Λίγο πριν ξεκινήσει η εμπορική του πορεία το Lexus CT 200h αναδεικνύεται ως το αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, όπως κατέδειξαν οι τελικές δοκιμές στο πλαίσιο της έγκρισης τύπου, τα αποτελέσματα των οποίων ξεπέρασαν ακόμα και τις προηγούμενες προβλέψεις της Toyota.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών το Lexus CT 200h με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 87 γρ./χλμ. -μια τιμή αντίστοιχη πολύ μικρότερων αυτοκινήτων και με καθαρή υπεροχή στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και μικροσωματιδίων (PM)- αναδεικνύεται ως το καλύτερο από άποψη εκπομπών ρύπων βενζινοκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής.
Κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα επίσημα στοιχεία που προσκομίζει η Toyota επισημαίνoντας ότι, το CT 200h συγκρινόμενο με μοντέλα του ανταγωνισμού παρόμοιου μεγέθους και εφάμιλλης ιπποδύναμης, παράγει πολύ λιγότερους ρύπους.
Πίσω από την διάκριση του CT 200h κρύβεται ο συνδυασμός του συστήματος Lexus Hybrid Drive 2ης γενιάς και άλλων έξυπνων τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται: ο αισθητήρας υγρασίας με αυτόματο έλεγχο εισερχόμενου αέρα που διασφαλίζει σταθερή θερμοκρασία για τον κινητήρα (χωρίς απώλειες από το σύστημα κλιματισμού) ώστε να μπορεί να φτάνει νωρίτερα σε θερμοκρασίες λειτουργίας και να σβήνει.
Η εκτενής χρήση λυχνιών φωτισμού LED που μειώνει την κατανάλωση ενέργειας περίπου 45% συγκριτικά με τα φώτα αλογόνου.
Ένας ελαφρύς, ενεργειακά αποδοτικός ψηφιακός ενισχυτής ηχοσυστήματος που καταναλώνει 50% λιγότερη ισχύ από ένα συμβατικό αναλογικό σύστημα και ζυγίζει 26% λιγότερο.
Από την οικολογική αναθεώρηση των συστημάτων του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσαν να λείπουν τεχνολογίες που έχουν προστεθεί στον κινητήρα εσωτερικής καύσης των 1,8 λίτρων συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων.
Σε αυτές ανήκουν το νέο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων με σύστημα ψύξης – cooled Exhaust Gas Recirculation (EGR) που είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από τα συνήθη και το οποίο εισάγοντας ακριβείς ποσότητες καυσαερίων στο σύστημα εισαγωγής, μειώνει ακόμα περισσότερο τις θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα, αλλά και τις απώλειες ροής εισαγωγής.
Επιπλέον, ένα επίσης μικρότερο και ελαφρύτερο, σύστημα Ανάκτησης Θερμότητας Καυσαερίων – Exhaust Heat Recovery (EHR) τρίτης γενιάς, που εκμεταλλεύεται τα καυσαέρια για τη θέρμανση του ψυκτικού του κινητήρα στη φάση εκκίνησης.