Alfa Romeο MiTo 1.4 Multiair TCT: Αλλάζοντας συνήθειες
Η Alfa Romeo αποκτά ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενισχύοντας τη θέση της υπερτροφοδοτούμενης MiTo των 135 ίππων απέναντι στον ανταγωνισμό.
Γιάννης Αδάναλης
Απέναντι στην «άκαμπτη» οδική συμπεριφορα του VW Polo, το συντηρητικό παρουσιαστικό της Skoda Fabia και την υπερβολή -σχεδιαστική ή μη- του Seat Ιbiza, η MiTo δεν δυσκολεύτηκε να ξεχωρίσει.
Ακόμα και όταν η Citroen DS3 θέλησε να αμφισβητήσει την κυριαρχία της, η μικρότερη -σε διαστάσεις- Alfa Romeo απάντησε με αναβαθμισμένους κινητήρες και ένα σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Έστω και καθυστερημένα, λοιπόν, ο ιταλικός όμιλος απαντά στο μοναδικό, ίσως, συγκριτικό πλεονέκτημα που μέχρι σήμερα συντηρούσε ο ανταγωνισμός.
Απέναντι στο κιβώτιο DSG και συγκεκριμένα στην επτατάχυτη μονάδα που θα συναντήσεις στα αυτοκίνητα πόλης του VW Group, το εξατάχυτο Twin Clutch Transmission της MiTo δεν έχει να ζηλέψει τίποτα.
Η κοινή κατασκευαστική φιλοσοφία των δύο κιβωτίων -και στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με μονάδες διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου- δικαιολογεί αρκετές από τις ομοιότητες στον τρόπο λειτουργίας τους.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το TCT της ιταλικής φίρμας ξεχωρίζει για την ομαλότητα με την οποία πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων, είτε επιλέξεις την πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία είτε πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου, χρησιμοποιώντας τα -μονού δρόμου- paddles και τον συμβατικό επιλογέα.
Εντύπωση προκαλεί και η αμεσότητα με την οποία το εξατάχυτο TCT κάνει πράξη τις εντολές σου, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το δυναμικό προφίλ ενός αυτοκινήτου πόλης, που έχει την τύχη να κινείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 135 ίππων.
Στην εξαιρετική λειτουργία του ημι-αυτόματου κιβωτίου, βέβαια, θα πρέπει να «χρεώσει» κανείς και την βελτίωση των επιδόσεων (η διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» ολοκληρώνεται σε 8,2 δευτερόλεπτα αντί για 8,4), τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου (από 5,6 σε 5,5 λίτρα/100 χλμ.) και τη μείωση των εκπομπών CO2 (από 129 σε 126 γρ./χλμ.).
To κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Alfa Romeo συνδυάζεται αποκλειστικά με τον υπερτροφοδοτούμενο MultiAir κινητήρα της MiTo, ο οποίος από 1.368 κ.εκ. αποδίδει
135 ίππους και 230 Nm ροπής, επιβαρύνοντας την πλουσιότερη έκδοση Distinctive κατά 1.300 ευρώ.
Σύντομα το TCT αναμένεται να προστεθεί στα χαρακτηριστικά της Giulietta και ειδικότερα στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση Multiair των 170 ίππων και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση Multijet των 2,0 λίτρων.
auto.in.gr
- Αυστρία: Ορειβάτης άφησε την σύντροφό του «να παγώσει μέχρι θανάτου» σε κορυφή βουνού
- Brain drain στην Apple – Δεκάδες στελέχη αυτομολούν στους ανταγωνιστές
- Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη: Ο μεγάλος όγκος των υδάτων υπερέβη προσωρινά τις δυνατότητες των υποδομών
- Προειδοποίηση για την κακοκαιρία Byron: «Δεν έχει τελειώσει» – Οι επτά περιοχές που θα σαρώσει
- Πληθαίνουν οι ενδείξεις – Το εμβόλιο του έρπητα ζωστήρα δείχνει να προστατεύει από την άνοια
- World Athletics: Τέλος στην αδικία των διαδρόμων
- Αλέξανδρος Κοψιάλης: «Είμαι 120 κιλά, άμα συνεχίσω θα φράξουν όλα»
- Gen Alpha μεγαλώνει στο χάος της παραπληροφόρησης – Ενημερώνεται, δυσπιστεί, αγχώνεται για το μέλλον
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)





























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442