Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Adrian Newey: Η RB7 μετεξέλιξη της RB6

Adrian Newey: Η RB7 μετεξέλιξη της RB6

Ο τεχνικός διευθυντής της RBR είπε ότι το μονοθέσιο του 2011 θα βασιστεί στη φιλοσοφία της πρωταθλήτριας RB6 του 2010 και εξήγησε ότι πλέον η ομάδα έχει ωριμάσει στη διαδικασία κατανόησης, κατασκευής και εξέλιξης των μονοθεσίων της.

Το νέο μονοθέσιο της Red Bull Racing για τη Formula 1 2011 δεν είναι σχεδιασμένο εν λευκώ αλλά αποτελεί μετεξέλιξη της φετινής πρωταθλήτριας RB6, όπως είπε ο αρχισχεδιαστής και τεχνικός διευθυντής της ομάδας του Milton Keynes, Adrian Newey.

Παρά το γεγονός ότι οι νέοι κανονισμοί του 2011 –όπως η επιστροφή του συστήματος KERS και η κινούμενη πίσω πτέρυγα- απαιτούν σημαντικές δοκιμές αλλαγές, ο Βρετανός είπε ότι το σχέδιο της RB7 βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία της RB6, του ταχύτερου μονοθεσίου του σπορ το 2010.

«Η RB7 θα είναι περαιτέρω εξέλιξη του τρέχοντος μονοθεσίου. Το DNA είναι το ίδιο. Η RB6 του 2010 ήταν βασικά μετεξέλιξη του προηγούμενου μονοθεσίου και το ένα διαδέχεται το άλλο» είπε ο Βρετανός. «Πάντως, είναι αδύνατο να κάνουμε οποιαδήποτε πρόβλεψη αν θα είναι εξίσου ανταγωνιστικό.

Η αλήθεια είναι ότι όλα μπορούν να αλλάξουν πολύ γρήγορα – κι αυτή είναι μια από τις καλές πτυχές του motorsport. Αν οι άλλοι κάνουν καλύτερη δουλειά σε σχέση με εμάς το χειμώνα, όλα μπορούν να αλλάξουν. Δεν παίζει ρόλο [ότι η RB6 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο το 2010], με εξαίρεση την αυτοπεποίθηση της ομάδας.

Ωστόσο, δείχνει ότι αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε τη διαδικασία σχεδιασμού ενός αξιοπρεπούς μονοθεσίου. Αν καταφέρνεις να κάνεις κάτι τέτοιο, και εξακολουθείς να είσαι δημιουργικός, μπορείς να κατασκευάσεις ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο.

Φαντάζομαι ότι το μέλημα είναι εμβαθύνεις όλο και περισσότερο, όσο οι κανονισμοί παραμένουν σταθεροί. Μετά η διαδικασία γίνεται επαναλαμβανόμενη. Απομένει να φανεί αν μπορούμε να την επαναλάβουμε εξίσου καλά με τις πιο καθιερωμένες ομάδες».

Δεδομένου ότι η RB6 είχε ορισμένες σημαντικές σχεδιαστικές καινοτομίες, όπως το σύστημα εξάτμισης που έστελνε τα καυσαέρια στο διαχύτη για την αύξηση της αρνητικής άντωσης, έγινε σύντομα αντικείμενο αντιγραφής από τις άλλες ομάδες.

«Η χρονιά είχε πολλές αντιγραφές και αυτό έγινε κουραστικό μετά από κάποιο σημείο. Προσπαθείς να θεωρήσεις κολακευτικό ότι σε αντιγράφουν, αλλά όταν συμβαίνει συνέχεια μετά από λίγο καιρό γίνεται κάπως εκνευριστικό».

Τέλος, μίλησε και για τις αμφιβολίες για τη νομιμότητα της RB6, που εξέφρασαν στη διάρκεια του 2010 οι αντίπαλες ομάδες: «Ελπίζω να γίνει και το 2011! Διότι κάτι τέτοιο θα σημαίνει ότι έκανες ξανά καλή δουλειά. Αν βρίσκεσαι μπροστά στη F1, όλοι πάντοτε σκέφτονται ότι κλέβεις».

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο