Κάπως έτσι περιγράφουν οι άνθρωποι της Mercedes-Benz τη σιλουέτα της C-Class Coupe, επισημαίνοντας τη δυναμική ενός αυτοκινήτου που δεν θυμίζει σε τίποτα το, αφόρητα προβλέψιμο, παρελθόν του.
Αν μέχρι σήμερα αποφάσιζες να επενδύσεις σε ένα «driver’s car» που να φέρει το έμβλημα της Mercedes-Benz, χωρίς ωστόσο να χρειαστεί να ξοδέψεις μια ολόκληρη περιουσία καταφεύγοντας στη σίγουρη -αλλά ακριβή- λύση των εκδόσεων ΑMG, η SLK αποτελούσε μονόδρομο.
Οι προσπάθειες της γερμανικής φίρμας να δημιουργήσει ένα συμπαγών διαστάσεων coupe και παράλληλα μία νέα «δεξαμενή» υποψήφιων αγοραστών δεν απέδωσαν.
Βλέποντας την CLC να μην καταφέρνει να σταθεί απέναντι στους ικανότερους ανταγωνιστές της, όπως είναι η Σειρά 3 της BMW και το Audi A5 και την αντίστοιχη έκδοση της E-Class να υπολείπεται -λόγω διαστάσεων και χαρακτήρα- σε ευελιξία, αμεσότητα και δυναμική, η εξέλιξη ενός ακόμη coupe φαντάζει πέρα για πέρα λογική.
Αντικρίζοντας τη C-Class Coupe οι ομοιότητες αλλά και οι διαφορές σε σχέση με τη τετράθυρη εκδοχή της δημοφιλέστερης Mercedes-Benz γίνονται από την πρώτη στιγμή αντιληπτές.
Η κεντρική εισαγωγή αέρα με το επιβλητικό έμβλημα του κατασκευαστή στο μέσο της δεν προκαλεί έκπληξη, συμβαδίζοντας με το επιθετικό προφίλ του αυτοκινήτου και δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες ώστε η χαμηλότερη, κατά 4,1 εκατοστά, οροφή να καταργήσει τις πίσω πόρτες, συναντώντας νωρίτερα το τελείωμα του αμαξώματος.
Σε επίπεδο διαστάσεων, πάντως, ο περιορισμός του συνολικού ύψους αποτελεί τη σημαντικότερη διαφοροποίηση, καθώς τόσο το μήκος όσο και το πλάτος διατηρήθηκαν στα 4,59 και 1,77 μέτρα αντιστοίχως.
Αυτό, ίσως, να δικαιολογεί και το γεγονός ότι το εσωτερικό δεν έχει, επί της ουσίας, τροποποιηθεί σε σχέση με την sedan έκδοση, με μοναδική εξαίρεση την αποκλειστικά διθέσια διαμόρφωση της πίσω σειράς καθισμάτων και την δυσκολότερη πρόσβαση σε αυτή εξαιτίας της απουσίας των πίσω θυρών.
Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα βρεθείς στην «αγκαλιά» των bucket καθισμάτων, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς πως τόσο ο σχεδιασμός όσο η ποιότητα κατασκευής και ο εξοπλισμός ακολουθούν τις υψηλές προδιαγραφές μιας αυθεντικής Mercedes-Benz.
Γνώριμη από την πρόσφατα ανανεωμένη C-Class είναι η σταθερά τοποθετημένη στο δεξί τμήμα του πίνακα οργάνων οθόνη υγρών κρυστάλλων, όπως άλλωστε το τριάκτινο τιμόνι και η «πυκνοκατοικημένη» από κάθε είδους διακόπτη κεντρική κονσόλα.
Από την άλλη, οι επτά αερόσακοι, το ηχοσύστημα με προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, το ESP, o ηλεκτρονικός κλιματισμός, το Start & Stop και το ATTENTION ASSIST αποτελούν την καλύτερη δυνατή εξοπλιστική βάση, την οποία φυσικά μπορείς να εμπλουτίσεις από έναν εξίσου πλούσιο κατάλογο προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών και στοιχείων πολυτέλειας.
Στη δική μας περίπτωση η λευκή C-Class των 1.796 κ.εκ., στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση «Edition One», διέθετε το εξοπλιστικό πακέτο AMG, τη sport ανάρτηση σε συνδυασμό με το αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης και το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS.
Με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τους 156 ίππους και τα 250 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού η C-Class Coupe θυμίζει περισσότερο την τρίτη γενιά της SLK παρά το τετράθυρο family car που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Η εντυπωσιακή ακρίβεια με την οποία οι μπροστινοί τροχοί εκτελούν τις εντολές του οδηγού δεν προκαλούν την αμηχανία του πίσω άξονα, την ίδια στιγμή που η ενισχυμένη –σε σχέση με το γερμανικό roadster- ακαμψία του πλαισίου προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις κινήσεις σου.
Μοναδική παραφωνία, στο εξαιρετικό κατά τ’ άλλα σύνολο, αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων (προαιρετικός εξοπλισμός στη μικρότερη, σε ισχύ, έκδοσης βενζίνης), καθώς δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει ή έστω να περιορίσει τα φαινόμενα υστέρησης που εμφανίζει ακόμα και στη χειροκίνητη διαμόρφωσή του.
Τη βενζινοκίνητη γκάμα της C-Class Coupe συμπληρώνει μία ακόμη έκδοση 1.796 κ.εκ. που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 204 ίππους και η εξακύλινδρη εκδοχή του αυτοκινήτου, όπου ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3,5 λίτρων αποδίδει 306 ίππους και 370 Nm ροπής.
Για όσους κινούνται εκτός των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας, υπάρχουν οι πετρελαιοκίνητες λύσεις των 2.143 κ.εκ. με ισχύ 170 ή 204 ίππων (ανάλογα με την έκδοση), ενώ στην κορυφή της πυραμίδας και χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο βρίσκεται η οκτακύλινδρη C 63 AMG C-Class Coupe.
Στην τελευταία περίπτωση τα εξεζητημένα χαρακτηριστικά της C 63 AMG Coupe προέρχονται αυτούσια από την τετράθυρη έκδοση, περιλαμβάνοντας τους 457 ίππους (487 σε περίπτωση που επιλέξει κανείς το AMG Performance Package), το ημι-αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων (AMG SPEEDSHIFT MCT-7), το ESP τριών σταδίων, τις εκρηκτικές επιδόσεις ενός αυτοκινήτου που επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα και τον απόκοσμο βρυχηθμό που παράγουν από το ρελαντί οι τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων.