36

Ο κατάλληλότερος φορέας που θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί για την προώθηση του Διαδικτύου στην Ελλάδα είναι οι κρατικοί φορείς, τα πανεπιστήμια, τα λύκεια και ο ΟΤΕ, απαντά το κοινό στη μελέτη «wwwhy?» του Ινστιτούτου Επικοινωνίας για την ανάπτυξη του Internet στη χώρα.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΑΠΘ, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και τις εταιρείες Focus και MRB κατ΄αρχήν επιβεβαιώνει ότι η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα παραμένει σχεδόν στάσιμη τα τελευταία δύο χρόνια. Όσον αφορά το ποσοστό χρήσης του Internet από το σπίτι, η Ελλάδα, με ποσοστό 18,6%, βρίσκεται στην προτελευταία θέση στην Ευρώπη των «25» πάνω από τη Λιθουανία (16%).

Oι Έλληνες που δεν χρησιμοποιουν το Διαδίκτυο χωρίζονται στη μελέτη σε τρεις ομάδες: τους «πρόθυμους» (19,6% του κοινού), που αναγνωρίζουν ότι το Internet είναι απαραίτητο εργαλείο αλλά δεν το έχουν χρησιμοποιήσει, τους «επιφυλακτικούς» (30,8%), οι οποίοι αναγνωρίζουν την αξία του αλλά διστάζουν, και τους αρνητές (17,2%), που δεν θέλουν να έχουν καμία σχέση με το Διαδίκτυο (οι ίδιοι οι χρήστες χωρίζονται σε δύο ομάδες, τους «μυημένους», με 16,5%, και τους «πρακτικούς», με 15,9%).

Σημαντικός παράγοντας για τη μη διάδοση του Διαδικτύου είναι η απουσία περιεχομένου στα ελληνικά, καθώς μέρος του κοινού δεν γνωρίζει την αγγλική αρκετά καλά ώστε να χρησιμοποεί αποτελεσματικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Προβλήματα εντοπίζονται επίσης από το κοινό στην ηλεκτρονική ασφάλεια αλλά και στη «χαοτική» οργάνωση των πληροφοριών στον Παγκόσμιο Ιστό.

Επίσης, το κοινό και το δυνητικό κοινό του Internet στην Ελλάδα θεωρεί ότι ο ΟΤΕ αποτελεί καθοριστικό παράγοντα, καθώς χαρακτηρίζεται μονοπώλιο υπεύθυνο για τις εξελίξεις σε επίπεδο υποδομών και παροχών, ενέχοντας ταυτόχρονα το κύρος ενός κρατικού φορέα.

Εξ άλλου, το κοινό περιμένει και θεωρεί καταλληλότερο φορέα για την ανάπτυξη του Internet το κράτος, τα πανεπιστήμια και τα λύκεια. Η εμπιστοσύνη που υπάρχει σε αυτούς τους φορείς θα μπορούσε να καθησυχάσει τους δισταγμούς και τους φόβους.

Συντοπτικά, καταλήγει ανακοίνωση του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, θα πρέπει να υπάρξει τόσο βελτίωση υποδομών και περιεχομένου των δικτυακών τόπων, όσο και σε κόστη, καθώς επίσης και σε εκπαίδευση και επικοινωνία, προκειμένου να καλυφθούν οι πρακτικές και συναισθηματικές ανάγκες του κοινού.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ