Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποκάλυψη της προηγμένης Ducati GP9

Αποκάλυψη της προηγμένης Ducati GP9

Η νέα desmosedici εισάγει με τόλμη στο MotoGP το πρωτοποριακό πλαίσιο ανθρακονημάτων και ο Nicky Hayden λέει ότι με αυτή τη μοτοσικλέτα μπορεί να επιστρέψει στις νίκες!

Νέους τεχνολογικούς ορίζοντες ανοίγει στο MotoGP η νέα Ducati GP9, η πρώτη μοτοσικλέτα του σπορ με πλαίσιο από ανθρακονήματα. Η ιταλική ομάδα φιλοδοξούσε να παρουσιάσει την GP9 την Πέμπτη (15/10) στη Μαντόνα ντι Καμπίλιο, αλλά η σφοδρή κακοκαιρία στους Δολομίτες άλλαξε τα πλάνα της.

Συνεπώς, σήμερα (Τετάρτη 14/10) έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες της νέας desmosedici, ενώ παρουσίασε και επίσημα τον Nicky Hayden, τον αναβάτη που αντικατέστησε τον Marco Melandri δίπλα στον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2007, Casey Stoner.

Η Ducati GP9

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ducati, Claudio Domenicali, εξήγησε τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στη GP9: Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια κάναμε αλλαγές σε σημεία της μοτοσικλέτας που ήταν στο DNA της εταιρείας μας. Έχουμε νέο πλαίσιο και αυτή είναι η μεγαλύτερη αλλαγή.

Με τρόπο μη συμβατικό, αντιπροσωπεύει μια νέα νέα δομή που είναι αρκετά πρωτοποριακή. Χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες, αντικαταστήσαμε το παραδοσιακό πλαίσιο με πλαίσιο ανθρακονημάτων. Θέλαμε, έτσι, να πετύχουμε καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ του βάρους της μοτοσικλέτας και της στιβαρότητάς της.

Πρώτα μελετήσαμε αυτή την επιλογή και στη συνέχεια κάναμε μια σειρά δοκιμών με τον [δοκιμαστή] Vittoriano Gaureschi. Ο Vitto προώθησε αυτή την επιλογή και στη συνέχεια, στις πρώτες τους δοκιμές στη Βαρκελώνη, οι επίσημοι αναβάτες μας εξέφρασαν θετικά σχόλια.

Από μια άποψη ήταν περίπλοκο, όπως ήταν περίπλοκο και για την εικόνα της εταιρείας μας, διότι το παραδοσιακό πλαίσιο ήταν πάντοτε η βάση της μοτοσικλέτας μας και απέδιδε πολύ καλά, διότι με εκείνο κερδίσαμε τα παγκόσμια πρωταθλήματα στο MotoGP και στα Superbikes. Τώρα πιστεύουμε ότι το νέο πλαίσιο θα είναι ακόμα καλύτερο, αλλά μόνο τα γεγονότα θα μας δείξουν αν αυτή είναι η καλύτερη λύση ή όχι.

Σχετικά με τις υπόλοιπες αλλαγές, ο Ιταλός συνέχισε: Επίσης, άλλαξε η φιλοσοφία με την οποία διαχειριζόμαστε τον κινητήρα – σχετικά με τον τρόπο ψύξης και με τη χαρτογράφησή του. Προσπαθήσαμε να κάνουμε την καμπύλη ροπής όσο το δυνατόν πιο επίπεδη και τον κινητήρα πιο ελαστικό.

Ένα από τα προβλήματα αυτών των μοτοσικλετών ήταν πάντοτε ότι η διαχείρηση του κινητήρα ήταν πάντοτε ευμετάβλητη. Έχει πολύ υψηλό ρυθμό περιστροφής και για να τον διαχειριστείς είναι καλύτερο να έχεις επίπεδη καμπύλη ροπής.

Για το λόγο αυτό δεν αφοσιωθήκαμε τόσο στη αύξηση της ισχύος, η οποία παρέμεινε σχεδόν ίδια με το 2008, αλλά προσπαθήσαμε να κάνουμε τη μοτοσικλέτα πιο εύκολη. Άλλες αλλαγές, στην ανάρτηση και στην ηλεκτρονική, είναι μόνο μικρά βήματα εξέλιξης, κατέληξε ο C. Domenicali.

Το νέο πρόσωπο: Nicky Hayden

Η Ducati ξεκινά το 2009 με δύο παγκόσμιους πρωταθλητές, καθώς δίπλα στον Casey Stoner τώρα παρατάσσεται ο Nicky Hayden έπειτα από έξι συναπτά έτη συνεργασίας του με τη Honda. Η μεγάλη πρόκληση για τον Αμερικανό είναι να αποφύγει ένα πεπρωμένο ανάλογο με εκείνο των Loris Capirossi και Marco Melandri τα δύο προηγούμενα χρόνια, κατά το οποίο οι δύο Ιταλοί αναβάτες βρέθηκαν με μια μοτοσικλέτα σχεδιασμένη στα μέτρα του C. Stoner.

Ο N. Hayden ξεκίνησε καλά, πάντως, στις δοκιμές του περασμένου Φθινοπώρου. Χρειάζομαι δουλειά ακόμα, αλλά λατρεύω τη μοτοσικλέτα, είπε. Δεν μπορώ να πω ότι είναι εύκολη – ελαφραίνει στην έξοδο της στροφής ορισμένες φορές, αλλά ο κινητήρας είναι ισχυρός και αυτό είναι σημαντικό για τους αγώνες.

Το σασί είναι καλό και στιβαρό, σου δίνει πολλή πληροφόρηση και μου αρέσει η αίσθηση του εμπρός μέρους, που είναι πολύ σταθερό στις γρήγορες στροφές. Μέχρι τώρα κάναμε δύο δοκιμές, στη Βαλένθια και στη Χερέθ που είναι στενές και αργές πίστες, αλλά σε μέρη όπως η Μαλαισία και το Κατάρ θα είναι καλύτερα.

Ο παγκόσμιος πωταθλητής του MotoGP το 2006 συμπλήρωσε: Πιστεύω πολύ στον εαυτό μου και ξέρω τι μπορώ να κάνω. Ο πρώτος στόχος είναι να επιστρέψω στο επίπεδο του 2006, να διεκδικώ διαρκώς μια θέση στο βάθρο και να προσπαθήσω να κερδίζω ξανά αγώνες.

Ο C. Domenicali δήλωσε σχετικά με τον νέο αναβάτη της Ducati: Θέλαμε πολύ καιρό να τον αποκτήσουμε. Είναι παγκόσμιος πρωταθλητής, είναι μαχητής και θα είναι τέλειο το δίδυμο με τον Casey. Μπορούν να επικοινωνούν και είναι αρκετά γρήγορος για να πιέσει τον Casey.

Στις πρώτες δοκιμές ήταν λίγο δύσκολα τα πράγματα για εκείνον, αλλά την τελευταία ημέρα στη Χερέθ ήμασταν πολύ χαρούμενο με τα αποτελέσματα και ανυπομονούμε να κάνουμε νέες δοκιμές το Φεβρουάριο. Η μοτοσικλέτα μας είναι ιδιαίτερη, το γνωρίζουμε αυτό και ξέρουμε ότι δεν τα έχουν καταφέρει με αυτή όλοι οι αναβάτες μας. Γνωρίζουμε όμως ότι μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα και πιστεύουμε ότι ο Nicky είναι ικανός να το πετύχει αυτό.

Ο καρπός του Casey

Πέρσι στο Μιζάνο ο Casey Stoner έπεσε και υπέστη υποτροπιασμό σε παλιό τραυματισμό του 2003 στον αριστερό του καρπό και στο τέλος της σεζόν υπεβλήθη σε εγχείρηση. Τη Δευτέρα (12/10) οι γιατροί στην Ιταλία επανεξέτασαν το χέρι του και όλα δείχνουν ότι ο Αυστραλός θα είναι σε θέση να οδηγήσει ξανά στις πρώτες δοκιμές του MotoGP για τη νέα σεζόν, στις 5 Φεβρουαρίου στη Μαλαισία.

Από όσο μπορώ να ξέρω, μέχρι στιγμής το οστό θεραπεύεται τέλεια είπε ο πρωταθλητής του 2007 και συνέχισε: Πρέπει να προσέχω πολύ τον επόμενο μήνα, για να διασφαλίσω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στη θεραπεία του οστού αλλά και του συνδέσμου, ο οποίος περιορίζει την κίνηση του χεριού μου.

Δεν ξέρω αν είμαι μέσα στο πρόγραμμα ή όχι, όμως δεν είμαι τόσο μακριά [από την πλήρη αποθεραπεία] όσο νόμιζα ότι θα ήμουν. Στις πρώτες δοκιμές στη Μαλαισία πιστεύω ότι θα είμαι σχεδόν 100% έτοιμος να οδηγήσω τη μοτοσικλέτα.

Η κίνηση του καρπού μου προς στιγμή έχει αποκατασταθεί στο 80%. Μετά από τόσο καιρό που το είχα στον γύψο, μόλις τώρα μου είπαν ότι μπορώ να το κινώ λίγο πιο βίαια. Δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα και δεν έχω πρόβλημα, κατέληξε.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο