36

Εφόσον πράξουν το ίδιο και οι άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης, η Microsoft είναι πρόθυμη να μειώσει από τους 18 στους έξι μήνες το χρονικό διάστημα για το οποίο διατηρεί τα δεδομένα που συγκεντρώνουν για τους χρήστες οι μηχανές του MSN και του Live.com.

Οι γίγαντες της διαδικτυακής αναζήτησης -Google, Yahoo, Microsoft- συνεχώς δέχονται πιέσεις για τα δεδομένα που συγκεντρώνουν αναφορικά με τη συμπεριφορά των χρηστών τους.

Κάθε φορά που ένας χρήστης πραγματοποιεί μια αναζήτηση στον Παγκόσμιο Ιστό, οι διακομιστές της μηχανής αναζήτησης καταγράφουν τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς και τη μοναδική αριθμητική διεύθυνση του υπολογιστή, γνωστή ως διεύθυνση Διαδικτυακού Πρωτοκόλλου (IP). Επίσης αποθηκεύουν στον υπολογιστή του χρήστη τα λεγόμενα cookies, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τις προτιμήσεις του

«Η Microsoft εκτίμησε τις πολλαπλές χρήσεις των δεδομένων αναζήτησης και είναι έτοιμη να μεταβεί σε ένα χρονικό πλαίσιο των έξι μηνών» αναφέρει ανακοίνωση της εταιρείας.

«Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ιδιωτικότητα των χρηστών προστατεύεται ευρέως, ενώ παράλληλα παρέχονται οφέλη στονκαταναλωτή και καθίσταται δυνατός ο ανταγωνισμός, είναι σημαντικό να υιοθετήσουν τα ίδια υψηλά στάνταρτ όλες οι μεγάλες εταιρείες αναζήτησης» συνεχίζει.

Με την κίνηση αυτή ο κολοσσός του λογισμικού φαίνεται να συμμορφώνεται με τις συστάσεις που έδωσε τον Απρίλιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έπειτα από γνωμοδότηση ομάδας ειδικών. Σύμφωνα με τις συστάσεις αυτές,υπενθυμίζει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι πληροφορίες που συγκεντρώνουν για τους χρήστες οι μηχανές αναζήτησης είναι δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και δεν πρέπει να διατηρούνται για περισσότερο από έξι μήνες.

Το Σεπτέμβριο η Google ανακοίνωσε ότι τα δεδομένα χρήσης που συγκεντρώνει μέσω της μηχανής αναζήτησής της θα καθίστανται «ανώνυμα» σε εννέα μήνες, αντί σε 18. Τα δεδομένα θα διατηρούνται και πέρα από αυτό το χρονικό διάστημα, χωρίς όμως να είναι δυνατή η σύνδεσή τους με συγκεκριμένες διευθύνσεις IP.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ