Αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Σ.Φούλερ διοργανώνει το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Αφιέρωμα στον Σάμιουελ Φούλερ, σπουδαίο, αλλά άγνωστο σε πολλούς, δημιουργό του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, διενεργεί το 23ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου που διοργανώνεται από τις 21 έως τις 31 Οκτωβρίου στην Αθήνα.
Αφιέρωμα στον Σάμιουελ Φούλερ, σπουδαίο, αλλά άγνωστο σε πολλούς, δημιουργό του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, διενεργεί το 23ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου που διοργανώνεται από τις 21 έως τις 31 Οκτωβρίου στην Αθήνα.
Πρόκειται για έναν κινηματογραφιστή εξαιρετικά παραγωγικό, αλλά παραγνωρισμένο.
Ο Σ.Φούλερ υπήρξε σημείο αναφοράς σκηνοθετών όπως ο Τζιμ Τζάρμους, ο Κουέντιν Ταραντίνο αλλά και ο Μάρτιν Σκορσέζε.
Στο Πανόραμα θα προβληθούν πέντε από τις πρώτες ταινίες του, δίνοντας, έτσι, για πρώτη φορά την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να έρθει σε επαφή με το έργο του.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: I Shot Jesse James (1949), The Baron of Arizona (1950), The Steel Helmet (1951), White Dog (1982), καθώς και δύο σε δικό του σενάριο, το Shockproof (1949) και το Scandal Sheet (1952, βασισμένο στο μυθιστόρημα The Dark Page).
Ο Σάμιουελ Φούλερ γεννήθηκε το 1912. Ήδη από 12 χρονών άρχισε να εργάζεται σε εφημερίδες ως παιδί για όλες τις δουλειές.
Στα 17 του αναλαμβάνει το αστυνομικό ρεπορτάζ και έρχεται καθημερινά αντιμέτωπος με ιστορίες βίας, αίματος, πάθους και εκδίκησης, μαθαίνοντας έτσι να βλέπει και να μεταδίδει την πραγματικότητα απλά και άμεσα. Αργότερα πολεμά στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Οι πρώτες ταινίες του, γυρισμένες με ελάχιστα χρήματα και σε σύντομα χρονικά διαστήματα, δίνουν το στίγμα ενός δημιουργού που δεν χαρίζεται.
Στο I Shot Jesse James αποδομεί το ρομαντισμό από την παρανομία, στο The Baron of Arizona στήνει ένα εξαιρετικό πορτρέτο μεγαλομανίας και διαφθοράς μέσα από την ιστορία ενός ανθρώπου, ενώ το The Steel Helmet αποτελεί ίσως το πρώτο αριστούργημά του και την πρώτη πολεμική ταινία του.
Το White Dog φέρνει σε πρώτο πλάνο ένα σκυλί εκπαιδευμένο να επιτίθεται και να σκοτώνει μαύρους, κάνοντας καυστικό σχόλιο για τον ρατσισμό που βλέπει ως ιστορία τρόμου. Πρόκειται για ένα φιλμ που παρέμεινε «θαμμένο» για σχεδόν 25 χρόνια, θύμα μιας βιομηχανίας που φοβήθηκε την αλήθεια της και μιας κοινωνίας που αρνήθηκε να κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέφτη.
Μετά την δυσάρεστη εμπειρία με το White Dog, ο Φούλερ μετακομίζει στην Γαλλία, απογοητευμένος από μια Αμερική που στάθηκε πολύ «μικρή».
Ακόμα και μετά τον θάνατο του, το 1997, συνέχισε να αποτελεί πηγή έμπνευσης για το αμερικανικό σινεμά και να επηρεάζει νέες γενιές σκηνοθετών.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Πλακιάς: Όσο πλησιάζει η δίκη για τα Τέμπη, τόσο πιο πολύ θα αναφέρεται το οικονομικό για ευνόητους λόγους – Διαψεύδει δημοσιεύματα
- Τένις: Οι αντίπαλοι της Εθνικής στο United Cup
- Πέθανε ο Φρανσίς Μαρμάντ – Η «πένα» που έκανε την τζαζ τρόπο ζωής
- Ιράν: Πέθανε ο Μπαχράμ Μπεϊζαΐ, από τους σημαντικότερους Ιρανούς σκηνοθέτες και θεατρικούς συγγραφείς
- Μακρόν: Την ανάγκη να δοθούν στο Κίεβο ισχυρές εγγυήσεις ασφαλείας υπογράμμισε σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ζελένσκι
- Νίγηρας: Η χούντα κηρύσει «γενική επιστράτευση» για τον πόλεμο κατά των τζιχαντιστικών οργανώσεων




