Νέο πράσινο σχέδιο διάσωσης για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία
Η γαλλική κυβέρνηση αποκαλύπτει τις βασικές γραμμές ενός σχεδίου που αποσκοπεί αφενός στην ενίσχυση της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας και την εξέλιξη φιλικών προς το περιβάλλον τετράτροχων προτάσεων και αφετέρου να αναστρέψει το ζοφερό κλίμα που έχει δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό εν μέσω χιλιάδων περικοπών σε γαλλικό έδαφος και ζημιών.
Με φόντο τις περικοπές θέσεων εργασίας και την προαναγγελία για το κλείσιμο ενός εργοστασίου από την PSA/Peugeot-Citroen που, επιπλέον καταγράφει απώλειες ύψους 819 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο, η γαλλική κυβέρνηση δρομολογεί ένα σχέδιο διάσωσης για την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, ενισχύοντας την πρωτοβουλία εξέλιξης και διάδοσης των πράσινων τεχνολογιών στα αυτοκίνητα.
Το σχέδιο ανακοινώθηκε από το «νεόκοπο» υπουργείο βιομηχανικής ανάκαμψης που ιδρύθηκε από την κυβέρνηση F.Hollande με στόχο να δώσει στη γαλλική βιομηχανία την παλιά της αίγλη.
Όσον αφορά συγκεκριμένα την αυτοκινητοβιομηχανία οι βασικές γραμμές του σχεδίου διάσωσης έγκεινται σε μια σειρά μέτρων που αφενός, αποσκοπούν στην ενθάρρυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών και των «δορυφορικών» εταιρειών που επενδύουν στην εξέλιξη πράσινων τεχνολογιών και αφετέρου στην περαιτέρω ανταμοιβή των καταναλωτών που επιλέγουν να αγοράσουν φιλικές προς το περιβάλλον τετράτροχες προτάσεις.
Παράλληλα με το παραπάνω σχέδιο διάσωσης, όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος Γάλλος Υπουργός, Arnaud Monterbourg, θα ξεκινήσει και μια διαφημιστική εκστρατεία υπέρ των αυτοκινήτων “Made in France” την οποία και θα αναλάβει o Luc Besson.
Σχετικά με το σκληρό πυρήνα του σχεδίου διάσωσης, δηλαδή το οικονομικό του σκέλος, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει αρχικά να αυξήσει το ποσό της κρατικής επιδότησης-κινήτρου για τους καταναλωτές που θα αγοράζουν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως, φυσικά, εθνικότητας του κατασκευαστή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η συνολική δαπάνη για την υλοποίηση του παραπάνω αναμένεται να ανέλθει σε 500 εκατομμύρια ευρώ για το 2013. Οι μέχρι τώρα προβλέψεις θέλουν τα χρήματα αυτά να προέρχονται από τους υψηλότερους φόρους που θα επιβληθούν στα λεγόμενα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν από την γαλλική κυβέρνηση με την μορφή απευθείας επιδότησεων αλλά και φοροελαφρύνσεων για την εξέλιξη πράσινων τεχνολογιών και της σχετικής, απαιτούμενης υποδομής σε αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά κυρίως σε μικρότερες εταιρείες και προμηθευτές που επενδύουν στις πράσινες τεχνολογίες, με στόχο την ενίσχυση τους και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Αναλυτικά η κατανομή της οικονομικής βοήθειας της γαλλικής κυβέρνησης προς την αυτοκινητοβιομηχανία έχει ως εξής: 250 εκ. ευρώ θα δοθούν σε μικρές εταιρείες και προμηθευτές που συνεργάζονται με τους μεγάλους παίκτες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για την εξέλιξη πράσινης τεχνολογίας αλλά και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών τους. Ακόμα 350 εκατομμύρια θα δοθούν απευθείας στην αυτοκινητοβιομηχανία για έρευνα και εξέλιξη πράσινων τεχνολογιών αλλά και 450 ευρώ υπό την μορφή φοροελαφρύνσεων.
Περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ θα διοχετευθούν στην ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στις εταιρείες -αυτοκινητοβιομηχανίες και μη- που ασχολούνται με το συγκεκριμένο τομέα ενώ ακόμα 260 εκατομμύρια ευρώ θα προοριστούν για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων των προμηθευτών των αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Η Γαλλία δεν εγκαταλείπει την αυτοκινητοβιομηχανία της», δήλωσε μετά την παρουσίαση του παραπάνω σχεδίου από τον αρμόδιο υπουργό, ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Jean-Marc Ayrault, ένα σχέδιο που έλαβε οριακά θετικές αντιδράσεις από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενδεικτική ήταν η δήλωση του Philippe Varin επικεφαλής του ομίλου PSA/Peugeot-Citroen o οποίος χαρακτήρισε «..αυτή τη στήριξη στην καινοτομία εξαιρετική από την πλευρά της κυβέρνησης», υπογραμμίζοντας ότι «αν υπάρχουν χρήματα για υβριδικά αυτοκίνητα, αυτό φυσικά θα οδηγήσει στην ανάλογη εξέλιξη των μοντέλων μας».
Ανεξαρτήτως αντιδράσεων αυτό που μένει να ανακαλυφθεί είναι κατά πόσο το σχέδιο αυτό οι λεπτομέρειες του οποίου θα ανακοινωθούν αργότερα, θα καταφέρει να αναστρέψει το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο, δεδομένων των γνωστών συνεπειών της ευρωπαϊκής κρίσης.
Υπενθυμίζεται ότι πριν δύο εβδομάδες η PSA/Peugeot-Citroen ανακοίνωσε την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας και το κλείσιμο ενός εργοστασίου σε γαλλικό έδαφος. Άξιο αναφοράς είναι επίσης ότι η κίνηση αυτή του γαλλικού ομίλου ερμηνεύτηκε ως την αρχή ενός ντόμινο ανάλογων πρωτοβουλιών από ευρωπαϊκές και μη αυτοκινητοβιομηχανίες με βιομηχανική παρουσία στην Ευρώπη.
Τα συστατικά του χυμού παντζαριού υποστηρίζουν την καρδιά και την κυκλοφορία του αίματος, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη φυσική ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.