Αν και η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου προορίζεται να λανσαριστεί το 2014 μια έρευνα στη βρετανική του βάση αποκαλύπτει τις κατευθυντήριες που θα το καθορίσουν και οι οποίες συνοψίζονται σε υπερ-ενισχυμένη ποιότητα και νέους εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες στην βάση της γκάμας.
Η επιτυχία της πρώτης γενιάς του Nissan Qashqai που το 2007 έθεσε τα όρια της κατηγορίας των συμπαγών διαστάσεων crossover, με «αντάλλαγμα» την κορυφή της σε πωλήσεις, αυξάνει ιδιαιτέρως τις απαιτήσεις για την επόμενη γενιά του πολιτογραφημένου Βρετανού με τις ιαπωνικές ρίζες.
Υπό αυτό το σκεπτικό η Nissan αποφάσισε να βάλει τον πήχη ψηλότερα απ’ όσο θα περίμενε κανείς για τη δεύτερη γενιά ενός μοντέλου που γνώρισε την επιτυχία κυρίως λόγω της ισορροπίας μεταξύ τιμής-ποιότητας αλλά και της συσκευασίας ενός SUV για όλες τις δουλειές.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η Nissan θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα του στυλ και της ποιότητας σε ένα νέο στοίχημα για τη δεύτερη γενιά του Qashqai που εκτός από τον «παραδοσιακό» ανταγωνισμό μοντέλων όπως το Kia Sportage, Skoda Yeti και Peugeot 3008 σκοπεύει να βάλει στο στόχαστρο και πιο premium μοντέλα όπως το Audi Q3 και την BMW X1.
Όσον αφορά τα περαιτέρω χαρακτηριστικά του ιαπωνικού μοντέλου τυπική σε σχέση με τη νέα κατεύθυνσή του είναι η τοποθέτηση του Andy Palmer, αντιπροέδρου της Nissan στην Ευρώπη.
«Οι διαστάσεις του είναι λίγο πολύ δεδομένες, κατ’ επέκταση η διαφοροποίηση του αυτοκινήτου θα έγκειται στις λεπτομέρειες», επισημαίνει χαρακτηριστικά το στέλεχος της Nissan.
Αυτό, φυσικά συνεπάγεται ότι το μήκος του αυτοκινήτου θα παραμείνει στο μέγεθος των 4,33 μ. κάτι που επίσης σημαίνει ότι τόσο το εσωτερικό όσο και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ – max 860 λίτρα στην μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του Qashqai- θα κινηθούν στα ίδια πλαίσια.
Αυτό δεν αναμένεται να ισχύσει ωστόσο για την αισθητική του νέου Qashqai που θα εκσυγχρονιστεί αισθητά αντλώντας έμπνευση από το πρωτότυπο Hi-Cross το οποίο η Nissan παρουσίασε στην σχετικά πρόσφατη έκθεση της Γενεύης και το οποίο διακρίνεται για το δυναμισμό της σχεδίασης των γραμμών που το αποτελούν.
Παράλληλα, η σχεδίαση της νέας γρίλιας και των νέων φωτιστικών σωμάτων καθώς και η εκτεταμένη χρήση χρωμίου σε λεπτομέρειες του αμαξώματος αλλά και στην εξάτμιση σε συνδυασμό με μια μεγαλύτερη αεροτομή, θα αναλάβουν να αυξήσουν τη sport «δόση» στην εμφάνιση του νέου Qashqai.
Εκεί που όμως, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Nissan το νέο Qashqai φιλοδοξεί πραγματικά να ξεχωρίσει συγκριτικά με τον προκάτοχό του θα είναι το εσωτερικό.
Σύμφωνα με τον A.Palmer: «…η Nissan έχει μια δική της κλίμακα βάσει της οποίας αξιολογεί τη συνολική ποιότητα, τη συναρμογή των υλικών και το φινίρισμα στα αυτοκίνητά της. Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα πάρει τη βαθμολογία έξι».
Μια άλλη πηγή στη Nissan αναφέρει για το ίδιο θέμα ότι: «…όλοι αγαπούν την εξωτερική εμφάνιση του Qashqai, ωστόσο η ποιότητα του εσωτερικού του, με τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται ο κόσμος, του αφαιρεί πόντους. Έτσι και εμείς αποφασίσαμε ότι η πραγματική μας επιθυμία είναι, αντί να φέρουμε τη νέα γενιά του Qashqai στα μέτρα των γερμανικών προτάσεων όσον αφορά την ποιότητα, να τα ξεπεράσουμε».
Σε επίπεδο κινητήρων, ένας νέος turbo βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρων αναμένεται να πάρει τη θέση του γνώριμου συνόλου των 1,6 λίτρων, προσφέροντας περίπου την ίδια ιπποδύναμη (115 ίπποι) αλλά αυξημένη ροπή η οποία θα ανέρχεται στα 190 Nm.
Παράλληλα, το νέο μηχανικό σύνολο αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου της βασικής έκδοσης του ιαπωνικού SUV λίγο παραπάνω από 0,5 λίτρο στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα 120 γρ./χλμ -144 γρ./χλμ. στη σημερινή βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων.
Βελτιώσεις αναμένονται και στη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση με κινητήρα 1,6 λίτρων, η οποία αναμένεται να προσφέρει αντίστοιχες επιδόσεις μειώνοντας όμως τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε λιγότερο από 105 γρ./χλμ. και την κατανάλωση στα 4,7 λίτρα/100 χλμ.