Το Q5 σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της Audi ετοιμάζεται να φορέσει τα διακριτικά RS με ό,τι ακριβώς συνεπάγεται αυτό και "τίποτα λιγότερο" όπως αφήνει να εννοηθεί η γερμανική φίρμα.
Όπως όλα δείχνουν, η Audi ετοιμάζει να συμπληρώσει την γκάμα των SUV της, προσφέροντας εκδόσεις επιδόσεων για κάθε τετρακίνητο εκπρόσωπο της προκειμένου να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, μοντέλων όπως οι «Μ» Χ5 και Χ6 της BMW και τα τετρακίνητα SUV της Mercedes-Benz με την υπογραφή της AMG.
Σε αυτό το πνεύμα, λοιπόν, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η γερμανική premium φίρμα προετοιμάζει μια έκδοση επιδόσεων για το Q5 η οποία δεν πρόκειται να αργήσει να εμφανιστεί, καθώς οι πληροφορίες κάνουν λόγο ακόμα και για τόσο σύντομα όσο το προσεχές Σαββατοκύριακο, με την ευκαιρία της διοργάνωσης του 24ωρου αγώνα αντοχής του LeMans.
Ανεξαρτήτως του χρόνου παρουσίασής της, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση του γερμανικού SUV, που στην συγκεκριμένη εκδοχή του θα ακολουθήσει το παράδειγμα του μικρότερου της γκάμας, και της έκδοσης Q3 RS concept που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2012 στην έκθεση του Πεκίνου.
Αν και η Audi κρατάει τα χαρτιά της κλειστά για το ισχυρότερο Q5, ως πιθανότερος υποψήφιος από πλευράς κινητήρα θεωρείται ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 των 3,0 λίτρων που εφοδιάζει τις κορυφαίες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της γκάμας του Α6.
Με ισχύ 313 ίππων και 640 Nm ροπής το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο κάτω από το καπό του Q5 αναμένεται να περιορίζει το χρόνο επιτάχυνσής του από 0-95 χλμ./ώρα στα πέντε δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η τελική του ταχύτητα θα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα.
Παρά την επιπλέον ισχύ σε επίπεδο οικονομίας καυσίμου, το Audi Q5 «RS» πρόκειται να εμφανίζει τιμή μέσης κατανάλωσης 6,3 λίτρων/100 χλμ. Το παζλ της έκδοσης αναμένεται να συμπληρώσει το σύστημα τετρακίνησης της Audi quattro και αναβαθμισμένα φρένα, ενώ αντιστοίχως ενισχυμένη αναμένεται και η εμφάνισή του, διαθέτοντας αιχμηρότερο bodykit αλλά και sport καθίσματα.
Στα σχέδια της Audi φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται επίσης και μια αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση, επίσης με V6 κινητήρα.
Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι κατά πόσο η νέα αυτή έκδοση του Q5 θα αρθεί στο ύψος των γνωστών εκδόσεων S και RS της Audi, οι οποίες μέχρι σήμερα τουλάχιστον, βασίζονταν σε sedan και estate προτάσεις της φίρμας που ίσως καθυστέρησε να μεταδώσει την αδιαμφισβήτητη παράδοσή της στις sport εκδόσεις, στην SUV κατηγορία.
Η απάντηση έρχεται από την ίδια την Audi και τον Oliver Hoffman, επικεφαλής εξέλιξης της τεχνολογίας για τους υψηλών επιδόσεων κινητήρες, ο οποίος έχει δηλώσει στην πρόσφατη σχετικά παρουσίαση του RS4Avant:
«Θα πρέπει πρώτα να αναρωτηθείς ο ίδιος και να απαντήσεις κατά πόσο θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις αξίες των S και RS εκδόσεων της Audi. Θα είναι αρκετά γρήγορο, αρκετά ευέλικτο; Η απάντηση είναι ότι ποτέ δεν θα κάναμε μια RS έκδοση του Q7. Εξάλλου η V12 πετρελαιοκίνητη του είναι αρκετά γρήγορη, αλλά ένα μικρότερο μοντέλο (όπως το Q3 ή το Q5); Τότε ναι. Εκεί σιγουρα υπάρχουν περιθώρια», όπως επισήμανε χαρακτηριστικά.