Λιμάνι χωρίς αγωνία
Από τους στυλοβάτες του αμερικανικού θεάτρου, ο Αρθουρ Μίλερ (Arthur Miller, 1915-2005), άσκησε έντονη κριτική με τα έργα του και στηλίτευσε το «αμερικανικό όνειρο». Σκύβοντας, ωστόσο, με κατανόηση πάνω στους πάσχοντες (αντι)ήρωές του.
Από τους στυλοβάτες του αμερικανικού θεάτρου, ο Αρθουρ Μίλερ (Arthur Miller, 1915-2005), άσκησε έντονη κριτική με τα έργα του και στηλίτευσε το «αμερικανικό όνειρο». Σκύβοντας, ωστόσο, με κατανόηση πάνω στους πάσχοντες (αντι)ήρωές του.
Γεννημένος στη Νέα Υόρκη, από οικογένεια με εβραϊκές ρίζες, μεγάλωσε με θρησκευτική ανατροφή. Ο πατέρας του, μετανάστης από την Πολωνία, έχασε τη δουλειά και την περιουσία του στο οικονομικό Κραχ του ’29. Ο αμερικανός συγγραφέας προφανώς και επηρεάστηκε από το γεγονός, κι αυτό φάνηκε και στα έργα του, με πρώτο τον «Θάνατο του Εμποράκου», που του χάρισε τρία βραβεία μέσα στην ίδια χρονιά και μαζί την παγκόσμια αναγνώριση. Με πλούσιο συγγραφικό έργο («Ηταν όλοι τους παιδιά μου», «Το τίμημα», «Η δοκιμασία», «Οι μάγισσες του Σάλεμ») και επιτυχίες στη μεγάλη οθόνη, ο Αρθουρ Μίλερ παραμένει μια ισχυρή πένα και – πάντα – ο άσχημος αλλά διανοούμενος σύζυγος της Μέριλιν Μονρόε.
Σύμφωνα με τα Νέα το, αρχικά μονόπρακτο, «Ψηλά από τη γέφυρα» («A view from the bridge», 1955) φέρνει στη σκηνή μια οικογένεια ιταλών μεταναστών στο Μπρούκλιν των ΗΠΑ. Μέσα από τον αγώνα για την επιβίωση, ο κεντρικός ήρωας Εντι Καρμπόνε βρίσκεται αντιμέτωπος με δύσκολες καταστάσεις και δυνατά συναισθήματα. Οταν η νεαρή ανιψιά της γυναίκας του, την οποία μεγαλώνουν σαν κόρη τους, ερωτευτεί έναν νεαρό ιταλό μετανάστη που φιλοξενούν στο σπίτι τους, ο Καρμπόνε θα αγγίξει ακραίες συμπεριφορές. Θα χάσει τον έλεγχο, θα αποκαλυφθεί.
Το έργο έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Coronet του Μπρόντγουεϊ τον Σεπτέμβριο του ’55. Την επόμενη χρονιά (1956) ανέβηκε από τον Πίτερ Μπρουκ στο Γουεστ Εντ του Λονδίνου, στη νέα, δίπρακτη εκδοχή που του παρέδωσε ο Μίλερ.
Στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου η Νικαίτη Κοντούρη έστησε τη γειτονιά του Μπρούκλιν με σημειολογικές νύξεις για το λιμάνι, τη γέφυρα, τον κόσμο που ζει και δουλεύει εκεί. Βαριές και μακριές αλυσίδες, κρεμασμένες από ψηλά, καταλήγουν σε μεγάλα άγκιστρα. Περιμετρικά οι σιδερένιες σκαλωσιές του σκηνικού από τον έμπειρο Γιώργο Πάτσα. Στη μέση το σπίτι του Εντι Καρμπόνε, ένα ανασηκωμένο πατάρι επί σκηνής, χωρίς τοίχους, ένα τραπέζι, δύο καρέκλες, μια πολυθρόνα. Τριγύρω οι γείτονες, οι εργάτες. Ο χώρος του δικηγόρου Αλφιέρι, άδειος.
in.gr
- Άρης: Απουσίες και ερωτηματικά για την ενδεκάδα κόντρα στον Ολυμπιακό
- Απεργία την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου: Ποιοι συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις
- Δικηγόρος Τσιτσιπά: «Δεν οδηγούσε ο Στέφανος, αλλά ο πατέρας του»
- Μητσοτάκης: Εκβιασμοί μετά το «όχι» των αγροτών: Διάλογος δεν γίνεται με τελεσίγραφα, τα μπλόκα υπονομεύουν τα αιτήματα
- Πυροβολισμοί στην παραλία Bondi της Αυστραλίας: Δύο άντρες υπό κράτηση και πολλαπλά θύματα, σύμφωνα με την αστυνομία
- To άσυλο και οι ιστορίες του
- Μισός αιώνας Star Wars – Η πρώτη επική ταινία του Τζορτζ Λούκας επιστρέφει στις σκοτεινές αίθουσες το 2027
- Αποκάλυψη για τις φυλακές Αλκατράζ – Γι’ αυτόν τον λόγο έγινε δυνατή η μεγαλύτερη απόδραση στην ιστορία
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 14.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/howen-ac0WfQ3F6dw-unsplash-315x220.jpg)




























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442