Λιμάνι χωρίς αγωνία
Από τους στυλοβάτες του αμερικανικού θεάτρου, ο Αρθουρ Μίλερ (Arthur Miller, 1915-2005), άσκησε έντονη κριτική με τα έργα του και στηλίτευσε το «αμερικανικό όνειρο». Σκύβοντας, ωστόσο, με κατανόηση πάνω στους πάσχοντες (αντι)ήρωές του.
Από τους στυλοβάτες του αμερικανικού θεάτρου, ο Αρθουρ Μίλερ (Arthur Miller, 1915-2005), άσκησε έντονη κριτική με τα έργα του και στηλίτευσε το «αμερικανικό όνειρο». Σκύβοντας, ωστόσο, με κατανόηση πάνω στους πάσχοντες (αντι)ήρωές του.
Γεννημένος στη Νέα Υόρκη, από οικογένεια με εβραϊκές ρίζες, μεγάλωσε με θρησκευτική ανατροφή. Ο πατέρας του, μετανάστης από την Πολωνία, έχασε τη δουλειά και την περιουσία του στο οικονομικό Κραχ του ’29. Ο αμερικανός συγγραφέας προφανώς και επηρεάστηκε από το γεγονός, κι αυτό φάνηκε και στα έργα του, με πρώτο τον «Θάνατο του Εμποράκου», που του χάρισε τρία βραβεία μέσα στην ίδια χρονιά και μαζί την παγκόσμια αναγνώριση. Με πλούσιο συγγραφικό έργο («Ηταν όλοι τους παιδιά μου», «Το τίμημα», «Η δοκιμασία», «Οι μάγισσες του Σάλεμ») και επιτυχίες στη μεγάλη οθόνη, ο Αρθουρ Μίλερ παραμένει μια ισχυρή πένα και – πάντα – ο άσχημος αλλά διανοούμενος σύζυγος της Μέριλιν Μονρόε.
Σύμφωνα με τα Νέα το, αρχικά μονόπρακτο, «Ψηλά από τη γέφυρα» («A view from the bridge», 1955) φέρνει στη σκηνή μια οικογένεια ιταλών μεταναστών στο Μπρούκλιν των ΗΠΑ. Μέσα από τον αγώνα για την επιβίωση, ο κεντρικός ήρωας Εντι Καρμπόνε βρίσκεται αντιμέτωπος με δύσκολες καταστάσεις και δυνατά συναισθήματα. Οταν η νεαρή ανιψιά της γυναίκας του, την οποία μεγαλώνουν σαν κόρη τους, ερωτευτεί έναν νεαρό ιταλό μετανάστη που φιλοξενούν στο σπίτι τους, ο Καρμπόνε θα αγγίξει ακραίες συμπεριφορές. Θα χάσει τον έλεγχο, θα αποκαλυφθεί.
Το έργο έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Coronet του Μπρόντγουεϊ τον Σεπτέμβριο του ’55. Την επόμενη χρονιά (1956) ανέβηκε από τον Πίτερ Μπρουκ στο Γουεστ Εντ του Λονδίνου, στη νέα, δίπρακτη εκδοχή που του παρέδωσε ο Μίλερ.
Στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου η Νικαίτη Κοντούρη έστησε τη γειτονιά του Μπρούκλιν με σημειολογικές νύξεις για το λιμάνι, τη γέφυρα, τον κόσμο που ζει και δουλεύει εκεί. Βαριές και μακριές αλυσίδες, κρεμασμένες από ψηλά, καταλήγουν σε μεγάλα άγκιστρα. Περιμετρικά οι σιδερένιες σκαλωσιές του σκηνικού από τον έμπειρο Γιώργο Πάτσα. Στη μέση το σπίτι του Εντι Καρμπόνε, ένα ανασηκωμένο πατάρι επί σκηνής, χωρίς τοίχους, ένα τραπέζι, δύο καρέκλες, μια πολυθρόνα. Τριγύρω οι γείτονες, οι εργάτες. Ο χώρος του δικηγόρου Αλφιέρι, άδειος.
in.gr
- Βενεζουέλα: «Ο Μαδούρο να καταλάβει ότι πρέπει να φύγει», λέει η Ματσάδο
- Στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: «Οι τύραννοι δεν διοικούν για πάντα…»
- Φοινικούντα: «Φάνηκε ότι έστησαν την κομπίνα για τα περιουσιακά» λέει μάρτυρας για το διπλό φονικό
- Φοινικούντα: «Μίλαγα με τον αδελφό μου & έμαθα από τα σάιτ ότι τον δολοφόνησαν» λέει ο αδερφός του επιστάτη
- Αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια για τις ΜμΕ η Τεχνητή Νοημοσύνη
- Ουκρανία: Λάρι Φινκ και Τζάρεντ Κούσνερ κυρίαρχοι στο παιχνίδι της ανοικοδόμησης
- Google: Απευθείας ηχητική μετάφραση στα ακουστικά ήχου με τη βοήθεια της AI
- Αποκαλύψεις από τον Ρούνεϊ: «Δέχτηκα θανατικές απειλές όταν πήγα από την Έβερτον στη Γιουνάιτεντ»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

![H στιγμή της επίθεσης στο τουρκικό πλοίο από τη Ρωσία με Geran 2 / Shahed 136 [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/CENK-RORO-2-111x85.jpg)




![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 13.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/nathan-anderson-npruZYZgfA0-unsplash-315x220.jpg)



































![Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατέσχεσαν δεξαμενόπλοιο με «λαθραίο ντίζελ» [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/Iran-tanker-1-315x220.jpg)




![H στιγμή της επίθεσης στο τουρκικό πλοίο από τη Ρωσία με Geran 2 / Shahed 136 [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/CENK-RORO-2-315x220.jpg)

















Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442