36

Οι πωλήσεις μουσικής σε ψηφιακή μορφή αυξήθηκαν σημαντικά στις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2007, ωστόσο η άνοδος δεν αρκεί για να αντισταθμήσει την πτώση στις πωλήσεις CD, δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen SoundScan.

Όπως αναφέρει το Reuters, οι πωλήσεις CD τους πρώτους έξι μήνες του έτους μειώθηκαν κατά 19,3% στις 205,7 εκατ. μονάδες, ενώ αντίθετα οι πωλήσεις ψηφιακών άλμπουμ αυξήθηκαν κατά 60% στις 23,5 εκατ. μονάδες. Οι πωλήσεις άλμπουμ ανεξαρτήτως δορμά σημείωσαν πτώση κατά 15%.

Οι πωλήσεις CD συρρικνώνονται ταχύτερα απ ότι ανέμενε η δισκογραφική βιομηχανία, η οποία δεν φαίνεται να έχει προσαρμοστεί απόλυτα στην εποχή των ψηφιακών μέσων.

Στις ηλεκτρονικές πωλήσεις κυριαρχεί εδώ και καιρό το online δισκολωλείο iTunes της Apple, που έχει κατακτήσει το 70% της αμερικανικής αγοράς.

Το μεγαλύτερο μερίδιο στις διαδικτυακές πωλήσεις άλμπουμ, με ποσοστό γύρω στο 27%, είχε η Universal Music Group, ο μεγαλύτερος όμιλος της δισκογραφικής βιομηχανίας, ιδιοκτησία της γαλλικής Vivendi.

Στη δεύτερη θέση όσον αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις άλμπουμ, με ποσοστό 23%, βρέθηκε φέτος η Warner Music Group, τέταρτη μεγαλύτερη δισκογραφική παγκοσμίως.

Όσον αφορά τις πωλήσεις άλμπουμ γενικά, πρώτη έρχεται η Universal (31,6%), δεύτερη η Sony BMG (25,2%) και τρίτη η Warner (205).

Tα άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2007 ήταν το Daughtry του ομώνυμου συγκροτήματος με 1,7 εκατ. μονάδες, το Not Too Late της Νόρα Τζόουνς με 1,4 εκατ. μονάδες και το Konvicted του Akon με 1,3 εκατ. μονάδες.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ