Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford C-MAX Energi & C-MAX Hybrid: To υβριδικό μέλλον των MPV

Ford C-MAX Energi & C-MAX Hybrid: To υβριδικό μέλλον των MPV

Μια νέα γενιά υβριδικών οχημάτων θα διαθέσει σε Ευρώπη και Αμερική μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η Ford, ενισχύοντας έστω και καθυστερημένα το οικολογικό της προφίλ.

Πριν από μια δεκαετία λίγοι ήταν αυτοί που θα τολμούσαν να προβλέψουν ότι το εργοστάσιο παραγωγής της Ford στο μακρινό Michigan θα παρήγαγε ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες λιθίου ιόντων στη θέση των θεόρατων Pick-Up που ακόμη και σήμερα πρωταγωνιστούν στις H.Π.Α.

Ακόμη λιγότεροι θα πόνταραν στην οικολογική συνείδηση των Αμερικανών ή αν προτιμάτε στην εμπορική επιτυχία ενός υβριδικού τετράτροχου που θα δοκίμαζε την τύχη του στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Παραδείγματα όπως το ηλεκτροκίνητο Chevrolet Volt θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως φωτεινές εξαιρέσεις, οι οποίες επιβεβαιώνουν τον κανόνα της υπερβολής που διέπει κάθε έκφανση ή έκφραση της αμερικανικής κουλτούρας.

Ανάμεσα σε αυτές τις λιγοστές, για την ώρα, εξαιρέσεις συγκαταλέγονται πλέον και οι υβριδικές εκδόσεις του νέου Ford C-MAX. Ενός αυθεντικού MPV που βασίζεται στη νέα μικρομεσαία πλατφόρμα της αμερικανικής φίρμας και όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει την πρώτη υβριδική πρόταση που πρόκειται να διαθέσει η Ford στην Ευρώπη.

Νωρίτερα, ωστόσο, και συγκεκριμένα μέσα στο 2012 τα C-MAX Energi και C-MAX Hybrid θα προσφέρονται στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, δίνοντας συνέχεια στην υβριδική παράδοση που έχει χτίσει εκεί τα τελευταία χρόνια η αντίστοιχη έκδοση του Fusion.

Στην πρώτη περίπτωση, αυτή δηλαδή του C-MAX Energi έχουμε να κάνουμε με ένα plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισης των συσσωρευτών από το οικιακό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

Αυτό συνεπάγεται εκτεταμένη αυτονομία (περίπου 800 χιλιόμετρα), δυνατότητα κίνησης με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας σε ταχύτητες που ξεπερνούν ακόμη και τα 90 χλμ./ώρα και περιορισμό του κόστους χρήσης, της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Άλλωστε οι μπαταρίες λιθίου ιόντων θα προσφέρουν επιπλέον ισχύ, σε σχέση με τους συμβατικούς συσσωρευτές νικελίου μετάλλου, όντας ταυτόχρονα σημαντικά ελαφρύτερες και μικρότερες σε μέγεθος.

Το προηγμένο τεχνολογικό προφίλ του C-MAX Energi πιστοποιούν και τα συστήματα διαχείρισης του αυτοκινήτου, που εξασφαλίζουν στον οδηγό εξειδικευμένες πληροφορίες και τη δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης των βοηθητικών συστημάτων.

Αντιστοίχως, η λειτουργία Brake Coach αναλαμβάνει την εκπαίδευση του οδηγού ώστε το μεγαλύτερο μέρος της κινητικής ενέργειας να μετατρέπεται σε ηλεκτρική, ενώ στο τέλος κάθε διαδρομής ο απολογισμός των οικολογικών «επιδόσεων» αποκαλύπτει πόσα επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας εξασφάλισε η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας.

Επίσης, χάρη στο «My Ford Mobile» μπορεί κανείς να ελέγξει βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (φόρτιση, ψύξη-θέρμανση θαλάμου επιβατών) μέσω ενός smartphone ή και να ενημερωθεί για την ακριβή του θέση, μέσω του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης.

Τέλος, ένα πρόγραμμα που έχει εξελιχθεί από την Microsoft (Value Charging) και αφορά αποκλειστικά την αμερικανική αγορά, φροντίζει ώστε η επαναφόρτιση των συσσωρευτών να γίνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Το C-MAX Energi και το C-MAX Hybrid θα μοιράζονται το ίδιο υβριδικό σύνολο και θα παράγονται στο Michigan για τις ανάγκες της αμερικανικής αγοράς και στη Valencia για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής ηπείρου.

Τουλάχιστον 10 θα είναι τα μοντέλα που θα βασιστούν στη νέα μικρομεσαία πλατφόρμα της Ford και που θα διατεθούν σε περισσότερες από 120 χώρες παγκοσμίως, ενώ οι προβλέψεις θέλουν τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων να αυξάνει -μέχρι το 2013- το μερίδιό της από το 25% που είναι σήμερα στο 50%.

Την γκάμα των «πράσινων» αυτοκινήτων της Ford συμπληρώνουν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Transit Connect και Focus τρίτης γενιάς, με το τελευταίο να αναμένεται στα τέλη του 2011.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο