Κάτω από τη βάση οι έλληνες μαθητές στο διεθνές τεστ αξιολόγησης PISA
Απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών στις επιστήμες, στην κατανόηση κειμένου και στα μαθηματικά, τρεις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης στο τεστ PISA που γίνεται κάθε τρία χρόνια υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ. Οι 15χρονοι Έλληνες κατέλαβαν την 43η θέση ανάμεσα σε 72 χώρες.
Απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών, σε σχέση με εκείνες των συμμαθητών τους από άλλες χώρες, όπως προκύπτει από το τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, που πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ).
Σύμφωνα με την έκθεση, οι 15χρονοι Έλληνες κατέλαβαν την 43η θέση ανάμεσα σε 72 χώρες, στις τρεις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης, που είναι οι επιστήμες, η κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά, ενώ οι επιδόσεις τους εμφανίζουν κάμψη και σε σχέση με τις ελληνικές επιδόσεις των προηγούμενων χρόνων.
Ειδικότερα, η Ελλάδα έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).
Οι μαθητές της Σιγκαπούρης αναδείχθηκαν οι καλύτεροι στον κόσμο, με περισσότερους από 550 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι μαθητές της Ιαπωνίας και της Εσθονίας. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Ταϊβάν, η Φινλανδία, το Μακάο, ο Καναδάς, το Βιετνάμ, το Χονγκ Κονγκ και η Κίνα.
Από τους έλληνες μαθητές αποδεικνύονται καλύτεροι οι συμμαθητές τους από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία το Βέλγιο, η Πολωνία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ισπανία.
Από την άλλη πλευρά, χειρότερες είναι οι επιδόσεις των μαθητών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
Και στις τρεις κατηγορίες, οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων είναι κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Οι έλληνες μαθητές εμφανίζονται επίσης να έχουν χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες από τις γνώσεις που προσφέρουν οι επιστήμες, αλλά και γενικότερα να μην έχουν κίνητρα για να μελετήσουν.
Η πτώση, πάντως, φαίνεται να είναι γενικότερη: «Ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα» αναφέρεται στην έκθεση της PISA. Η παρατήρηση αυτή μάλιστα ισχύει τόσο για τις χώρες που πρώτευσαν, όπως είναι η Σιγκαπούρη, όσο και για εκείνες που «πάτωσαν» όπως είναι το Περού και η Κολομβία.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Ρεάλ Σοσιεδάδ: Πρόληψη τραυματισμών με τεχνολογία κβαντικής έμπνευσης
- Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου – Κλειστή η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας
- Κείτ Γουίνσλετ: Περπατώντας στο κόκκινο χαλί αγκαλιά με τον γιο της στην πρεμιέρα της ταινίας τους
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442