Θριαμβευτική πρεμιέρα για την Φόνισσα του Γιώργου Κουμεντάκη
Βραδιά - σταθμός για την Εθνική Λυρική Σκηνή, υπήρξε η εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη -βασισμένη στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη-, η οποία ολοκληρώθηκε με τρόπο αντάξιο των μεγάλων προσδοκιών που είχε δημιουργήσει. Όρθιοι και συγκινημένοι, οι θεατές χειροκροτούσαν τους συντελεστές στην κατάμεστη αίθουσα Α. Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής.
Βραδιά- σταθμός για την Εθνική Λυρική Σκηνή, υπήρξε η εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη -βασισμένη στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη-, η οποία ολοκληρώθηκε με τρόπο αντάξιο των μεγάλων προσδοκιών που είχε δημιουργήσει.
Όρθιοι και συγκινημένοι, οι θεατές χειροκροτούσαν τους συντελεστές στην κατάμεστη αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής.
Ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης συνέθεσε μια σύγχρονη όπερα με αναφορές και επιρροές από την ελληνική μουσική παράδοση, επιχειρώντας μια «καταγραφή» του ψυχικού κόσμου της Φόνισσας και υπηρετώντας απόλυτα το πνεύμα του παπαδιαμαντικού λόγου.
Ο λιμπρετίστας Γιάννης Σβώλος συμπύκνωσε την ιστορία της Φόνισσας στα ουσιώδη, κρατώντας ατόφιο τον λόγο του Παπαδιαμάντη και διανθίζοντάς τον με παραδοσιακά μοιρολόγια από την Ήπειρο και την Κρήτη.
Ο μαέστρος Βασίλης Χριστόπουλος ανέδειξε τη σύνθεση του Κουμεντάκη προβάλλοντας κάθε πτυχή της μουσικής του, ενώ έφερε εις πέρας το τιτάνιο έργο του συντονισμού της Ορχήστρας με τα τέσσερα Χορωδιακά Σύνολα, τα μουσικά όργανα επί σκηνής και τους σολίστες.
Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη καθοδηγήθηκε από τις «αόρατες υποδείξεις» του παπαδιαμαντικού λόγου. Το σκηνικό και τα κοστούμια του Πέτρου Τουλούδη συνέθεσαν έναν σκοτεινό, υπόγειο, ενοχικό και γήινο κόσμο, όπου τα «πάθια» της Φραγκογιαννούς συνομίλησαν με τη φύση της Σκιάθου.
Οι φωτισμοί του Βινίτσιο Κέλι έφεραν τους εφιάλτες της Φόνισσας σε πρώτο πλάνο. Τον «τεραστίων διαστάσεων» ρόλο της Φόνισσας ερμήνευσε σπαρακτικά, η μέτζο σορπάνο Ειρήνη Τσιρακίδου, ενώ την πλαισίωσαν μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Η ανδρική και η γυναικεία Χορωδία της ΕΛΣ, υπό την διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου, η Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, υπό την διεύθυνση της Μάτας Κατσούλη, αλλά και το πολυφωνικό σύνολο δημιούργησαν το «εφιαλτικό -ηχητικό- σύμπαν» της Φραγκογιαννούς και η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ερμήνευσε με πάθος και μεγάλη δύναμη την μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη.
Έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν άλλες τρεις παραστάσεις στις 21, 23 και 26 Νοεμβρίου. Τα εισιτήρια που απομένουν είναι λίγα και μόνο εκείνα των 50 και των 65 ευρώ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Τα δεδομένα για Νικς και Αντετοκούνμπο – Το σενάριο για Λέικερς
- Τελετή παράδοσης-παραλαβής τεχνολογικού εξοπλισμού δωρεά του Kaizen Foundation – Γ. Κεφαλογιάννης
- Θέατρο Αθηνών: Δύο αιώνες ζωής και 70 χρόνια θεατρικής δράσης αυτή την Κυριακή μαζί με το ΒΗΜΑ
- Taste Atlas Awards: Γεύση κορυφής για την Ελλάδα στις 100 καλύτερες κουζίνες του κόσμου – Η φέτα, το ελαιόλαδο και τα δυνατά όπλα
- Νετανιάχου: Θα συναντηθεί με τον Τραμπ για τη Γάζα στις 29 Δεκεμβρίου
- Η μητσοτακική πτέρυγα επιτίθεται ευθέως στον Καραμανλή και οδηγεί τη ΝΔ σε εσωκομματική κρίση



