Ηλεκτρονικό κατάστημα βίντεο ετοιμάζει (και) το Google
Η Google Inc ετοιμάζει διαδικτυακό κατάστημα βίντεο, το οποίο θα διαθέτει παλιές τηλεοπτικές σειρές, αγώνες μπάσκετ και άλλο βιντεοσκοπημένο υλικό που θα παίζει σε ειδικό video player. Στο μεταξύ, το Yahoo! επεκτείνει τις υπηρεσίες του στα κινητά και την TV.
36
Η Google Inc θα δημιουργήσει σύντομα διαδικτυακό κατάστημα βίντεο, το οποίο θα διαθέτει χιλιάδες παλιές τηλεοπτικές σειρές, αγώνες μπάσκετ και άλλο βιντεοσκοπημένο υλικό, που θα παίζει σε ειδικό video player της εταιρείας.
Μιλώντας στη CES 2006, τη Διεθνή Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών που πραγματοποιείται κάθε χρίνο στο Λας Βέγκας, ο συνιδρυτής της Google Λάρι Πέιτζ ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του έχει ήδη συνάψει συμφωνίες με το αμερικανικό δίκτυο CBS και τον αμερικανικό Εθνικό Σύλλογο Καλαθοσφαίρισης για τη διάθεση περιεχομένου.
Το πότε θα ξεκινήσει η υπηρεσία παραμένει άγνωστο, ωστόσο μέχρι τα εγκαίνια ο αριθμός των διαθέσιμων αρχείων θα ξεπερνά τις 3.000. Πάντως, το διαθέσιμο υλικό θα διαφέρει από χώρα σε χώρα, λόγω διαφορών στην αντιμετώπιση της πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα σχέδια για χώρες εκτός των ΗΠΑ παραμένουν προς το παρόν ασαφή.
Ο κάθε προμηθευτής υλικού θα μπορεί να καθορίζει ο ίδιος την τιμή πώλησης κάθε βίντεο, ή ακόμα και να την διαθέτει δωρεάν. Το Google θα κερδίζει το 30% από τα έσοδα των πωλήσεων, διευκρίνισε ο Πέιτζ.
Ανταγωνισμός
H βιομηχανία λογισμικού και διασκέδασης δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις πωλήσεις βίντεο μετά τον περυσινό Οκτώβριο, όταν η Apple άρχισε να διαθέτει μουσικά βιντεο-κλιπ και άλλο υλικό μέσω της δημοφιλούς υπηρεσίας iTunes.
Το Yahoo!, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε σχέδια για επέκταση των υπηρεσιών του στα κινητά τηλέφωνα αλλά και στην τηλεόραση. Στις ΗΠΑ, η Nokia, η Motorola και η Cingular θα παρέχουν μέσω των κινητών τους πρόσβαση στις υπηρεσίες ψυχαγωγίας του Yahoo!, ενώ μέσω μιας νέας υπηρεσίας οι χρήστες θα μπορούν να αναζητούν και να βλέπουν βίντεο από το Διαδίκτυο μέσω του τηλεοπτικού δέκτη.
Οι υπηρεσίες διάθεσης βίντεο μπορεί μεν να πληθαίνουν, ωστόσο οι περισσότερες δεν είναι συμβατές μεταξύ τους, και οι χρήστες δεν μπορούν ελεύθερα να δουν το ίδιο περιεχόμενο με οποιοδήποτε πρόγραμα, ή να το μεταφέρουν σε οποιαδήποτε φορητή συσκευή.
Το ψηφιακό σύστημα προστασίας copyright που δείχνει να προτιμά η βιομηχανία φορητών συσκευών είναι το φορμά που ανέπτυξε η Microsoft, ωστόσο η Google επέλεξε το δικό της ανταγωνιστικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι τα βίντεο που θα κατεβάζει κανείς για το Google Video Player πιθανότατα δεν θα παίζουν σε άλλα προγράμματα ή φορητές συσκευές.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press
- Η Μπαρτσελόνα διαθέτει VIP εισιτήρια προς 4.000 ευρώ για το «Clasico» του Μαΐου κόντρα στη Ρεάλ!
- «Πράσινο φως» σε παλαιστινιακές σημαίες και γιουχάρισμα έδωσε η Αυστρία για την Eurovision 2026
- Συνελήφθησαν δύο τράπερ ως μέλη κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών
- Η Ουκρανία, τα «παγωμένα» ρωσικά κεφάλαια και το Βέλγιο ως νέο «μαύρο πρόβατο» στη διχασμένη ΕΕ
- ΗΠΑ: Κυρώσεις σε δύο ακόμη δικαστές του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου επειδή διεξήγαγαν έρευνα για το Ισραήλ
- Η Λάτσιο χτύπησε το καμπανάκι για είσοδο στο Nasdaq




