Τελευταία μέρα την Παρασκευή του διαγωνιστικού τμήματος του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου με την προβολή των ταινιών Χαεγουόν, η κόρη κανενός του Κορεάτη Χονγκ Σανγκσού και Αυτή φεύγει της Γαλλίδας Εμανουέλ Μπερκό.

Το βράδυ του Σαββάτου κλείνει επίσημα η αυλαία της 63ης Μπερλινάλε, με το πρόεδρο της κριτικής επιτροπής, Γουόνγκ Καρ Γουάι, και τα μέλη της (Σουζάνε Μπίερ, Αντρέας Ντρέζεν, Τιμ Ρόμπινς, Σιρίν Νεσάτ, Ελεν Κούρας και Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη) να απονέμουν τη Χρυσή Άρκτο και τα άλλα βραβεία του Φεστιβάλ. Στα φαβορί για τη Χρυσή Άρκτο βρίσκονται οι ταινίες, η ρουμάνικη Child’s Pose του Κάλιν Πέτερ Νέτζερ, η χιλιανή Γκλόρια του Σεμπάστιαν Λέλιο, Παράδεισος: ελπίδα του Αυστριακού Ούλριχ Ζάιντλ και η ιρανική Κλειστή κουρτίνα του Τζαφάρ Παναχί.

Στα αουτσάιντερ βρίσκονται η γαλλική ταινία Καμίλ Κλοντέλ 1915 του Μπρουνό Ντιμόν και η βοσνιακή Ένα επεισόδιο στη ζωή ενός συλλέκτη σιδερικών του Ντάνις Τάνοβιτς.

Από τις σημερινές δυο ταινίες του διαγωνιστικού ξεχώρισε η ταινία του γνωστού από διάφορα διεθνή φεστιβάλ, κορεάτη σκηνοθέτη, Χονγκ Σανγκσού.

Όπως και στις προηγούμενες ταινίες του, το θέμα του Σανγκσού είναι ο έρωτας και η αστάθειά του.

Μόνο που εκεί που, στο παρελθόν, ο κύριος πρωταγωνιστής του ήταν ο άντρας, στη νέα του ταινία ο Σανγκσού αντιμετωπίζει το θέμα από την πλευρά της γυναίκας. Η φοιτήτρια ηρωίδα του, που συνεχώς την παίρνει ο ύπνος βρίσκεται σε μια συναισθηματική καμπή: η μητέρα της ετοιμάζεται να φύγει για τον Καναδά, ενώ ο παντρεμένος καθηγητής, σκηνοθέτης εραστής της, που την έχει εγκαταλείψει, επανεμφανίζεται και γίνεται αιτία η κρυφή σχέση τους να αποκαλυφθεί στους φοιτητές.

Σε μια βόλτα που πάει, πρώτα με τον καθηγητή και αργότερα με ένα φιλικό ζευγάρι, τα πράγματα θα πάρουν διαφορετική καμπή. Μόνο που δεν είναι σίγουρο πότε η Χαεγουόν κοιμόταν και πότε αυτά που βλέπει ο θεατής συμβαίνουν στην πραγματικότητα.

Μέσα από μια λιτή, προσεγμένη στην κάθε της λεπτομέρεια, σκηνοθεσία, με ωραία φωτογραφία και εξωτερικά πλάνα που τονίζουν την άνοιξη που έρχεται (και η οποία χρησιμοποιείται δραματουργικά στην πλοκή), και πολύ καλές ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές του, ιδιαίτερα από τη Τζουν Εουτσάε στο ρόλο της Χαεγουόν, ο σκηνοθέτης κατάφερε να ισορροπήσει το όνειρο με την πραγματικότητα, αφήνοντας στον θεατή να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Η δεύτερη ταινία του διαγωνιστικού, Αυτή φεύγει της Εμανουέλ Μπερκό, αποδείχτηκε μια ευχάριστη, χαριτωμένη κωμωδία.

Η Κατρίν Ντενέβ είναι η 60άρα γυναίκα που αναλαμβάνει να ταξιδέψει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα από το εστιατόριο της κάπου στη Βρετάνη για να φτάσει στο σπίτι της χωρισμένης κόρης της και να αναλάβει για λίγο το εγγόνι της.

Η ταινία, ένα είδος ταινίας δρόμου στη διάρκεια της οποίας η Ντενέβ συναντά διάφορα εκκεντρικά και άλλα πρόσωπα, σε σκηνές δοσμένες με οξυδέρκεια και χιούμορ (ανάμεσα στις καλύτερες είναι και οι σκηνές του δεύτερου μέρους με τη Μπέτι να φτάνει με τον εγγονό της σε ένα παραλιακό ξενοδοχείο όπου γίνεται μια συνάντηση παλιών καλλονών από τα καλλιστεία του 1969.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ