Mitsubishi Colt CZC Turbo: Με τον αέρα του φαβορί!
Η εμφάνισή του στην ελληνική αγορά από τον ερχόμενο Ιούνιο θα εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ Peugeot, Nissan, Opel και Mitsubishi. Η τελευταία, ωστόσο, ποντάρει στην εμφάνιση και στο μοτέρ των 150 ίππων.
Σε μία ιδιαίτερη κατηγορία, όπου το στυλ είναι το παν, το Mitsubishi Colt CZC μάλλον καταφθάνει τελευταίο. Μπορεί όμως το trendy coupe-cabriolet να κάνει την εντυπωσιακή είσοδο;
Για να το διαπιστώσουμε, φροντίσαμε να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο που συνδυάζει δύο αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα: τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή με ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ.
Η άποψή μας
Ο όμορφος σχεδιασμός του Colt CC αποτελεί ευπρόσδεκτη προσθήκη στην κατηγορία. Η κορυφαία έκδοση των 150 ίππων θα είνια σίγουρα αλμυρή αλλά ο εξοπλισμός του και οι προδιαγραφές του το καθιστούν μοναδικό στην κατηγορία. Οι χαμηλές, σχετικά, πωλήσεις αυτής της έκδοσης σημαίνουν ταυτόχρονα και αποκλειστικότητα ενώ οι άπλετοι χώροι για τους δύο επιβάτες, ενισχύουν την εικόνα του. Η φθηνότερη πάντως έκδοση με τους 110 ίππους θα κοστίζει στην Αγγλία 20.000 ευρώ, καθιστώντας το CZC αρκετά ελκυστικό πακέτο.
Το κόκκινο CZC που βλέπετε στις φωτογραφίες εξοπλίζεται με turbo μοτέρ 1,5 λίτρου που αποδίδει 150 ίππους, ικανούς να το επιταχύνουν στα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση σε 8,4 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το έτσι το ταχύτερο CC που βασίζεται σε κάποιο supermini.
Παράλληλα, το ανοιχτό Colt διεκδικεί τον τίτλο του ομορφότερου CC, χάρη στη σχεδιαστική πένα του Pininfarina. Σημειώστε ότι η ιταλική εταιρεία εκτός από συμμετοχή στον σχεδιασμό του έχει και την ευθύνη της κατασκευής του, αν και κοιτώντας το από το μπροστινό μέρος δυσκολεύεσαι να το ξεχωρίσεις από την κλειστή έκδοση.
Ωστόσο, από τους μπροστινούς τροχούς και πίσω τα πάντα είναι εντελώς διαφορετικά. Η μεταλλική οροφή ανοίγει σε 22 δευτερόλεπτα, αφού πρώτα ελευθερωθούν δύο ασφάλειες στο παρμπρίζ, με το πάτημα ενός διακόπτη.
Για να ανοίξει η οροφή το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι σταματημένο, ενώ το τελικό αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο, αφού το καθαρό, πια, πίσω μέρος δίνει μία πολύ πιο αρμονική εμφάνιση στο αυτοκίνητο.
Το εσωτερικό είναι γνώριμο από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Colt, αφού το ταμπλό έχει μεταφερθεί αυτούσιο. Όπως συμβαίνει και με τα Peugeot 206 CC και Nissan Micra C+C, το Colt θεωρείται σαν 2+2, αλλά στην πραγματικότητα οι δύο συμπιεσμένες πίσω θέσεις είναι περισσότερο βολικές για μαλακές αποσκευές παρά για επιβάτες.
Αντίθετα με ότι συμβαίνει στους ανταγωνιστές του, υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια των επιβατών με την οροφή κλειστή, αν και χάρη στο πολύ δυνατό σύστημα κλιματισμού και τα ημιδερμάτινα, θερμαινόμενα καθίσματα, μπορείς να απολαμβάνεις την ανοιχτή οδήγηση οποτεδήποτε δεν βρέχει.
Η οδήγηση με την οροφή ανοιχτή δεν προβληματίζει, χάρη στο αποσπώμενο αλεξινέμιο που τοποθετείται πίσω από τα μπροστινά καθίσματα και διατηρεί ήσυχο το εσωτερικό, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Βέβαια, η τοποθέτησή του δεν είναι εύκολη υπόθεση, ενώ ταυτόχρονα καθιστά τα πίσω καθίσματα άχρηστα.
Με την οροφή ανοιχτή πάντως μπορείς σίγουρα να εκτιμήσεις περισσότερο τον ήχο που εκπέμπει ο κινητήρας του CZC Turbo και της σπορτίφ χροιάς της εξάτμισης. Ωστόσο τα επιπλέον 130 κιλά του βάρους που προσθέτει η οροφή κλέβουν κάτι από τη σπιρτάδα του MIVEC του 1,5 λίτρου.
Η Mitsubishi βέβαια έκανε το παν για να εξασφαλίσει τη σπορτίφ συμπεριφορά του μοντέλου, τοποθετώντας σπορ ανάρτηση, ένα πιο γρήγορο τιμόνι και πιο δυνατά φρένα, παρόλο που το Colt δεν θεωρείται σπορ αυτοκίνητο.
Ωστόσο πρέπει να παραδεχτούμε πως το ακριβές τιμόνι ήταν ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά η επιπλέον ενίσχυση του πλαισίου δεν ήταν ικανή να αποτρέψει τις στρεβλώσεις που προκαλούνται από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Επίσης το επιπλέον βάρος επιδρά και στις έντονες κλίσεις που παίρνει το CZC όταν πιέζεται στις στροφές, ενώ ο ασαφής επιλογέας δεν βοηθά καθόλου στην αντιμετώπιση της έλλειψης ροπής του κινητήρα, όταν αυτός βρίσκεται εκτός της περιοχής του turbo.
Στον εμπορικό τομέα η Mitsubishi φαίνεται απόλυτα προσγειωμένη καθώς θεωρείς ότι μόλις το 1/4 των πωλήσεων του CZC θα διαθέτει κινητήρα turbo.
Η εταιρεία πιστεύει ότι η πλειοψηφία των αγοραστών του μοντέλου θα είναι γένους θηλυκού και ο συνδυασμός πλούσιου εξοπλισμού, ελκυστικής εμφάνισης και προσιτής τιμής θα εγγυηθεί την επίτευξη των πωλήσεων που επιθυμεί η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.