Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Πεδίο μάχης» οι ιταλικές Άλπεις λόγω σχεδίων για κατασκευή υπερταχείας

«Πεδίο μάχης» οι ιταλικές Άλπεις λόγω σχεδίων για κατασκευή υπερταχείας

Σε πεδίο μάχης μετετράπη η γραφική Βαλ ντι Σούζα της βόρειας Ιταλίας με άγριες συγκρούσεις μεταξύ αστυνομικών δυνάμεων και διαδηλωτών που αντιδρούν στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει το Τορίνο με τη Λιόν. Κάτοικοι έστησαν οδοφράγματα για να εμποδίσουν τους εκσκαφείς και επιτέθηκαν με πέτρες στις αστυνομικές δυνάμεις που απάντησαν με «βροχή» δακρυγόνων. Σαράντα άτομα τραυματίστηκαν στις συμπλοκές. Αποφασισμένη για την εκτέλεση του έργου η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι παρά τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.

Σε πεδίο μάχης μετετράπη η γραφική Βαλ ντι Σούζα της βόρειας Ιταλίας με συγκρούσεις μεταξύ αστυνομικών δυνάμεων και διαδηλωτών που αντιδρούν στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει το Τορίνο με τη Λιόν της Γαλλίας.

Κάτοικοι και μέλη αριστερών οργανώσεων έστησαν οδοφράγματα για να εμποδίσουν τους εκσκαφείς και επιτέθηκαν με πέτρες στις αστυνομικές δυνάμεις, που απάντησαν με «βροχή» δακρυγόνων και αντλίες νερού για να διαλύσουν το πλήθος.

Σαράντα άτομα τραυματίστηκαν στις συμπλοκές, 32 άνδρες των δυνάμεων ασφαλείας (ο ένας σοβαρά) και τουλάχιστον πέντε ακτιβιστές, σύμφωνα με την ιταλική Repubblica.

Διαδηλωτές κατέλαβαν την περιοχή, στην οποία έχει προγραμματισθεί να αρχίσουν να λειτουργούν τα εργοτάξια, επιμένοντας ότι το συγκεκριμένο έργο πρόκειται να καταστρέψει την οικολογική ισορροπία όλης της περιοχής.

Ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ρομπέρτο Μαρόνι είχε προειδοποιήσει από το περασμένο Σάββατο ότι η κατάληψη θα έπρεπε υποχρεωτικά να λήξει, διότι διαφορετικά -εάν τα έργα δεν ξεκινήσουν μέχρι την 30ή Ιουνίου- η Ιταλία κινδυνεύει να χάσει την καθοριστική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Όπως μεταδίδουν ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση 30 θωρακισμένων οχημάτων και προχώρησαν σε ρίψη δακρυγόνων, αναγκάζοντας τους διαδηλωτές να απομακρυνθούν από την περιοχή.

Πολλοί αναγκάστηκαν να φύγουν διαμέσου κοντινών δασικών εκτάσεων. «Χάσαμε τη μάχη, όχι τον πόλεμο. Τώρα θα πάρουμε όλο το υλικό που είχαμε μεταφέρει στην περιοχή της Βαλ ντι Σούζα και μετά θα συντονίσουμε τις νέες κινήσεις μας. Δεν νιώθουμε πάντως ηττημένοι» δήλωσε ο εκπρόσωπος του «κινήματος κατά της υψηλής ταχύτητας», Αλμπέρτο Ντι Πάτσε.

«Χωρίς το έργο αυτό» απαντά ο Ιταλός υφυπουργός μεταφορών Ρομπέρτο Καστέλι- «η Ιταλία θα είχε αποκοπεί από τις μεγάλες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές συνδέσεις και θα χάναμε, οπωσδήποτε, εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Κάθε δισεκατομμύριο ευρώ που θα επενδύσουμε θα μας αποφέρει τουλάχιστον 20».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Headlines:
Δείτε όλες τις Τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο