Το Οδόμετρο του Ήρωνος
Η αρχή των σύγχρονων γραναζωτών ταξίμετρων αφού μετρά την απόσταση που διανύεται. Η κατασκευή αποτελείται από ένα σύμπλεγμα οδοντωτών τροχών οι οποίοι, εμπλεκόμενοι με ατέρμονες κοχλίες, μεταφέρουν την κίνηση του τροχού ενός άρματος και την μετατρέπουν σε μονάδες μέτρησης του μήκους.
Spotlight
-
Θανάσης Βέγγος: «Με αγάπησαν 4 εκατομμύρια άνθρωποι και με μίσησαν τρεις»
-
Μπορεί η γρίπη των πτηνών να προκαλέσει πανδημία; Τι απαντά ο Μαγιορκίνης
-
Δύο μηχανές παρέσυραν τη γυναίκα που σκοτώθηκε στη Βούλα - Ο πρώτος οδηγός την εγκατέλειψε κι αναζητείται
-
Το σπαρακτικό μήνυμα των γονιών της 17 χρόνια μετά την εξαφάνισή της
Η αρχή των σύγχρονων γραναζωτών ταξίμετρων αφού μετρά την απόσταση που διανύεται. Η κατασκευή αποτελείται από ένα σύμπλεγμα οδοντωτών τροχών οι οποίοι, εμπλεκόμενοι με ατέρμονες κοχλίες, μεταφέρουν την κίνηση του τροχού ενός άρματος και την μετατρέπουν σε μονάδες μέτρησης του μήκους.
Οι τρεις δίσκοι στο πάνω μέρος του οδόμετρου καταγράφουν σε μονάδες μήκους την διανυθείσα απόσταση. Το ομοίωμα του άρματος είναι μικρότερο του φυσικού μεγέθους, ενώ ο μηχανισμός του οδόμετρου μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι σε φυσικό μέγεθος, αφού είναι δυνατόν να προσαρμοστεί και σε μεγαλύτερο άρμα.
Η κατασκευή βασίστηκε στην περιγραφή του Ήρωνος η οποία θεωρήθηκε ως η πιθανότερη, καθώς είναι αυτόνομη και προσαρμόσιμη σε οποιοδήποτε τροχοφόρο.
Μελέτη – κατασκευή: Δ. Κριάρης
Πηγές
- Schoene H., Heronis Alexandrini Opera quae supersunt omnia. 3: Rationes dimetiendi et commentatio dioptrica, Lipsiae 1903
- Vitruvius:, De Architectura, book X-9
Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις