To «όραμα» της Williams F1 τη βάζει στο Χρηματιστήριο
Ο Sir Frank Williams εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να διαθέσει μεγάλο μερίδιο των μετοχών της ομάδας του στο κοινό, πάντα με βασικό κριτήριο το όραμά του να παραμείνει η Williams F1 αμιγώς αγωνιστική ομάδα.
Πιστή στη βασική της αρχή να παραμείνει αμιγώς αγωνιστική ομάδα και όχι παρακλάδι κάποιας πολυεθνικής εταιρείας ή αυτοκινητοβιομηχανίας, η Williams F1 σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να διαθέσει ένα σημαντικό ποσοστό των μετοχών της στο Χρηματιστήριο για να διασφαλίσει την επιβίωσή της.
Παρόλα αυτά, ο Sir Frank Williams ξεκαθάρισε ότι θα διατηρήσει την πλειοψηφία των μετοχών της ομάδας του και θα παραμείνει διοικητής της. Σημαντικό μερίδιο θα διατηρήσει ο Patrick Head, συνιδρυτής της ομάδας, όπως και ο Αυστριακός επιχειρηματίας Toto Wolff που αγόρασε το 10% της ομάδας του Grove στο τέλος του 2009.
Η Williams F1 έχασε φέτος αρκετούς σημαντικούς χορηγούς, αλλά πρόσφατα ανακοίνωσε τη συμφωνία της με την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, Petroleos de Venezuela (PDVSA). Αυτή η χορηγική συμφωνία -ύψους 43 εκατ. δολαρίων, όπως φημολογείται- υπεγράφη από τον πρόεδρο της χώρας, Hugo Chavez.
Μιλώντας για την νέα εποχή που εμφανίζεται στον ορίζοντα της άλλοτε πρωταθλήτριας της Formula 1, ο Sir Frank Williams εξήγησε: «Τα τελευταία χρόνια σκέφτομαι πως θα οργανωθεί μακροχρόνια το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Williams, ώστε να παραμείνει πιστή στις αρχές που ορίσαμε με τον Patrick το 1977.
Στόχος μου, τότε, ήταν να αγωνιζόμαστε στη Formula 1 ως αυτόνομοι κατασκευαστές. Αυτό ήταν και παραμένει το μεγάλο μου πάθος και θα αγωνίζομαι για όσο καιρό εξακολουθώ να είμαι ευλογημένος με καλή υγεία. Είναι, επίσης, επιθυμία μου η ομάδα να συνεχίσει να αγωνίζεται για πολύ καιρό μετά την αποχώρησή μου.
Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να προγραμματίσουμε ένα καθεστώς ιδιοκτησίας που θα επιτρέψει στη Williams να είναι αυτόνομος κατασκευαστής. Θα ανήκει σε ανθρώπους αφοσιωμένους στη F1 και στις επιχειρηματικές τακτικές που μας στήριξαν εδώ και τρεις δεκαετίες.
Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ο καλύτερος τρόπος για να πετύχουμε τα παραπάνω είναι η διεύρυνση της μετοχικής βάσης με μετόχους από το κοινό, την ώρα που ένας βασικός πυρήνας μακροχρόνιων επενδυτών θα διοικεί την ομάδα.
Αυτό θα διασφαλίσει στη σταθερότητα, την εύρυθμη λειτουργία, και θα μας επιτρέπει να προσελκύσουμε και να κρατήσουμε τους καλύτερους ανθρώπους και συνεργάτες. Ο Patrick, ο Toto κι εγώ εξετάζουμε αυτό το ενδεχόμενο προσεκτικά και, αν το περιβάλλον είναι ευνοϊκό, ίσως να δράσουμε στο μέλλον. Αλλά ανεξάρτητα οποιουδήποτε βήματος κάνουμε, εγώ θα παραμείνω ο κάτοχος της πλειοψηφίας των μετοχών της Williams».
Ο πρόεδρος της ομάδας, Adam Parr, ξεκαθάρισε ότι η ιδέα εισόδου στο Χρηματιστήριο δεν έχει βραχυπρόθεσμους στόχους, όπως την άμεση οικονομική βοήθεια, αλλά αποτελεί μέρος του μακροχρόνιου προγραμματισμού που εξήγησε ο Sir Frank Williams. Άλλωστε, όπως είπε, ο προϋπολογισμός του 2011 έχει καλυφθεί από τη συμφωνία με την PDVSA.
«Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι η εταιρεία μας δεν αναζητά την εξασφάλιση πόρων. Η εταιρεία είναι οικονομικά υγιής» είπε ο Βρετανός. «Φαντάζομαι μια ερώτηση είναι αν μια εταιρεία σαν αυτή, σε μια βιομηχανία σαν τη δική μας, μπορεί να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.
Ίσως σας χαροποιήσει το γεγονός πως όχι μόνο πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο, αλλά και ότι ανέκαθεν διοικούσαμε την εταιρεία με ξεκάθαρες οικονομικές αρχές. Ποτέ δεν είχαμε την πολυτέλεια ενός μετόχου που να βάζει χρήματα και πάντοτε έπρεπε να επιβιώνουμε με τα δικά μας μέσα. Για την ακρίβεια, το 2008 και 2009 είχαμε κέρδη.
Όπως και άλλες ομάδες, μειώσαμε τα έξοδά μας. Χρειάστηκε να αποδεσμεύσουμε κάποιους ανθρώπους, αλλά έχουμε ακόμα 470 εργαζόμενους στο πρόγραμμα της F1 κι επιπλέον έχουμε και νέες επιχειρήσεις με τη Williams Hybrid Power και το Κατάρ. Είμαστε οικονομικά υγιείς.
Πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον της ομάδας. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο σε μια νύχτα, ούτε με βιασύνη. Αν μπούμε στην αγορά, θα δημιουργηθεί η βάση για μελλοντικές συναλλαγές, οπότε πιστεύω ότι αυτός είναι ο προγραμματισμός της διάδοχης κατάστασης και η διασφάλιση του μέλλοντος».
auto.in.gr
- Επιτέλους, σοβαρευτείτε ή στην τελική «βουλώστε το»!
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Fox News: «Ο Ντόντσιτς ζήτησε από τους Λέικερς τον Αντετοκούνμπο»
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
- Ο Μανδάς αναφέρθηκε στο μέλλον του: «Δεν έχω μιλήσει με κανέναν»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442