Ο Ευγένιος Τριβιζάς «συναντά» Βαλτινό και Μουζουράκη στο Μέγαρο
H παρουσίαση του καινούριου έργου του Ευγένιου Τριβιζά πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 25 Νοεμβρίου «Δώδεκα παρά δώδεκα» που θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 18 έως τις 30 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για ένα μουσικό Ονειρόδραμα που το «ντύνει» μουσικά ο Δημήτρης Παπαδημητρίου με πρωταγωνιστές τον Γρηγόρη Βαλτινό και τον Πάνο Μουζουράκη. Το ονειρόδραμα «Δώδεκα παρά […]
H παρουσίαση του καινούριου έργου του Ευγένιου Τριβιζά πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 25 Νοεμβρίου «Δώδεκα παρά δώδεκα» που θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 18 έως τις 30 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για ένα μουσικό Ονειρόδραμα που το «ντύνει» μουσικά ο Δημήτρης Παπαδημητρίου με πρωταγωνιστές τον Γρηγόρη Βαλτινό και τον Πάνο Μουζουράκη.
Το ονειρόδραμα «Δώδεκα παρά Δώδεκα» έγραψε για τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία ο «ποιητής παραμυθιών» Ευγένιος Τριβιζάς, τη μουσική τού οποίου συνέθεσε ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και θα αποδώσει ο Μουσικός Όμιλος των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης υπό τη διεύθυνση τής καθηγήτριας Μουσικής των Σχολείων Χριστίνας Βαρσάμη-Κούκνη.
Πρωταγωνιστούν οι καταξιωμένοι καλλιτέχνες Γρηγόρης Βαλτινός στον ρόλο τού Παλιού Χρόνου και Πάνος Μουζουράκης στον ρόλο τού Νέου Χρόνου. Σκηνοθετεί και χορογραφεί ο Φωκάς Ευαγγελινός. Τα σκηνικά και τα κοστούμια έχει σχεδιάσει η Έλλη Παπαγεωργακοπούλου.
Το λόγο πήρε πρώτος στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι συντελεστές της παράστασης, στη Στοά του Βιβλίου, ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Καθηγητής, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι στην παράσταση συμμετέχει «ο μουσικός των Αρσακείων σχολείων με τη χορωδία τους υπό τη διεύθυνση της κ. Βαρσάμη».
Στη συνέχεια μίλησε για τον σκοπό της οργάνωσης που τα έσοδα των παραστάσεων «θα διατεθούν για να αντιμετωπιστούν, μέσω υποτροφιών, οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν γονείς των μαθητών των Αρσακείων Σχολείων, λόγω της οικονομικής κρίσης και παρά το γεγονός ότι τα δίδακτρα στα Αρσάκεια Σχολεία είναι συγκριτικά τα χαμηλότερα από τα δίδακτρα όλων των ομοειδών σχολείων»..
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Γιώργος Κουρουπός, o οποίος «χαρακτήρισε την παράσταση ως μεγάλο γεγονός» και συγκεκριμένα αναφέρθηκε στη συνεργασία του Μεγάρου με τα Αρσάκεια σχολεία που έχει γίνει μία παράδοση μεγάλων επιτυχιών. Κλείνοντας είπε ότι «το Μέγαρο θα είναι ανοιχτό στις προτάσεις της Φιλοεκπαιδευτικής».
Με τη σειρά του ο Ευγένιος Τριβιζάς τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που ένα θεατρικό του έργο παίζεται με κορυφαίους συντελεστές και πάρα πολλά άτομα επί σκηνής».
«Η προσωποποίηση της διάκρισης του χρόνου κατηγοριοποίηση σε annus mirabilis (θαυμαστό έτος) και «annus horribilis» (τρομερός χρόνος) μαζί με τη θεωρία για τα παράλληλα σύμπαντα» ήταν η πηγή έμπνευσής του.
Πιο συγκεκριμένα σκέφτηκε «πώς θα ένιωθε ο παλιός χρόνος στο τέλος της θητείας του που θα έχει αποτύχει η αποστολή του και θα πρέπει να αποσυρθεί στιγματισμένος και ντροπιασμένος ενώ ο νέος χρόνος θα αδημονεί να πάρει στα χέρια του τα ηνία και να αποδειχθεί θαυμαστό έτος.
Όλα αυτά διαδραματίζονται μια βραδιά Πρωτοχρονιάς στον προθάλαμο του χοροχρόνου όταν ο παλιός ο χρόνος αναζητώντας μια δεύτερη ευκαιρία αποφασίζει να δολοφονήσει τον παλιό και να πάρει τη θέση του θέτοντας σε κίνδυνο την ισορροπία του σύμπαντος και κινδυνεύοντας να επιφέρει το απόλυτο χάος.
O Δημήτρης Παπαδημητρίου «ανακαλύπτει διαρκώς έκπληκτος τα παράλληλα σύμπαντα» στο κείμενο του Ευγένιου Τριβιζά, παρ’ όλο που είναι ένα κείμενο όπως είπε «ευανάγνωστο και επικοινωνιακό».
Ο Φωκάς Ευαγγελινός που υπογράφει τη σκηνοθεσία αναφέρθηκε στην πρώτη του συνάντηση με τον Ευγένιο Τριβιζά. Μίλησε για ένα έργο όπου το παρελθόν συναντά το μέλλον σε «12 λεπτά» με ανατροπές που δεν αφορά μόνο τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους καθώς και για την ευθύνη που φέρουν οι μεγάλοι για αυτά που αφήνουν ως παρακαταθήκη στους νέους».
«Έχω αγωνία γιατί ανάμεσά μας σε αυτό το τραπέζι είναι ένας εγκληματολόγος» αστειεύτηκε ο Γρηγόρης Βαλτινός, που θα ερμηνεύσει τον παλιό χρόνο, και επικεντρώθηκε στην ευθύνη των γονιών, των ηθοποιών, των σκηνοθετών να μάθουν στα παιδιά να βλέπουν καλό θέατρο αλλά και να βλέπουνε «σωστά» το καλό θέατρο.
Τέλος, ο «νέος χρόνος» Πάνος Μουζουράκης ευχαρίστηκε μεταξύ άλλων και «τους 15 ηθοποιούς που χάρη σε αυτούς που έχασαν το ρόλο στην οντισιόν, ήταν ο τυχερός που πήρε το ρόλο» είπε με χιούμορ.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας