Lewis Hamilton: Προσεγγίζοντας την Πόλη
Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008 εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο προετοιμάζεται για το GP Τουρκίας και περιγράφει το επιθετικό, ενίοτε οριακό, στυλ οδήγησής του.
Είναι ένας από τους πλέον χαρισματικούς οδηγούς του πλανήτη, παρόλα αυτά ο Lewis Hamilton χρειάζεται να εργάζεται σκληρά πριν από κάθε Grand Prix της Formula 1. Η προετοιμασία του για το GP Τουρκίας του προσεχούς τριημέρου (28-30/5) περιλαμβάνει μια συνεδρία ανασκόπησης δεδομένων από προηγούμενους αγώνες στην πίστα της Κωνσταντινούπολης, με την ελπίδα να αποκτήσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
«Μου αρέσει η προετοιμασία για κάθε αγώνα», λέει ο Lewis. «Ζητώ από την ομάδα μια περίληψη όλων όσων πρέπει να γνωρίζω για την πίστα. Περιλαμβάνει λεπτομέρειες των ρυθμίσεων του μονοθεσίου από προηγούμενα χρόνια, την ταχύτητά μου σε κάθε στροφή και σε σχέση με του ομολόγου μου στην ομάδα, καθώς και τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Μπορώ και φαντάζομαι ήδη το γύρο με το μυαλό μου, όμως αυτές οι πληροφορίες με βοηθούν να συνδέσω όλα τα κομμάτια πριν φτάσω στην πίστα».
Οι εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες στους μισούς από τους έξι εναρκτήριους φετινούς αγώνες ήταν τέτοιες που ο Lewis ζήτησε από τη McLaren να του δώσει το δελτίο πρόγνωσης του καιρού ενόψει του τριημέρου στην Πόλη, καθώς και πληροφορίες σχετικά με την επίδραση της θερμοκρασίας και του αέρα στη φθορά των ελαστικών.
Ωστόσο, δεν μπορούν όλα να γίνουν γνωστά από ένα κομμάτι χαρτί. Η ιδανική γραμμή στις στροφές και τα σημεία φρεναρίσματος είναι ενστικτωδώς γνωστά στον Lewis και θα τα θυμηθεί όταν δοκιμάσει για πρώτη φορά φέτος την πίστα, το πρωί της Παρασκευής (28/5).
«Το φρενάρισμα είναι κάτι που αισθάνεσαι όταν προσεγγίζεις τη στροφή», λέει ο Lewis. «Όταν οδηγείς στο δρόμο, γνωρίζεις πότε να φρενάρεις για μια στροφή και στην πίστα συμβαίνει το ίδιο, παρότι πιέζουμε πολύ περισσότερο και κινούμαστε πολύ ταχύτερα.
Η τηλεμετρία με πληροφορεί αν φρενάρω πιο νωρίς ή πιο αργά από τον ομόλογό μου οδηγό, αλλά είμαι ο μοναδικός που μπορώ να βρω το σημείο φρεναρίσματος κι αυτό το καταφέρνω ακούγοντας όσα μου λέει το μονοθέσιο. Πολλά εξαρτώνται από τις συνθήκες της πίστας. Καθώς η πρόσφυση της ασφάλτου αυξάνεται στη διάρκεια του τριημέρου, φρενάρω όλο και πιο αργά».
Ο Lewis έχει τη δυνατότητα να φρενάρει πιο αργά από τους περισσότερους άλλους οδηγούς, διότι είναι σε θέση να ασκήσει ισχυρή δύναμη στο πεντάλ του φρένου. Ζυγίζει 67 κιλά, όμως μπορεί να ασκήσει πίεση άνω των 100 κιλών με το αριστερό του πόδι. Ο αριθμός των προσπεράσεων στα φρένα που έκανε το 2010 έχει αποδείξει την αποδοτικότητα της τεχνικής του: Έχει κάνει 32 προσπεράσεις στην πίστα, που είναι περισσότερες από οποιουδήποτε άλλου οδηγoύ.
«Λατρεύω να αγωνίζομαι με τους άλλους», λέει, «και το καταλληλότερο σημείο να προσπεράσεις βρίσκεται σχεδόν πάντα στη ζώνη φρεναρίσματος. Όταν κάνεις μια καλή προσπέραση, είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό. Είχα έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας μου στην Κωνσταντινούπολη το 2006, όταν αγωνιζόμουν στο GP2.
Έπεσα στο τέλος της κατάταξης έπειτα από τετ-α-κε στον πρώτο γύρο, όμως ανελίχθηκα και τελικά τερμάτισα δεύτερος. Ήταν πολύ διασκεδαστικό και ακόμα κι ο Michael [Schumacher] με συνεχάρη μετά από αυτό, κάτι που ήταν πολύ καλό από μέρους του».
Μετά το Grand Prix του Μονακό πριν από δύο εβδομάδες, στο οποίο ο Lewis εκκίνησε και τερμάτισε στην πέμπτη θέση, οι μεγάλες ευθείες της πίστας της Τουρκίας και τα στρέμματα των εξόδων διαφυγής θα ενθαρρύνουν τους οδηγούς να μονομαχήσουν τροχό με τροχό, όπως έκανε ο Lewis στο GP2.
«Ευελπιστώ ότι αυτό το τριήμερο θα έχω πολύ καλύτερο μονοθέσιο στην Κωνσταντινούπολη, σε σχέση με τα δύο τελευταία χρόνια», λέει ο Lewis. «Έχουμε ορισμένα αναβαθμισμένα αεροδυναμικά εξαρτήματα, τα οποία λογικά θα βελτιώσουν την ταχύτητα του μονοθεσίου στις γρήγορες στροφές – και πάντοτε ήμασταν γρήγοροι στην ευθεία.
Οι μεγάλες ευθείες κάνουν την τεχνική πρόκληση στην πίστα της Πόλης πολύ διαφορετική από της Βαρκελώνης, όπου η Red Bull κυριάρχησε πριν δύο αγώνες, οπότε ελπίζω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί».
Ο Lewis δεν έχει κερδίσει ακόμα Grand Prix του 2010 και επίσης δεν έχει κερδίσει ποτέ στην Τουρκία. Σου δίνεται η αίσθηση ότι είναι διψασμένος να αλλάξει και τις δύο αυτές στατιστικές αυτό το τριήμερο.
auto.in.gr
- Δύο ξεχωριστές εκδηλώσεις του Δήμου Πειραιά για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Έρευνα στην Τουρκία για τα στημένα παιχνίδια – Συνελήφθησαν παίκτες των Φενέρμπαχτσε και Γαλατασαράι
- Ευλογιά προβάτων: Τα ποσά και οι δικαιούχοι των αγροτικών αποζημιώσεων για το χαμένο εισόδημα
- «Οι εθελοντές είναι συχνά οι πρώτοι που δρουν σε στιγμές κρίσεων»
- H Κυπριακή Ομοσπονδία καλεί τον Ολυμπιακό να παίξει στη Λεμεσσό αντί για το ΣΕΦ
- Θρήνος στην κηδεία του 24χρονου που σκοτώθηκε στο τροχαίο στη Λούτσα
- «Φως στο Τούνελ»: Αποκαλυπτικά στοιχεία για δύο σκοτεινές υποθέσεις
- «Φαίνεται τόσο υπέροχος» – Ο Τζακ Νίκολσον σε σπάνια φωτογραφία με τα παιδιά του (και σε τρελή φόρμα)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442