Έκανε εντύπωση ήδη από τον τίτλο της. Ο λόγος για τη νέα ταινία του Σουηδού Ρόι Άντερσον, Ένα Περιστέρι κάθισε σε ένα κλαδί διαλογιζόμενο πάνω στην ύπαρξη που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, εντυπωσιάζοντας τους κριτικούς. Η ταινία αναδεικνύεται, έτσι, σε ένα από τα φαβορί της διοργάνωσης.

Η βρετανική εφημερίδα The Guardian χαρίζει στην ταινία του Ρόι Άντερσον (Τραγούδια από τον Δεύτερο Όροφο) πέντε αστεράκια και μιλά για μία «ιδιοφυώς ξεχωριστή ταινία που κανένας άλλος δεν θα μπορούσε να κάνει».

Στην ταινία παρακολουθούμε δυο μεσήλικες πλασιέ που προσπαθούν να πουλήσουν τα τρία, ασυνήθιστα «παιχνίδια» τους, που θα προσφέρουν διασκέδαση, όπως πιστεύουν, στους ανθρώπους. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, ο Άντερσον μιλά για το τι σημαίνει να λέγεται κανείς άνθρωπος.

Η ταινία δίνει το στίγμα της από τις πρώτες εισαγωγικές σκηνές της, με τον τίτλο «αντιμετωπίζοντας το θάνατο»: ο άντρας που παθαίνει ανακοπή καρδιάς ενώ προσπαθεί να ανοίξει ένα μπουκάλι κρασί, οι δυο γιοι μιας ετοιμοθάνατης γυναίκας, που προσπαθούν να της αποσπάσουν με το ζόρι τη τσάντα με τα κοσμήματα και τα λεφτά της και μια μικρή ομάδα ανθρώπων γύρω από ένα νεκρό, ξαπλωμένο στο πάτωμα ενός εστιατορίου, που βρίσκουν κάποια διέξοδο στην αναποφασιστικότητά τους, προσφέροντας σε έναν πελάτη της καφετέριας, τη μπίρα, που μόλις είχε αγοράσει ο νεκρός.

Σε αυτό το πνεύμα κινείται και η υπόλοιπη ταινία, με επεισόδια που τονίζουν τα παράδοξα της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

«Οι ιδιόμορφες σκέψεις του Ρόι Άντερσον για τη σύγχρονη ζωή είναι παράξενα αξέχαστες και με ένταση, συχνά ευχάριστες αν και σπάνια κάνει τον θεατή να γελάσει δυνατά» γράφει ο Hollywood Reporter.

«Ποιος θα περίμενε σε ένα πρόγραμμα γεμάτο κυνισμό, αυτοκτονίες και απελπισία, ότι η νέα ταινία του Ρόι Άντερσον -«το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος»- να είναι αυτό που αγκαλιάζει περισσότερο τη ζωή; Και όμως, από τον κωμικό τίτλο του στο σκεπτικό χαμόγελο που συνοδεύει το […] τελευταίο πλάνο, το υπέροχα παράξενο Ένα Περιστέρι κάθισε σε ένα κλαδί διαλογιζόμενο πάνω στην ύπαρξη βρίσκει τον Σουηδό μάστορα του κωμικού παραλογισμού να αισθάνεται γενναιόδωρος» αναφέρει το Variety, τονίζοντας ότι ο σκηνοθέτης «αναγνωρίζει το χιούμορ σε θέματα επώδυνα, όπως η θνητότητα, τα γηρατειά, τα απλήρωτα χρέη και την αγάπη χωρίς ανταπόκριση».

Στο διαγωνιστικό τμήμα προβλήθηκε και η αντιπολεμική ταινία Φωτιές στην πεδιάδα (ριμέικ της κλασικής ομότιτλης ταινίας που γύρισε το 1959 ο Κον Ιτσικάβα) του ιάπωνα σκηνοθέτη Σινία Τσουκαμότο.

Πάντως, οι συζητήσεις περιστρέφονταν γύρω από το Pasolini, την ταινία του Έιμπελ Φεράρα για τη ζωή και το έργο του σκηνοθέτη Πιέρ Πάολο Παζολίνι, της οποίας η προβολή αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το πρώτο τρέιλερ κυκλοφόρησε και η ερμηνεία του Γουίλιεμ Νταφόε εντυπωσιάζει ήδη από τις πρώτες εικόνες.

Επιμέλεια: Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ