Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Νικόλας Τομπάζης: «Η νέα Ferrari έχει ‘επιθετική’ φιλοσοφία»

Νικόλας Τομπάζης: «Η νέα Ferrari έχει ‘επιθετική’ φιλοσοφία»

Ο Έλληνας αεροδυναμιστής, Επικεφαλής Σχεδιαστής της Scuderia, δήλωσε ότι το νέο ιταλικό μονοθέσιο για το 2012 εμπεριέχει πιο "επιθετική" σχεδιαστική προσέγγιση και ότι "...τα αποτελέσματα θα μιλήσουν από μόνα τους, τόσο στην παρουσίασή του όσο και στους πρώτους αγώνες" της νέας χρονιάς της Formula 1

Ο σχεδιαστής της νέας Ferrari για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2012, ο Έλληνας αεροδυναμιστής και Επικεφαλής Σχεδιαστής της Scuderia Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι για τη δημιουργία του νέου μονοθεσίου ακολούθησε πολύ «επιθετική» σχεδιαστική προσέγγιση και φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την επιστροφή της ιταλικής ομάδας στις νίκες.

«Νομίζω ότι τα αποτελέσματα θα μιλήσουν από μόνα τους μόλις παρουσιάσουμε το νέο μονοθέσιο και, το κυριότερο, μόλις διεξαχθούν οι πρώτοι αγώνες του προγράμματος», είπε ο Νικόλας Τομπάζης, σε συνέντευξη που δημοσίευσε η επίσημη ιστοσελίδα της Ferrari.

«Προέκυψε πιο επιθετική σχεδιαστική προσέγγιση, ως αποτέλεσμα της ανάλυσης που κάναμε σχετικά με τις ήττες μας τα τελευταία χρόνια. Συνειδητοποιήσαμε ότι ήμασταν λίγο πιο συντηρητικοί από όσο έπρεπε και περιοριστήκαμε σε ορισμένα μόνο σκέλη της εξέλιξης.

Συνεπώς, για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς έχουμε πιο επιθετική προσέγγιση στον αεροδυναμικό τομέα και για να γίνει αυτό χρειάστηκε να συνεργαστούμε στενότερα με εκείνους που εξελίσσουν τη δομή του μονοθεσίου. Μπορεί να είναι δυσκολότερο για άλλους τομείς του μονοθεσίου, αλλά αναμφίβολα αφήνει περισσότερο χώρο αεροδυναμικής εξέλιξης.

Η άλλη πτυχή της νέας μας προσέγγισης αφορά στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε την αεροσήραγγα: δεν περιορίζεται μόνο στην εξέλιξη και βελτίωση των εξαρτημάτων που έχουμε, αλλά κάθε φορά που δικαιούμαστε να χρησιμοποιούμε την αεροσήραγγα θα εισάγουμε και νέα σχέδια – που άλλοτε μπορεί να μην δουλεύουν και άλλοτε να αποδίδουν ενδιαφέροντα αποτελέσματα».

Ο Έλληνας αεροδυναμιστής συμπλήρωσε ότι ο σχεδιασμός του νέου μονοθεσίου είναι και εντυπωσιακός και σημαντικά διαφοροποιημένος σε σχέση με το φετινό μονοθέσιο 150ο Italia: «Πιστεύω ότι, αισθητικά, το νέο μονοθέσιο είναι αρκετά διαφορετικό από το προηγούμενο.

Αλλά αν υπάρχει μια πτυχή που έχει να κάνει με τον εντυπωσιασμό, όπως σκέφτηκε ο [αγωνιστικός διευθυντής] Stefano Domenicali όταν είδε για πρώτη φορά το μοντέλο [του νέου μονοθεσίου], ελπίζω αυτή η πτυχή να φανεί και στα αποτελέσματα. Έχουμε θέσει φιλόδοξους στόχους τους οποίους σκοπεύουμε να διατηρήσουμε. Σε αυτό τον τομέα είμαι πολύ αισιόδοξος».

Και συνέχισε: «Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο ολοκλήρωσης των βασικών εξαρτημάτων του μονοθεσίου, των μεγαλύτερων εξαρτημάτων που απαιτούν και τον περισσότερο χρόνο για παραγωγή τους. Πρόκειται για το σασί, για το βασικό αμάξωμα, για την ανάρτηση και για το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ορισμένα από αυτά τα εξαρτήματα κατασκευάζονται ήδη, ενώ άλλα είναι στο τελικό στάδιο του σχεδιασμού τους. Βρισκόμαστε στο μέσον της διαδικασίας εξέλιξης των αεροδυναμικών εξαρτημάτων και μπορούμε να πούμε ότι πλέον είμαστε απολύτως αφοσιωμένοι στην εξέλιξη του νέου μονοθεσίου.

Έχοντας αποδεχθεί εδώ και λίγο καιρό ότι τα φετινά πρωταθλήματα δεν είναι πλέον στο χέρι μας, οι προσπάθειές μας αφιερώνονται στην επόμενη χρονιά. Οι τεχνικοί κανονισμοί δεν άλλαξαν τόσο, καθώς κυριαρχεί η σταθερότητά τους – με εξαίρεση την περιοχή γύρω από το σύστημα εξάτμισης.

Κατά συνέπεια, υπάρχουν τομείς της 150ο Italia που έχουν συσχετισμούς με την επόμενη χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι στους εναπομείναντες φετινούς αγώνες θα πειραματιζόμαστε έχοντας αυτό [το νέο μονοθέσιο] στο μυαλό μας.

Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε μια νέα εμπρός αεροτομή, η οποία αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της. Έτσι, θα προσπαθήσουμε να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα, άμεσα. Ξεκάθαρα, ελπίζουμε ότι θα αυτό θα βοηθήσει και το φετινό μονοθέσιο στους εναπομείναντες αγώνες.

Ακόμα και στον τομέα των εξατμίσεων υπάρχουν μαθήματα που μπορούμε να πάρουμε από όσα έχουμε κάνει μέχρι στιγμής, διότι κάθε έρευνα εις βάθος αποφέρει οφέλη. Οι αντίπαλοί μας ήταν πιο μπροστά από εμάς στην εξέλιξη αυτού του τομέα και αυτό τους έδωσε μεγάλο πλεονέκτημα. Τα μαθήματα που πήραμε από αυτή κι από άλλες παρόμοιες καταστάσεις του παρελθόντος πάντοτε αποτελούν πλεονέκτημα για εμάς στο τέλος».

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο