H νεαρή Κάτια Μπουνιατισβίλι -φετινή πρόταση της Musikverein και του Konzerthaus της Βιέννης για τη Σειρά Rising Stars- σε ένα μοναδικό ρεσιτάλ στο Μέγαρο Μουσικής την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου. Στα 24 μόλις χρόνια της θεωρείται «από τους μεγαλύτερους πιανίστες του μέλλοντος». Κορυφαίοι μουσικοί και διεθνής Τύπος έχουν άπειρες φορές εκθειάσει τα ρεσιτάλ που έχει δώσει […]
H νεαρή Κάτια Μπουνιατισβίλι-φετινή πρόταση της Musikverein και του Konzerthaus της Βιέννης για τη Σειρά Rising Stars- σε ένα μοναδικό ρεσιτάλ στο Μέγαρο Μουσικής την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου.
Στα 24 μόλις χρόνια της θεωρείται «από τους μεγαλύτερους πιανίστες του μέλλοντος». Κορυφαίοι μουσικοί και διεθνής Τύπος έχουν άπειρες φορές εκθειάσει τα ρεσιτάλ που έχει δώσει σε σκηνές όπως η Wigmore Hall του Λονδίνου, η Concertgebouw του Άμστερνταμ και η βιεννέζικη Musikverein παρουσιάζοντας δεξιοτεχνικά έργα μουσικής δωματίου αλλά και τις ζηλευτές εμφανίσεις της στο πλευρό διακεκριμένων καλλιτεχνών και περίφημων ορχηστρών στα σημαντικότερα φεστιβάλ όλου του κόσμου.
Στο πλαίσιο της Σειράς Rising Stars νέοι καλλιτέχνες περιοδεύουν στις αίθουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κέντρων Συμφωνικής Μουσικής. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Κέντρων Συμφωνικής Μουσικής (ECHO) με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συγκεντρώνει τους σημαντικότερους φορείς οργάνωσης συναυλιών με στόχο τις διεθνείς συνεργασίες. Με αφετηρία την κοινή πολιτιστική κληρονομιά, ο ECHO αναπτύσσει ένα δίκτυο συνεργασιών που έχει στόχο την προώθηση των πολιτιστικών ανταλλαγών και την ανάδειξη και διάδοση της μουσικής δημιουργίας.
Το ρεσιτάλ της Κάτια Μπουνιατισβίλι ξεκινά με δύο έργα του κορυφαίου Ούγγρου ρομαντικού Φραντς Λιστ (1811-1886). Με πρώτο τη Σονάτα σε σι ελάσσονα, την πρώτη τόσο εκτενή πιανιστική δημιουργία του συνθέτη και πιανίστα, ένα πραγματικό μουσικό μνημείο που αφενός σημάδεψε τη ρομαντική πιανιστική φιλολογία, αφετέρου προανήγγειλε τις αρμονικές καινοτομίες των τελευταίων έργων του. Το «αχανές» και δεξιοτεχνικά απαιτητικό αυτό έργο που γράφτηκε το διάστημα μεταξύ 1851-1853, αποτελείται από σειρά θεμάτων και μουσικών μοτίβων που αναπτύσσονται, συγχωνεύονται και εν τέλει «εκπνέουν». Η μοναδικότητά του έγκειται στην αυθεντικότητα της έμπνευσης και στις τολμηρές επιλογές ως προς τη δομή η οποία ακολουθεί τους δρόμους που είχαν ανοίξει ο Μπετόβεν με τις τελευταίες του σονάτες για πιάνο και ο Σούμπερτ με τη «Φαντασία του οδοιπόρου». Ακολουθεί το «Μεφίστο-Βαλς αρ. 1», το πρώτο από τα τρία Μεφίστο Βαλς του Λιστ – τα εμπνευσμένα, όπως φανερώνει και ο τίτλος τους, από τον λογοτεχνικό «Φάουστ» του Γκαίτε. Πρόκειται για ένα από τα τελευταία και δημοφιλέστερα έργα του για πιάνο, μια απολαυστική σύνθεση για δεξιοτέχνες του είδους που φέρνει στο νου ρομαντικές εικόνες και ήχους της φύσης και των ανθρώπων της.
Το πρόγραμμα της νεαρής Μπουνιατισβίλι συνεχίζεται με 3 Σκέρτσα του Φρέντερικ Σοπέν (1810-1849), του δεύτερου σημαντικότερου μαζί με τον Λιστ ρομαντικού συνθέτη για πιάνο. Τα δεξιοτεχνικά αυτά «ποιήματα» πιανιστικού τύπου του Σοπέν, αποτελούν δείγματα της πιο θυελλώδους γραφής του.
Το ρεσιτάλ ολοκληρώνεται με 3 Μέρη από τον «Πετρούσκα», τη «διονυσιακή» μουσική που ο κορυφαίος Ρώσος συνθέτης Ιγκόρ Στραβίνσκι (1882-1971) έγραψε για ένα από τα γνωστότερα έργα των Ρωσικών Μπαλέτων του Ντιαγκίλεφ το οποίο έκανε πρεμιέρα το 1911 με τον θρυλικό χορευτή Βάτσλαβ Νιζίνσκι στον ομώνυμο ρόλο της τρυφερής και δυστυχισμένης μαριονέτας του ρωσικού κουκλοθεάτρου, ενός πλάσματος – μισό μαριονέτα και μισό άνθρωπος – που μοιάζει να ζει το δράμα του «κεκλεισμένων των θυρών» ενώ το συγκεντρωμένο πλήθος στο πανηγύρι της Αγίας Πετρούπολης διασκεδάζει αμέριμνο. Η μουσική του Στραβίνσκι στο έργο το οποίο προκάλεσε σάλο στην εποχή του, επιτείνει τα στοιχεία παρωδίας του μπαλέτου, με τη γρήγορη εναλλαγή ρυθμών και τη χρήση μιας τολμηρά πολυτονικής αρμονικής γλώσσας.
Tιμές εισιτηρίων: € 5 (φοιτητικά) € 12 – 20
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 7282333 και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας