Σε προειδοποιητική στάση εργασίας, από την έναρξη της πρωινής βάρδιας έως τις 10 το πρωί, κατέρχονται τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Προαναγγέλλουν δε περισσότερες απεργιακές κινητοποιήσεις, καταγγέλλοντας τη διοίκηση για «ανάλγητη και αδιάφορη στάση» προς το επιβατικό κοινό και τους ίδιους, και ζητώντας την παρέμβαση των συναρμοδίων υπουργείων προς αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Εξαιρούνται τα δρομολόγια προς τα νοσοκομεία

Από τη στάση εργασίας εξαιρούνται τα δρομολόγια της γραμμής 32Ν (σ.σ. που με αφετηρία τον Εύοσμο εξυπηρετεί τα νοσοκομεία Γεννηματά, Άγιος Δημήτριος, ΑΧΕΠΑ και Ιπποκράτειο) και το υπηρεσιακό δρομολόγιο του νοσοκομείου Παπανικολάου, τα οποία θα γίνονται κανονικά, «στο πλαίσιο της κατανόησης των ιδιαίτερων συνθηκών που δημιουργεί η πανδημία».

Το ποτήρι ξεχείλισε

Σε σχετική ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ κάνει λόγο για παροπλισμένα λεωφορεία -ίδιας ηλικίας με τα προσφάτως αποκτηθέντα µέσω leasing- στα αμαξοστάσια του Οργανισμού, ελλιπέστατη συντήρηση του στόλου των οχημάτων που είναι σε κυκλοφορία, κωλυσιεργία στη σύναψη νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, καθώς και για μονομερείς ενέργειες περικοπής θεσμικών και μισθολογικών παροχών.

Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, έκαναν υπομονή όλο το προηγούμενο διάστημα, ευελπιστώντας πως κάτι θετικό θα προέκυπτε για την ανάταξη της πολύπαθους συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, αλλά «το ποτήρι ξεχείλισε».

ΣΥΡΙΖΑ: Η ονειροχώρα του ΟΑΣΘ και ο εμπαιγμός

Να σταματήσει «τον εμπαιγμό σε βάρος των εργαζομένων, αλλά και του επιβατικού κοινού» καλεί τη διοίκηση του ΟΑΣΘ ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Χρήστος Γιαννούλης.

«Είναι η ώρα να περάσουν από τα μεγάλα λόγια, στα στοιχειώδη έστω έργα. Η υπομονή πολιτών και εργαζομένων έχει πλέον εξαντληθεί», τονίζει ο κ. Γιαννούλης, σε ανακοίνωσή του με αφορμή την προειδοποιητική στάση εργασίας που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι του Οργανισμού για την προσεχή Δευτέρα.

«Η «ονειροχώρα» του ΟΑΣΘ, όπως μας την παρουσίασε ο κύριος Σκόδρας, ελάχιστη σχέση με την εικόνα που δίνουν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού», σημειώνει, επισημαίνοντας -μεταξύ άλλων- την ύπαρξη πλήθους «λεωφορείων – ίδιας ηλικίας με τα προσφάτως αποκτηθέντα µέσω leasing – τα οποία βρίσκονται παροπλισμένα στα αμαξοστάσια για βλάβες κόστους ευτελών χρηματικών ποσών», έλλειψη φροντίδας για τη συντήρηση όσων λεωφορείων κυκλοφορούν, αδιαφορία για τα αιτήματα των εργαζομένων και μονομερείς ενέργειες περικοπής θεσμικών και μισθολογικών παροχών.

Σημειώνει ακόμη πως «στον ΟΑΣΘ, έναν μήνα μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη ΝΔ, τον Αύγουστο του 2019, σταμάτησε η εφαρμογή των όρων της ισχύουσας συλλογικής σύμβασης εργασίας».

Η αντίδραση της Διοίκησης

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την ανακοίνωση των κινητοποιήσεων και ερωτηθείς για τις καταγγελίες των εργαζομένων, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γεώργιος Σκόδρας, δήλωσε: «Η διοίκηση του ΟΑΣΘ μεριμνά για την ορθή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Έχει ήδη φέρει 100 λεωφορεία και θα φέρει άλλα 100 στο επόμενο διάστημα, ώς τα τέλη του Ιανουαρίου. Κάποιους, η εξέλιξη του ΟΑΣΘ και η επόμενη ημέρα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τούς ξεπερνά. Εμείς θα προχωρήσουμε μπροστά».