Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποστολή στην ΙταλίαFiat 500 Abarth: Ο διάβολος φορούσε… turbo

Αποστολή στην ΙταλίαFiat 500 Abarth: Ο διάβολος φορούσε… turbo

Το Fiat 500 ξορκίζει το αξιαγάπητο προφίλ ενός καλοσχεδιασμένου αυτοκινήτου πόλης με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 135 ίππων.

Γιάννης Αδάναλης

Διαβολική σύμπτωση;… Θα μπορούσε. Όντας πιστός οπαδός της ιταλικής σχολής η επιστροφή στο Balocco -πρώην κέντρο δοκιμών της Alfa Romeo και νυν ιδιοκτησία της οικογενείας Agnelli- χρήζει δίχως καμία αμφιβολία μεταφυσικής εξήγησης.



Πόσο μάλλον όταν το ταξίδι στην καρδιά του ιταλικού βορά πραγματοποιείται με φόντο τo Fiat 500 και ειδικότερα την ισχυρότερη, μέχρι σήμερα, έκδοσή του, που φέρει την υπογραφή της Abarth.



Ανάμεσα στις Αlfa Romeo 8C Competizione, στις εξίσου καλλίγραμμες MiTo και στις καμουφλαρισμένες Ferrari, το λιλιπούτειο Fiat δεν δείχνει να διακατέχεται από σύνδρομο κατωτερότητας, διεκδικώντας την δική του θέση στη σύγχρονη ιστορία της φίρμας.



Οι ιδιαίτερες ενδυματολογικές επιλογές δηλώνουν ξεκάθαρα τον δυναμικό προσανατολισμό της συγκεκριμένης έκδοσης. Περήφανο για την πλούσια -αγωνιστική και μη- κληρονομιά του, το υπερτροφοδοτούμενο Fiat 500 περιβάλλει τον μυθικό σκορπιό της Abarth με πλήθος σχεδιαστικών διαφοροποιήσεων.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, εξαιτίας των οποίων το μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί περίπου 3 εκατοστά. Ανάλογης λογικής είναι η αεροτομή του πίσω τμήματος, οι ζάντες των 16 ιντσών και οι δυο απολήξεις των εξατμίσεων.



Πέρα από τη δημιουργία ενός ελκυστικότατου προφίλ, οι εκτεταμένες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις των δευτερευόντων τμημάτων του αμαξώματος έχουν βελτιώσει την αεροδυναμική επίδοση του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την καλύτερη ψύξη των μηχανικών του μερών.



Αντάξιο των προσδοκιών είναι και το εσωτερικό τμήμα του Fiat 500 Abarth. O σκορπιός κυριαρχεί στο κέντρο του τριάκτινου τιμονιού, με το τελευταίο να έχει συμπιεστεί στο κάτω τμήμα της στεφάνης θυμίζοντας αγωνιστικές κατασκευές.



Επίσης, ένα επιπλέον όργανο έχει προστεθεί στο αριστερό τμήμα του πίνακα, πληροφορώντας τον οδηγό για την πίεση που παράγει ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων και ενημερώνοντας ταυτόχρονα για την ιδανική χρονική στιγμή που θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η αλλαγή της σχέσης (shift light).



Στον βασικό εξοπλισμό του 500 Abarth έρχονται να προστεθούν τα δερμάτινα καθίσματα τύπου bucket, τα πεντάλ αλουμινίου, το ηχοσύστημα, το air condition και οι επτά αερόσακοι.



Προαιρετικά θα προσφέρεται ένα προηγμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, που μεταξύ άλλων θα φιλοξενεί ενδείξεις τηλεμετρίας.



Το προφίλ του υπερτροφοδοτούμενου Fiat 500 συμπληρώνουν τα αναβαθμισμένα μηχανικά του μέρη. Κάτω από τις καμπυλόγραμμες επιφάνειες του αμαξώματος κρύβεται ο γνωστός -από την παρουσία του στο Bravo και Grande Punto- T-Jet κινητήρας των 1.400 κ.εκ.



Η απόδοσή του στην συγκεκριμένη έκδοση φτάνει τους 135 ίππους, κινώντας με ανταγωνιστικούς ρυθμούς το ελαφρύ -λόγω διαστάσεων- 500αράκι.



Σύμφωνα με τον κατασκευαστή αρκούν 7,9 δευτερόλεπτα ώστε ο φονικός σκορπιός να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα, φτάνοντας στην συνέχεια την τελική ταχύτητα των 205 χλμ./ώρα.



Τα 205 Nm ροπής (Sport mode) μεταφέρονται στην άσφαλτο μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων και ενός ηλεκτρονικού συστήματος (Τorque Transfer Control) που έχει αναλάβει το ρόλο του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους μπροστινούς τροχούς.



Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, ενώ οι αναρτήσεις -αν και έχουν διατηρήσει την διάταξη των ατμοσφαιρικών εκδόσεων- διαθέτουν νέες ρυθμίσεις.



Στην πράξη, όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ομοιογενές σύνολο, με σαφή επιθετικό προσανατολισμό, αλλά και φιλική προς τον οδηγό συμπεριφορά.



Το… άγρυπνο βλέμμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων δεν επιτρέπει στο μικρό Fiat να λοξοδρομήσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το ESP και το απενεργοποιούμενο TTC (Torque Transfer Control) οριοθετούν τις δυνατότητες αυτοκινήτου και οδηγού.



Το αντίθετο μάλιστα, καθώς το ηλεκτρονικό διαφορικό ομαλοποιεί τη μεταφορά της ροπής στους κινητήριους τροχούς, περιορίζοντας τις τάσεις υποστροφής που τείνει να εμφανίσει το 500 Abarth στο όριο.



Την δική του απάντηση στην σπάνιες περιπτώσεις αποσταθεροποίησης του πίσω άξονα προσφέρει το ESP, που έχει αποδεχτεί τον επικουρικό του ρόλο επεμβαίνοντας διακριτικά αλλά αποτελεσματικά.



Μέτριο σε αίσθηση παραμένει το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Το σύστημα διεύθυνσης του 500 Abarth δεν μεταφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, αποζημιώνοντας, ωστόσο, με την ακρίβεια και την αμεσότητά του.



Δίχως καμία αμφιβολία το μικρό Fiat διαθέτει τις επιδόσεις, τον χαρακτήρα και πολύ περισσότερο το παρουσιαστικό που θα το βοηθήσουν να διακριθεί στο μέλλον.



Στην χώρα μας, η άφιξη του 500 Abarth αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, ενώ η τιμή πώλησής του θα ξεκινά από τα 18.500 ευρώ.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο