Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων και από ιδιωτικούς φορείς σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τα υδατοδρόμια.

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμη ότι για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο, η εταιρεία υδροπλάνων θα καταβάλλει «υδροπλανόσημο» (τέλος υπέρ του Δημοσίου), το οποίο θα ανέρχεται έως και 10 ευρώ ανά διαδρομή, πλέον του χαρτοσήμου!

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, με την ψήφιση του νομοσχεδίου ρυθμίζονται εκ νέου οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου, όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό, και ειδικότερα σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, αγκυροβόλια, καταφύγια), σε ΠΟΤΑ και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα.

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και άλλες ρυθμίσεις που αφορούν τα ΚΤΕΛ, τις νέες άδειες οδήγησης, τα φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως, τους παραχωρησιούχους των εθνικών οδών, καθώς και πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Αναλυτικότερα:

Νέες άδειες οδήγησης

Προβλέπεται ότι για διάστημα 4 μηνών ο οδηγός που πέτυχε στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης θα μπορεί να οδηγεί με προσωρινή άδεια που θα του χορηγείται ηλεκτρονικά (μέχρι να χορηγηθεί η οριστική άδεια). Επίσης, διευκολύνονται τουρίστες τρίτων χωρών, όπως οι Κινέζοι, ώστε να οδηγούν στη χώρα μας χωρίς διεθνή άδεια οδήγησης.

ΚΤΕΛ

Προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις εξόφλησης των οφειλών τους προς το Δημόσιο, επιδοτήσεις για την αγορά νέων οχημάτων, αλλά και η υποχρέωση των ΚΤΕΛ Αττικής και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να εγκαταστήσουν σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα είναι συμβατό με τα συστήματα του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, αντίστοιχα.

Αντιδράσεις για πιθανή διακίνηση λαθραίων καυσίμων, αλλά και ερωτηματικά για τη δημόσια ασφάλεια προκαλεί άρθρο του νομοσχεδίου, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα ύπαρξης δεξαμενών καυσίμων στους χώρους στάθμευσης των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων, και μάλιστα χωρίς να απαιτείται άδεια εγκατάστασης-λειτουργίας, παρά μόνο πιστοποιητικό πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική!

Ακόμη ορίζεται ότι εφεξής τα κόμιστρα των αστικών γραμμών των ΚΤΕΛ θα καθορίζονται ενιαία για όλους τους φορείς συγκοινωνιακού έργου με υπουργική απόφαση.

Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για επιβολή προστίμου 2.000 ευρώ σε ΚΤΕΛ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, στην περίπτωση που δεν εκτελέσουν καθορισμένο δρομολόγιο. Το πρόστιμο θα διπλασιάζεται (4.000 ευρώ) σε περίπτωση υποτροπής.

Φορτηγά ΔΧ

Με το σχέδιο νόμου αλλάζουν και τα όρια των προστίμων σε ιδιοκτήτες και οδηγούς φορτηγών για παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών. Για «ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση» προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο στον ιδιοκτήτη του οχήματος από 1.000 έως 3.000 ευρώ και στον οδηγό από 500 έως 1.000 ευρώ, καθώς και άλλα πρόστιμα στους υπόλοιπους υπευθύνους στη διαδικασία φόρτωσης, κ.λπ.

Επίσης, καθιερώνεται η δυνατότητα μίσθωσης ανάριθμων οχημάτων (χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας) για διάστημα τουλάχιστον 2 ετών, τα οποία θα αντικαταστήσουν τον σημερινό γερασμένο στόλο των φορτηγών. Τα οχήματα αυτά θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τον μισθωτή, δεν θα μεταβιβάζονται και δεν θα ενοικιάζονται σε τρίτους.

Παραβάσεις ΚΟΚ

Για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατηρείται η πρόβλεψη για μείωση κατά 50% αν καταβληθούν εντός δεκαημέρου. Εξαιρούνται, όμως, οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ανθρώπων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία, στους οποίους θα αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες και η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Εθνικές οδοί

Προβλέπονται οι κυρώσεις στους παραχωρησιούχους των εθνικών οδών, σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας οχημάτων σε οποιοδήποτε τμήμα του βασικού και του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας. Η ρύθμιση προβλέπει ότι ειδική επιτροπή θα εξετάζει τις αιτίες της διακοπής της κυκλοφορίας, επιβάλλοντας πρόστιμα που θα ξεκινούν από τις 5.000 ευρώ και θα φτάνουν το 1.000.000 ευρώ. Προβλέπεται, επίσης, πως εφόσον προκύπτουν ευθύνες δημοσίων υπαλλήλων, κινείται η διαδικασία επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων.

Ταξί

Με άλλη ρύθμιση καταργείται η επιβολή προστίμου στους δήμους που δεν καθορίζουν θέσεις στάσης και στάθμευσης (πιάτσες) Ταξί εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.