Η μουσική Ομάδα Ρόδα παρουσιάζει το νέο της CD με τίτλο «Αναζητητές» (Seekers) και δίνει ένα mini-concert με μουσικά έργα του Γκουρτζίεφ σε ενορχήστρωση της Μαρίας Περετζή την Πέμπτη 6/03 στο Public Συντάγματος.
Η εντυπωσιακή, γεμάτη ενέργεια αυτή μουσική έχει ένταση και ποικιλία, με μουσικές αναφορές σε μοτίβα λαών της Ασίας και σε ψαλμούς από ιερούς τόπους και μοναστήρια που επισκέφθηκε ο Γκουρτζίεφ. Μέσα από τη μελέτη των Πυθαγόρειων Νόμων των δονήσεων, ο μεγάλος φιλόσοφος περιέγραψε τα στάδια της δημιουργίας και της εξέλιξης των γεγονότων του κόσμου μας, και πρότεινε μια αρμονική συνύπαρξη του παρελθόντος και του μέλλοντος του.

Στο πάνελ της παρουσίασης συμμετέχουν οι Δημήτρης Περετζής, πρόεδρος του Ιδρύματος Γκουρτζίεφ, Τάκης Πατερέλης, και Δημήτρης Γασπαράτος, ενώ η μουσική ομάδα Ρόδα αποτελείται από τους: Τάκη Πατερέλη: πιάνο, φλάουτο, σαξόφωνο, Πία Πιερράκου: πλήκτρα, φωνητικά, Δημήτρη Γασπαράτο: κιθάρα, κρουστά, μπάσο, φωνητικά.

Η εκδήλωση στις 6 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων, στον 5ο όροφο του Public Συντάγματος και η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Γνωριμία με τον Γκουρτζίεφ (Gurdjieff)
Ο Έλληνας Γεώργιος Γεωργιάδης (1866-1949), γνωστός ως Γκουρτζίεφ (Gurdjieff), γεννημένος στην Αλεξανδρούπολη του Καυκάσου από Έλληνες γονείς, ήταν μια από τις πιο σημαντικές πνευματικές φυσιογνωμίες του 20ού αιώνα.

Μυστικιστής φιλόσοφος, δημιουργός ενός φιλοσοφικού συστήματος που ο ίδιος ονόμασε «Τέταρτο Δρόμο» ή απλά «Εργασία» –ενός συνόλου ιδεών που περιγράφει λεπτομερώς τη λειτουργία της «ανθρώπινης μηχανής» και τα στάδια για την πνευματική αφύπνιση του ανθρώπου.

Ένας πνευματικός δάσκαλος και συνθέτης έργων που εμπνεύστηκε από τα ταξίδια του στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές της Κεντρικής Ασίας και της Άπω Ανατολής, και προσάρμοσε στο πιάνο και τη δυτική συμφωνική ορχήστρα με τη συνεργασία του μαθητή του, συνθέτη και μαέστρου των μπαλέτων της Αγίας Πετρούπολης Τόμας ντε Χάρτμαν δεκάδες λαϊκά τραγούδια από κοινότητες της Ασίας, ψαλμούς και ύμνους των Δερβίσηδων και των Σαγίντ, ύμνους και προσευχές μακρινών και απομονωμένων ναών αλλά και μουσική για τις «κινήσεις», τους Ιερούς Χορούς που επινόησε ως αναπόσπαστο μέρος της διδασκαλίας του.

Σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του «Συναντήσεις με Αξιοσημείωτους Ανθρώπους», η δίψα του για την αρχαία γνώση -που πίστευε ότι υπήρχε ακόμη κάπου στη γη- τον οδήγησε, όσο ήταν ακόμα νεαρός, σε μια αναζήτηση στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές της Ανατολής, που επρόκειτο να διαρκέσει περισσότερο από είκοσι χρόνια. Από αυτούς τους τόπους ο Γκουρτζίεφ συνέλεξε έναν τεράστιο όγκο μουσικών μοτίβων και μελωδιών. Επιστρέφοντας στη Δύση, προσάρμοσε τη μουσική αυτή στο πιάνο, με τη συνεργασία του καταξιωμένου Ρώσου μουσικού Τόμας ντε Χάρτμαν που ήταν μαθητής του.

Ο Γκουρτζίεφ θεωρούσε ότι μέσα από τις δονήσεις της μουσικής μπορούν να μελετηθούν οι νόμοι του σύμπαντος. Όταν περιγράφει τα στάδια της δημιουργίας, της εξέλιξης και της ανεξέλιξης, στοχεύει στην επαναδημιουργία μιας συμμαχίας ανάμεσα στη μουσική και την επιστήμη, η οποία ανάγεται στην παράδοση της δυτικής, πυθαγόρειας σκέψης.

O πλούτος της μουσικής του Γκουρτζίεφ είναι τεράστιος και άπτεται μιας ευρείας γκάμας, που έχει σχέση με τη θρησκευτική και την υμνική παράδοση της Ανατολής, όσο και με τη σύγχρονη τρανς και τζαζ. Κυριαρχούν εμφατικοί ρυθμοί και πλούσιες μελωδίες. Οι συνθέσεις του Γκουρτζίεφ «αγγίζουν» εθνολογικά στοιχεία και τελετουργίες των μοναστηριακών αδελφοτήτων προσφέροντας ένα πλούσιο ρεπερτόριο με ρίζες από τη λαϊκή και θρησκευτική μουσική της Κεντρικής Ασίας, του Καυκάσου, και της ρώσικης ορθόδοξης λειτουργικής μουσικής.