Μετριότατες κριτικές έλαβε η νέα ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους, του σκηνοθέτη του The Artist, που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών.

Ο Χαζαναβίσιους με το The Search αλλάζει κλίμα και περνά στο δράμα. Στην Τσετσενία που έχει πληγεί από τον πόλεμο, μια Γαλλίδα εργαζόμενη σε ΜΚΟ βρίσκει ένα αγόρι που έχει χάσει την οικογένειά του και προσπαθεί να το ξαναφέρει σε επαφή με τη μητέρα του.

Το Indiewire μίλησε για «ένα ριμέικ χωρίς στόχο» (η ταινία βασίζεται στο δράμα του Φρεντ Ζίνεμαν που γυρίστηκε το 1948, μόνο που αντί για την Τσετσενία έχουμε το μεταπολεμικό Βερολίνο), λέγοντας ότι «δεν προσφέρει ποτέ έναν πειστικό λόγο για την ύπαρξή του».

Ο Guardian αναγνωρίζει καλές προθέσεις, αλλά τονίζει ότι η εκτέλεση δεν είναι τόσο καλή. Αν και γράφει ότι υπάρχουν δυνατές σκηνές στην ταινία, προσθέτει ότι ο Χαζαναβίσιους δεν καταφέρνει να εμπλακεί με το περίπλοκο θέμα του.

«Δεν είχα ποτέ την εντύπωση ότι γυρίζω απλές ταινίες. Κάθε μία από αυτές βγήκε από μία δυνατή επιθυμία. Οι περιορισμοί του θέματος είναι απλά μερικά από τα πράγματα με τα οποία πρέπει να δουλέψεις. Αυτή η ταινία ξεκίνησε να πει πολλά πράγματα, αλλά ο κύριος στόχος της ήταν να διηγηθεί αυτή την ιστορία, όπως δεν την έχει διηγηθεί κανείς ξανά στη μεγάλη οθόνη. Ήθελα να υιοθετήσω την πιο ανθρώπινη οπτική γωνία» είπε ο σκηνοθέτης.

Η σύζυγος του Χαζαναβίσιους και πρωταγωνίστρια της ταινίας, Μπερενίς Μπεζό, δήλωσε: «Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο Μισέλ έγραψε για μένα έναν χαρακτήρα που δεν ήταν ήρωας της ιστορίας. Οι Δυτικοί είναι πάντα αυτοί που κάνουν ότι τα ξέρουν όλα στις πολεμικές ταινίες. Αυτή η ταινία επικεντρώνεται στους πολίτες».

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ