Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, Αγώνες Ταχύτητας, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, Αγώνες Αντοχής και Πρωτοτύπων.
Η Διεθνής Ανάβαση του Pikes Peak, Nascar – Stock Cars, Indy Cars. Οποιαδήποτε μορφή αγώνων και αν ονομάσετε η Toyota έχει συμμετάσχει (ή συμμετέχει) ενεργά κατακτώντας διακρίσεις, νίκες ή και παγκόσμιους τίτλους.
Αυτή τη φορά η δοκιμασία είναι διπλή αφού πρόκειται για μία πρωτοποριακή προσπάθεια η οποία συνδυάζει το Μηχανοκίνητο Αθλητισμό με τις εναλλακτικές μορφές καυσίμου και την Υβριδική Τεχνολογία.
Την επόμενη εβδομάδα, η Toyota παίρνει μέρος στην 80η διοργάνωση του 24ωρου αγώνα στο LeMans στο σιρκουί «La Sarthe» στη Γαλλία.
H Ιαπωνική εταιρία θα διεκδικήσει τη νίκη, χρησιμοποιώντας το πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα κίνησης (Toyota Hybrid System – Racing THS-Ε) στα πρωτότυπα Toyota TS030 Υβριδικά αυτοκίνητα της ομάδας.
Τα αυτοκίνητα θα διαγωνιστούν στην κατηγορία LMP1, η οποία είναι η Elite του θεσμού.
Η συμμετοχή αποτελεί την κορύφωση μιας έντονης περιόδου προετοιμασίας για την ομάδα, κατά την οποία η νέα αυτή τεχνολογία έχει δοκιμαστεί και τελειοποιηθεί για μια διοργάνωση- πρόκληση στους αγώνες αυτοκινήτου: Τις 24 Ώρες του Le Mans.
Το Toyota TS030 έχει υβριδικό κινητήρα της Denso, που βρίσκεται μέσα στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο κινητήρας παίρνει ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε σούπερ πυκνωτές, που βρίσκονται στο Cockpit.
Στόχος τους να παρέχουν πρόσθετη δύναμη (σε συνεργασία με τον κινητήρα) στην έξοδο των στροφών. Η δύναμη που παράγεται φτάνει (στη μέγιστή τιμή της τα 500Kj (Κιλοτζάουλ) ανάμεσα στις επιβραδύνσεις.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης έχει κατασκευαστεί από το τμήμα Motorsports της Toyota Motor Corporation στην Higashifuji της Ιαπωνίας, το «TS030 HYBRID» πλαίσιο έχει αναπτυχθεί και κατασκευαστεί από την Toyota Motorsport GmbH (TMG) στην Κολωνία της Γερμανίας. Η TMG παρέχει επίσης την έδρα της ομάδας και το προσωπικό.
Το πρώτο αγωνιστικό πρωτότυπο κατασκευάστηκε στις 13 Ιανουαρίου. Από τότε το Hybrid TS030 έχει ολοκληρώσει 18 ημέρες δοκιμών κατά κύριο λόγο στις πίστες: Paul Ricard στη Γαλλία, MotorLand Αραγονίας (Ισπανία), Magny-Cours (Γαλλία) και το Le Mans.
Παρά τις προκλήσεις για την βελτιστοποίηση αυτών των νέων τεχνολογιών, καθώς και την απώλεια του ενός αυτοκινήτου σε ένα ατύχημα δοκιμών, η πρόοδος ήταν ταχεία και Toyota Racing πηγαίνει στο Le Mans, με στόχο να συνεχιστεί αυτή η ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύει την δυνητική απόδοση του συστήματος «THS-R» .
Ένα line-up ταλαντούχων οδηγών συνδυάζει εμπειρία στο Le Mans, φυσική ταχύτητα, συνέπεια και ομαδικό πνεύμα.
Το πρωτότυπο με το «Νο 7»,θα οδηγήσουν οι Alex Wurz (Αυστρία), Nicolas Lapierre (Γαλλία) και ο πρώην οδηγός της Formula 1 Kazuki Nakajima (Ιαπωνία).
Στο αυτοκίνητο με το Νο 8, ο Stephane Sarrazin (Γαλλία), ο Anthony Davidson (Βρετανία) και από την Formula 1 ο Sebastien Buemi (Ελβετία).
H δράση, στη θρυλική πίστα αρχίζει την Τετάρτη 13 Ιουνίου με τα ελεύθερα δοκιμαστικά (16:00 – 20:00 τοπική ώρα) και ο πρώτος προκριματικός (22:00 – 00:00).
Την Πέμπτη θα έχουμε τα 2α προκριματικά (19:00 – 21:00) και τις κατατακτήριες δοκιμές (22:00 – 00:00).
Μετά από ένα warm up το Σάββατο το πρωί (09,00 – 09,45) ο αγώνας ξεκινά στις 15:00.
Την τελετή και την εκκίνηση θα δώσει ο Takeshi Uchiyamada, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Toyota Motor Corporation. Ο T. Uchiyamada είναι ο πρωτοπόρος της υβριδικής τεχνολογίας και ο άνθρωπος που ευθύνεται για τη δημιουργία τουToyota Prius.
Ας δούμε τι δήλωσαν τα μέλη της ομάδας:
Yoshiaki Kinoshita, Πρόεδρος της ομάδας:
«Αυτό είναι ένα έτος εκμάθησης για την Toyota Racing, αλλά παρ ‘όλα αυτά θέσαμε υψηλά πρότυπα. Έτσι θέλουμε να αποδείξουμε την δυνητική απόδοση του υβριδικού συστήματος και του πρωτοτύπου TS030 HYBRID».
«Γνωρίζουμε ότι δεν είναι εύκολο να αντιμετωπίσουμε τόσο έμπειρους αντιπάλους και βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Η Toyota είναι πρωτοπόρος στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας Toyota Racing, όμως υπάρχουν πολλά πράγματα, που πρέπει να μάθουμε και να αναπτύξουμε».
«Η TMG έχει δημιουργήσει το πλαίσιο του TS030 HYBRID με μια ομάδα με επικεφαλής τον John Litjens. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το αποτέλεσμα.
Alex Wurz Οδηγός αυτοκινήτου «Νο 7»:
«Είχα πάντα μια γοητεία για τους αγώνες σπορ αυτοκινήτων και υπήρξα οπαδός του Le Mans από την παιδική μου ηλικία. Κάθε χρόνο, νιώθω λίγο όπως ο Steve McQueen στην ταινία του Le Mans». Δήλωσε ο Α. Wurz και πρόσθεσε:
«Πρόκειται για μια ειδική μορφή αγώνα, πολύ ηρωική και η διοργάνωση του Le Mans τα τελευταία χρόνια έχει γίνει εξαιρετικά ανταγωνιστική».
«Αν δούμε τα αποτελέσματα των αγώνων, οι ομάδες μάχονται 100στά του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο. Κάποιες φορές μετά από 24 ώρες αγώνα οι συμμετέχοντες έχουν διαφορές μερικών δευτερολέπτων».
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνισμό από τις ομάδες που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό το περιβάλλον και είμαστε αρκετά ικανοί για να πούμε ότι δεν περιμένουμε να κερδίσουμε το Le Mans φέτος». Nicolas Lapierre, Οδηγός αυτοκινήτου «Νο 7»:
«Για εμένα ο αγώνας στο Le Mans είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά γεγονότα στον κόσμο για δύο λόγους. Πρώτον είμαι οδηγός αγώνων και δεύτερον είμαι Γάλλος. Υπάρχουν τόσοι πολλοί οπαδοί τις διοργάνωσης κάθε χρόνο στην πίστα, που κάνουν την ατμόσφαιρα μοναδική». Είπε με το δικό του τρόπο ο N. Lapierre και πρόσθεσε:
«Φέτος θα είναι πολύ ενδιαφέρον και συναρπαστικό να αγωνιστούμε με αυτή τη νέα υβριδική τεχνολογία. Είμαι πολύ χαρούμενος, που θα οδηγώ μαζί με τους Alex και Kazuki».
«Έχουμε μια πολύ καλή σχέση. Είμαι πολύ περήφανος που βρίσκομαι εδώ με την Toyota Racing, η οποία είναι μια φανταστική ομάδα». Kazuki Nakajima, Οδηγός αυτοκινήτου «Νο 7»:
«Ακόμη και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας μπορείτε να αισθανθείτε ότι οι 24 ώρες του Le Mans είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Υπάρχουν τόσοι πολλοί θεατές ακόμη και έξω από τα… ξενοδοχεία. Φυσικά πολλοί περισσότεροι άνθρωποι θα έρθουν για το Σαββατοκύριακο του αγώνα».
Σχολίασε ο Ιάπωνας οδηγός
Για μένα θα είναι πολύ ενδιαφέρον καθώς συμμετέχω στην εκδήλωση αυτή για πρώτη φορά. Είμαι βέβαιος πως όλοι θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση μας».
«Το αγαπημένο μου μέρος της πίστας είναι οι στροφές Porsche ενώ μαθαίνω πόσο γρήγορα μπορώ να στρίψω στο σικέιν και πόσο γρήγορα μπορώ να περάσω πάνω από τα κερμπ».
Stephane Sarrazin, Οδηγός αυτοκινήτου «Νο 8»:
«Είναι ακόμα ένας αγώνας που ονειρεύομαι να κερδίσω. Έχω τερματίσει στο podium και μερικά χρόνια ήμουν πολύ κοντά στο να τον κερδίσω, όμως το Le Mans… αποφάσισε διαφορετικά. Είναι ο μοναδικός αγώνας που… αποφασίζει εκείνος τον νικητή».
«Μπορείτε να κάνετε την τέλεια προετοιμασία, αλλά θα πρέπει να έχετε και την τύχη στο πλευρό σας, για τη νίκη στο Le Mans. Όλα πρέπει να ταιριάζουν καλά για τη μεγάλη μέρα».
«Η ομάδα και το αυτοκίνητο πρέπει να είναι τέλεια. Είμαι περήφανος που ήμουν στην pole position τρεις φορές στο Le Mans. Όλοι λένε όμως πως αυτό δεν μετρά. Για εμένα είναι μια μοναδική αίσθηση και κάτι που αυξάνει το κίνητρο για όλη την ομάδα».
Anthony Davidson, Οδηγός αυτοκινήτου «Νο 8»:
«Για έναν οδηγό, και για μια ομάδα στην πραγματικότητα, οι 24 ώρες του LeMans είναι μια πρόκληση. Στον αγώνα θα πρέπει να βρούμε ένα καλό ρυθμό κατά τη διάρκεια της νύχτας, η οποία είναι πάντα δύσκολη».
Είπε ο Βρετανός και πρόσθεσε:
«Το LeMans είναι δύσκολο σωματικά, ψυχικά και πνευματικά. Η ημέρα δοκιμών μας έδωσε μεγάλη ενθάρρυνση και πρέπει να συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για τον αγώνα». Sebastien Buemi Οδηγός αυτοκινήτου «Νο 8»:
«Είμαι ανυπόμονος να ξεκινήσει ο διάσημος αγώνας. Αυτό το συναίσθημα με κυρίευσε κατά την ημέρα της αναγνώρισης στην πίστα, όπου ανακάλυψα πόσο υπέροχη είναι η διαδρομή». Είπε ο S. Buemi και πρόσθεσε:
«Μου αρέσει το τελευταίο μέρος, με τις στροφές Porsche και Ford. Υπάρχει επίσης μια συναισθηματική σύνδεση με αυτόν τον αγώνα, επειδή ο παππούς μου έχει ήδη αγωνιστεί εδώ και είμαι στην ευχάριστη θέση να ακολουθήσω τα βήματά του».
«Η οικογένειά μου είναι επίσης συνδεδεμένη με το εμπορικό σήμα Toyota, γι ‘αυτό η προσπάθεια αυτή είναι σημαντική για εμένα».
«Η πρώτη εμπειρία μου κατά τη διάρκεια της δοκιμής στο LeMans ήταν θετική και περιμένω τώρα με ανυπομονησία να ανακαλύψω την ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του αγώνα».
Και κατέληξε:
«Νομίζω ότι θα είναι ενδιαφέρουσα και συναρπαστική εβδομάδα. Θέλω το πρώτο μου Le Mans να είναι μια χαρούμενη εμπειρία και μία καλή ανάμνηση για μένα».