Fiat Panda 4×4 2013: SUV τσέπης
To μοναδικό στο είδος του Fiat Panda 4x4 δίνει συνέχεια στην παράδοση που θέλει ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης να υιοθετεί τα γνωρίσματα ενός τυπικού SUV.
Γιάννης Αδάναλης
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι πύλες των εγκαταστάσεων που διατηρεί ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών Fiat στο Μπαλόκο ανοίγουν για τις ανάγκες της παρουσίασης ενός νέου αυτοκινήτου.
Η διαδικασία γνωστή. Μετά τους απαραίτητους ελέγχους στην είσοδο του φημισμένου κέντρου δοκιμών, ο στενός δρόμος οδηγεί στο σημείο όπου συνήθως πραγματοποιείται η προϊοντική ενημέρωση.
Αν είσαι τυχερός, στη σύντομη αυτή διαδρομή θα συναντήσεις τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της Alfa Romeo, της Fiat ή ακόμα και της Lancia να αποτραβιούνται διακριτικά στα παρασκήνια ώστε να αποφύγουν(;) την υπερβολική τους έκθεση στα φώτα της δημοσιότητας. Αν όχι θα πρέπει να αρκεστείς στη γοητεία που ασκεί ένας ιστορικός -για κάθε λάτρη της αυτοκίνησης- τόπος.
Η καθιερωμένη συνέντευξη τύπου έχει ήδη ξεκινήσει, οι τίτλοι τέλους για το μέχρι σήμερα γνωστό Fiat Panda 4×4 έχουν ήδη πέσει. Τη θέση του διεκδικεί ένα εξίσου μοναδικό αυτοκίνητο, που δεν θα μπορούσε από το να δώσει συνέχεια στην παράδοση που θέλει τη δημοφιλή πρόταση της ιταλικής φίρμας να εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης και με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς συνεπάγεται.
Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν τα πλαστικά προστατευτικά που καλύπτουν τα χαμηλότερα τμήματα του αμαξώματος καθώς και η εμφανώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Από εκεί και πέρα, οι τροχοί αλουμινίου των 15 ιντσών (βασικός εξοπλισμός) συνδυάζονται με ελαστικά μεικτής χρήσης, το πράσινο χρώμα έχει κυριαρχήσει στις επιφάνειες του ταμπλό, ενώ νέες είναι και οι επενδύσεις των καθισμάτων.
Αν εξαιρέσεις τον διακόπτη με την ένδειξη «ELD» που έχει τοποθετηθεί στη βάση της κεντρικής κονσόλας, λίγα εκατοστά πριν τον επιλογέα των ταχυτήτων, τότε ο θάλαμος επιβατών του νέου Panda 4×4 δεν έχει να παρουσιάσει κάποια άλλη ιδιομορφία.
Ακόμη και οι μεταφορικές δυνατότητές του έχουν διατηρηθεί στα επίπεδα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι τα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να σύρονται, επιτρέποντας την αυξομείωση του χώρου αποσκευών από τα 225 στα 260 λίτρα.
Η συνέχεια δίνεται πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του τετρακίνητου Panda. Εκεί που ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό αναλαμβάνει, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του οδηγού, να μεταφέρει -όταν αυτό κρίνει απαραίτητο- μέρος της παραγόμενης ροπής στον πίσω άξονα.
Τις προσπάθειές του συστήματος τετρακίνησης ενισχύει -μέχρι η ταχύτητα ξεπεράσει τα 50 χλμ./ώρα- το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (ELD), το οποίο ενεργοποιείται μέσω του αντίστοιχου διακόπτη και επιβραδύνει τον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση, ώστε να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά κίνησης του μικρού Fiat σε ολισθηρές επιφάνειες.
Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνεται από τις πέντε ή έξι σχέσεις (ανάλογα με την έκδοση) του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων και ο κατάλογος των τεχνικών προδιαγραφών από τα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών και τον ημι-άκαμπτο άξονα των πίσω.
Αυτή τη φορά οι Ιταλοί δεν θέλησαν να πειραματιστούν με τη διάταξη της ανάρτησης. Πόνταραν σε μία δοκιμασμένη λύση, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά της στις ανάγκες ενός τετρακίνητου οχήματος.
Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, καθώς το Panda 4×4 παραμένει ένα φιλικό και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο πόλης που θα εκπλήξει ευχάριστα όσους θελήσουν να ανακαλύψουν τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.
Η απόσταση των 16 εκατοστών (ένα εκατοστό λιγότερο για την βενζινοκίνητη έκδοση) που σε χωρίζει από το έδαφος, η άμεση απόκριση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κεντρικού διαφορικού, καθώς και η ικανότητα της ανάρτησης να μην μεταφέρει στο πλαίσιο ανεπιθύμητους κραδασμούς, διαμορφώνουν το ικανότερο Panda των ημερών μας.
Το «πατημένο» χώμα, η λάσπη, οι πέτρες, οι έντονες ανωφέρειες ή οι εξίσου απότομες κατωφέρειες δεν τρομάζουν το νέο Panda 4×4. Με συνοπτικές διαδικασίες το αστικών προδιαγραφών Fiat μετατρέπεται σε ένα ικανότατο off-roader, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις συμπαγείς διαστάσεις και το περιορισμένο βάρος του.
Έχοντας πεισθεί για τις εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου, το μοναδικό ερώτημα που μένει να απαντήσεις είναι ποια από τις δύο εκδόσεις θα εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες σου.
Στην πρώτη περίπτωση, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 875 κ.εκ. φαντάζει ικανός για το καλύτερο. Αποδίδοντας 85 ίππους και 145 Nm ροπής και έχοντας στο πλευρό του ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ο δικύλινδρος «TwinAir» προσφέρει στο τετρακίνητο Panda τις επιδόσεις που δεν θα βρεις στην έκδοση πετρελαίου.
Παρόλα αυτά θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για την αισθητά μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και το χαρακτηριστικό θόρυβο που προκαλεί η όχι και τόσο… πολιτισμένη λειτουργία του.
Εναλλακτικά μπορείς να επιλέξεις τον αποδοτικότερο κινητήρα diesel των 1.248 κ.εκ., ο οποίος προσφέρεται στην έκδοση των 75 ίππων, φιλοδοξώντας ότι αργά ή γρήγορα θα αποσβέσεις το επιπλέον κόστος των 840 ευρώ που επιβάλλει η απόκτησή του.
Πέρα από τις μέτριες επιδόσεις, ανάμεσα στα μειονεκτήματα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του νέου Panda 4×4 θα πρέπει να προσθέσουμε και την παρουσία ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων.
Αντιθέτως, κοινώς παρονομαστής και για τις δύο εκδόσεις του αυτοκινήτου αποτελούν, τόσο το σύστημα start&stop του βασικού εξοπλισμού όσο και η πληρωμή τελών κυκλοφορίας, καθώς και στις δύο περιπτώσεις οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κινούνται πάνω από το όριο των 100 γραμ./χλμ.
Οι τετρακίνητες εκδόσεις του Fiat Panda προσφέρονται ήδη στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, το Panda 4×4 TwinAir ξεκινά από τα 13.900 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης και έκπτωση 900 ευρώ) και το Panda 4×4 MultiJet II από τα 14.740 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης και έκπτωση 900 ευρώ).
Ταυτόχρονα, η γκάμα του δημοφιλούς Fiat υποδέχεται τις δικίνητες εκδόσεις Trekking, όπως άλλωστε και τις εκδόσεις φυσικού αερίου και υγραερίου.
Toνέο Fiat Panda 4x4 με μία ματιά
Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 3,68/ 1,67 / 1,6
Μεταξόνιο (μέτρα):2,3
Κινητήρας (κ.εκ.):875 TwinAir, 1.248 MultiJet II
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):85/5.500 TwinAir, 75/5.250 MultiJet II
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):145/1.800 TwinAir, 190/1.400 MultiJet II
Βάρος (κιλά):Aπό 1.050
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,9TwinAir, 4,7 MultiJet II
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):114 TwinAir, 125 MultiJet II
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):12,1 TwinAir, 14,5 MultiJet II
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):166 TwinAir, 159 MultiJet II
auto.in.gr
- Εξωσωματική γονιμοποίηση: Λουίζ και Άλαστερ, τα πρώτα από τα 13 εκατ. παιδιά του σωλήνα στον κόσμο
- Επιτέλους, σοβαρευτείτε ή στην τελική «βουλώστε το»!
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Fox News: «Ο Ντόντσιτς ζήτησε από τους Λέικερς τον Αντετοκούνμπο»
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442