Η νέα, όγδοη γενιά του VW Golf αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της το καλοκαίρι του 2019 και, επί της ουσίας, το λιτό αυτό σκίτσο, που αναδύθηκε από την ετήσια συνέλευση της φίρμας, αποτελεί το πρώτο επίσημο δείγμα γραφής του.

Σε ανεπίσημο επίπεδο, το Golf έχει ήδη δώσει κάποια δείγματα γραφής ως δοκιμαστικό πρωτότυπο χωρίς όμως επί του παρόντος να μπορούν να προκύψουν ασφαλή συμπεράσματα για τη σχεδίασή του, για την οποία το παραπάνω σκίτσο αποτελεί και το μοναδικό οδηγό για την εμφάνιση του δημοφιλούς μικρομεσαίου.

Σε κάθε περίπτωση, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι η νέα γενιά του Golf θα αυξήσει τις διαστάσεις της τόσο κατά μήκος όσο και κατά πλάτος, ενώ σε ό,τι αφορά την αισθητική του, αναμένεται να υπακούσει στην τελευταία εξέλιξη του σχεδιαστικού κώδικά της VW, όπως αυτός εμφανίζεται στο νέο Touareg, υιοθετώντας, κατ΄αναλογία, μια πιο επιβλητική όψη.

Επίσης, αν και η VW, δείχνει να κάνει ό,τι μπορεί για να διατηρήσει την μυστικότητα γύρω από το δημοφιλές hatchback έχοντας ανακοινώσει μόνο ότι τα πρώτα Golf θα βγουν από τις γραμμές παραγωγής του Wolfsburg τον Ιούνιο του 2019, υπάρχουν ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες που ακολουθούν την όγδοη γενιά του μοντέλου.

Πρωτίστως, αξίζει να σημειωθεί ότι για όλους τους προφανείς λόγους και όπως έχει δηλώσει ο Ralf Brandstatter, επιχειρησιακός διευθυντής της VW, η γερμανική φίρμα θεωρεί το Golf εξίσου σημαντικό με την πρεμιέρα του επίσης μικρομεσαίου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Hatchback I.D το οποίο φιλοδοξεί να εισαγάγει την γερμανική φίρμα σε μια νέα ηλεκτρική εποχή και αναμένεται να ακολουθήσει χρονολογικά την πρεμιέρα του Golf.

Όπως έχει επίσης γίνει γνωστό, το γερμανικό μοντέλο θα επωμιστεί το βάρος «καθοδήγησης» της VW σε μια νέα ψηφιακή, διασυνδεδεμένη εποχή καθώς, σύμφωνα με δηλώσεις του Karl Heinz Hell, υπεύθυνου για την γκάμα μοντέλων των Γερμανών, «το νέο Golf θα είναι ένα πλήρως διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο, με πολλές δυνατότητες που άπτονται της αυτόνομης οδήγησης ενώ θα διαθέτει περισσότερο λογισμικό από ποτέ. Θα διαθέτει ψηφιακό cockpit, θα βρίσκεται σε online σύνδεση και τα συστήματα υποβοήθησης που θα διαθέτει φιλοδοξούν να το κάνουν σημείο αναφοράς για την κατηγορία».

Ανεξαρτήτως των επίσημων συστάσεων, γεγονός είναι ότι το νέο Golf θα αποτελέσει την πλέον ριζική μεταβολή του μοντέλου στην 43χρονη ιστορία του με φόντο τις παραπάνω τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες αναμένεται να φέρουν θεαματικές αλλαγές σε ό,τι αφορά την εικόνα του εσωτερικού του.

Για την ακρίβεια όπως έχουν δηλώσει στελέχη της VW, με δεδομένο ότι το νέο Golf δεν θα φιλοξενηθεί σε νέα αρχιτεκτονική αλλά σε μια εξέλιξη της υφιστάμενης MQB, ενώ θα επωφεληθεί από βελτιωμένες εκδοχές κινητήρων από το πλούσιο οπλοστάσιο του ομίλου, μηχανικοί και σχεδιαστές μπόρεσαν να εστιάσουν, στη ριζική αναμόρφωση του εσωτερικού σχεδιασμού ο οποίος προδιαγράφεται «επαναστατικός».

Χαρακτηριστική ως προς αυτό είναι η πρόσφατη δήλωση του Klaus Bischoff, επικεφαλής σχεδιασμού της VW, o οποίος είπε ότι: «θα πρόκειται για ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον το οποίο θα αναμορφώσει ριζικά τα μέχρι τώρα δεδομένα. Για την ακρίβεια, το μοναδικό αναλογικό στοιχείο του εσωτερικού θα είναι το τιμόνι».

Αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι το VW Golf, θα διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων ακόμα και στις βασικές εκδόσεις του, με τις διαφορές μεταξύ των εκδόσεων να κρίνονται από τις λειτουργίες.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, η μετεξέλιξη της πλατφόρμας MQB όπου θα βασίζεται θα συνεπάγεται την μείωση του βάρους του κατά περίπου 70 κιλά, στοιχείο που σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στην γκάμα κινητήρων αναμένεται να παίξει το δικό του ρόλο στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του μοντέλου.

Σε αυτό ακόμα σημαντικότερο ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει η αύξηση των υβριδικών εκδόσεων καθώς αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα γενιά του μοντέλου θα εντάξει στις επιλογές του, εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με παράλληλο επικουρικό ηλεκτρικό κύκλωμα 48Volt.

Αναφορικά με τους συμβατικούς κινητήρες, το Golf αναμένεται να εξακολουθήσει να διατίθεται με τον νέο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα του 1,5 λίτρου ενώ τον diesel των 1,6 λίτρων θα αντικαταστήσει νέο diesel μοτέρ 1,5 λίτρου.

Σε δεύτερο χρόνο φυσικά θα προστεθούν στην γκάμα οι εκδόσεις GTI και R οι οποίες νομοτελειακά θα προσφέρουν ακόμα περισσότερη ισχύ ενώ δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η plug-in υβριδική έκδοση, GTE. Αντιθέτως, η νέα γενιά του Golf δεν πρόκειται να συμπεριλάβει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση καθώς την θέση της θα πάρει το I.D. Hatchback.