Αφιέρωμα στην κορυφαία μουσική μορφή Μαουρίτσιο Κάγκελ
Ο μουσικός από την Αργεντινή επηρέασε το μουσικό θέατρο και την περφόρμανς όχι μόνο στη Γερμανία, όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, αλλά και παγκοσμίως. Σπούδασε φιλοσοφία και λογοτεχνία. Η εξαιρετική επιτυχία της εκτέλεσης του έργου του Anagrama το 1960 (όπως και των Apparitions του επιστήθιου φίλου του Ligeti) στο φεστιβάλ της Διεθνούς Εταιρείας Σύγχρονης Μουσικής (ISCM) σηματοδοτεί το τέλος της πρωτοκαθεδρίας των σειραϊστών στην ευρωπαϊκή σκηνή της σύγχρονης μουσικής.
Σε πολλά από τα έργα του ο Κάγκελ χρησιμοποιεί σπάνια, ασυνήθιστα, ή και αυτοσχέδια μουσικά όργανα και ηχογόνα αντικείμενα.
Είναι ίσως ο συνθέτης που συνέβαλε περισσότερο στην επινόηση και διαμόρφωσε καθοριστικά το Νέο Μουσικό Θέατρο. Θεωρείται επίσης ο κατεξοχήν κοινωνιολόγος της μουσικής: δεν υπάρχει τομέας της μουσικής δραστηριότητας, από την σύνθεση έως την εκτέλεση, τα ήθη τα έθιμα και τις παραδόσεις της ζωντανής μουσικής που να μην έχει αποτελέσει υλικό και στόχο της μουσικής του.
Ο Κάγκελ ενδιαφέρεται ,επίσης, ιδιαίτερα για τις πιο λαϊκές μουσικές εκφράσεις: μουσική σαλονιού, μουσική του δρόμου, τσίρκο, βαριετέ, φολκλορικά φεστιβάλ, μπάντες είναι μερικές από τις μουσικές δραστηριότητες που ενσωματώνει στο έργο του.
Με χειρουργική ακρίβεια αλλά και συχνά βέβηλο χιούμορ ανατέμνει τον μικρόκοσμο της μουσικής και αναδεικνύει την ανθρώπινη διάστασή του. Πρόκειται για τον μεγάλο μετρ της ανατροπής ως δημιουργικής πράξης και της ειρωνείας. Η μεθοδολογία του είναι απλή όσο και συστηματική. Αναλύει την μουσική πράξη στα εξ ων συνετέθη και εργάζεται με κάθε ένα από τα στοιχεία αυτά ξεχωριστά.
Οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια το «τι θα συνέβαινε εάν…» στις έσχατες του συνέπειες, σε μία εις άτοπον απαγωγή, δημιουργεί με τον εκ νέου συνδυασμό τους ένα κόσμο παράξενο όσο και οικείο, παράδοξο αν και ορθολογικό, μία τέχνη του παραλόγου ισοδύναμη με αυτήν των Beckett, Ionesco και Arrabal.
Με βασικό κορμό το magnus opus μουσικού θεάτρου, Staatstheater (1971), τραγουδιστές, μουσικοί, ηθοποιοί και τεχνικοί θα παρουσιάσουν σε όλους τους δημόσιους χώρους και την Μικρή Σκηνή της Στέγης μία ειδικά προετοιμασμένη σύνθεση από αντιπροσωπευτικά έργα του Κάγκελ, από όλες τις περιόδους της δημιουργίας του.
Το κοινό θα έχει την δυνατότητα να μετακινείται ελεύθερα και να παρακολουθεί τα δρώμενα της επιλογής του.
Παράλληλα θα προβληθούν τα χαρακτηριστικότερα φιλμ του συνθέτη, ορισμένα από αυτά με ζωντανή μουσική συνοδεία.
Δείτε το βίντεο: http://www.sgt.gr/gr/multimedia/20,31,679
Στο τέλος κάθε ημέρας θα γίνει συναυλία με έργα του Kagel στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
Concept, μουσική και θεατρική επιμέλεια, realisations: Ανάργυρος Δενιόζος
Οργανωτική Επιμέλεια: Λορέντα Ράμου
Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Λεβισιανός
Βοηθός Σκηνοθέτης: Τζίνα Αποστολοπούλου
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
http://www.sgt.gr/gr/programme/event/1206
| Για τη συναυλία στη Μικρή Σκηνή Εισιτήρια: 18 € |Μειωμένο: 10 € | Άνεργοι: 5 € Για τις υπόλοιπες δράσεις των Open Days ελεύθερη είσοδος |
Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων:
Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)
Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων:
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών για αγορά εισιτηρίων online με χρέωση της πιστωτικής σας κάρτας.
Εύχρηστος οδηγός online αγοράς εισιτηρίων θα σας καθοδηγήσει βήμα-βήμα στην επιλογή παράστασης, θέσης, καθώς και στη διαδικασία αγοράς εισιτηρίου.
Εκδοτήρια εισιτηρίων:
ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ
Λεωφόρος Συγγρού 107-109
Ωράριο λειτουργίας: Δε-Κυρ: 12:00-21:00
- «Στον κάδο με τα νοσοκομειακά απόβλητα» – Σπαρακτική επιστολή εκπαιδευτικού για τα «αόρατα» παιδιά που θα γιορτάσουν μόνα
- Συνεχίζει το ράλι ανόδου ο χρυσός – Κέρδη και για το ασήμι [γράφημα]
- Η υπόκλιση του Παζ στον Φάμπρεγας και το σενάριο για τη Ρεάλ Μαδρίτης
- «Μπλόκο» στον κοινωνικό αυτοματισμό από τους αγρότες – «Κάλαντα» στους δρόμους με ανοιχτές λωρίδες κυκλοφορίας
- Βράζει το ποδόσφαιρο με ΕΠΟ και Λανουά – Μπούσης: «Όλοι είδαν τις μ@λ@κίες» (pic)
- Ρωσία: Γιατί αυτοπυρπoλήθηκε στην Κόκκινη Πλατεία διευθυντής εργοστασίου όπλων






