Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz CLS-Class 2011: Από θέση ισχύος

Mercedes-Benz CLS-Class 2011: Από θέση ισχύος

Αναβαθμίζοντας τα κινητήρια σύνολα που την εξοπλίζουν και προσαρμόζοντας τον εντυπωσιακό της σχεδιασμό στο σήμερα, η Mercedes-Benz CLS περιφρουρεί την ηγετική της θέση στην κατηγορία των τετράθυρων coupe.


Γιάννης Αδάναλης

Σε μια πόλη που ζει και αναπνέει γύρω από το ιστορικό της κέντρο, ένα ταπεινό τετράτροχο θα πρέπει να προσπαθήσει και μάλιστα σκληρά ώστε να «κερδίσει» τα βλέμματα των περαστικών.

Ταξιδεύοντας στη Φλωρεντία, θαρρείς πως η επιβλητική CLS -στη δεύτερη, πλέον, γενιά της- θα περάσει απαρατήρητη, υποκλινόμενη στα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα που συναντάς στο δρόμο για τον ποταμό Άρνο.

Κάτι τέτοιο, βέβαια, δεν συνέβη ποτέ, καθώς το τετράθυρο coupe της Mercedes-Benz βάλθηκε από την πρώτη στιγμή να διαψεύσει όλες εκείνες τις προβλέψεις που το ήθελαν να περιορίζεται στο ρόλο του άψυχου-μεταλλικού κομπάρσου.

Μπορεί η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων να μην γίνεται εύκολα αντιληπτή και οι βασικές σχεδιαστικές αρχές του αμαξώματός του να παραπέμπουν στο πρόσφατο παρελθόν, ωστόσο, κανείς -ούτε και το χορτασμένο μάτι του «ειδικού τύπου»- δεν κατάφερε να προσπεράσει βιαστικά την εντυπωσιακή σιλουέτα του.

Δίχως καμία αμφιβολία οι ουσιαστικότερες αλλαγές, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα, όπου πρωταγωνιστούν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (προαιρετικός εξοπλισμός) και η κεντρική μάσκα με το έμβλημα της φίρμας.

Παρά τα αυστηρά γεωμετρικά σχήματα που αντικατέστησαν με επιτυχία τις καμπύλες του αμαξώματος, η τοξοειδής οροφή -η οποία καταλήγει με το πλέον κομψό τρόπο στο πίσω τμήμα- εξακολουθεί να ορίζει τη σχεδιαστική ταυτότητα της τετράθυρης Mercedes-Benz.

Απλούστερο είναι το σχεδιαστικό παράδειγμα του εσωτερικού τμήματος, καθώς για μια ακόμη φορά η προσοχή όλων επικεντρώθηκε στην ποιότητα των υλικών, στην πληρότητα του εξοπλισμού και στην άνεση.

Πολυτελής, κομψός και ταυτόχρονα λειτουργικός, ο τετραθέσιος θάλαμος επιβατών της CLS δεν θα σε απογοητεύσει, ακολουθώντας χωρίς παρερμηνείες τις υψηλές προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Δόσεις υπερβολής κουβαλούν τα ενεργά καθίσματα, που μεταξύ άλλων μεταβάλλουν αυτόματα το επίπεδο της πλευρικής στήριξης και προσφέρουν ένα… επικίνδυνα χαλαρωτικό μασάζ και το ηχοσύστημα της harman/kardon, με τα επτά ηχεία.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την αύξηση των εσωτερικών διαστάσεων -το πλάτος στην πίσω σειρά καθισμάτων έχει αυξηθεί κατά 2,1 εκατοστά-, τότε δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί κανείς για το αν η δεύτερη γενιά της CLS βελτίωσε τα επίπεδα φιλοξενίας που είναι ικανή να προσφέρει.

Αυτό που δεν θα μπορούσε να αποφύγει, εξαιτίας του ιδιαίτερου σχεδιασμού της οροφής, είναι η δυσκολία που θα αντιμετωπίσουν, κατά την είσοδο τους και την παραμονή τους στις πίσω θέσεις, επιβάτες με ύψος άνω του μετρίου.

Ξεπερνώντας και αυτή τη δυσκολία, ο λόγος περνά στο αναβαθμισμένο πλαίσιο, που για μία ακόμη φορά χρησιμοποιεί ως βάση το δάπεδο της συντηρητικότερης, σχεδιαστικά, E-Class.

Σε αυτήν την περίπτωση η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει αυξήσει την ακαμψία του γερμανικού συνόλου κατά 28%, την ίδια στιγμή που τα αλουμινένια τμήματα του αμαξώματος -και όχι μόνο- φροντίζουν ώστε το βάρος να συγκρατηθεί σε λογικά επίπεδα.

Νέα, ωστόσο, είναι και η γκάμα των κινητήρων που εξοπλίζουν την εκθαμβωτική CLS.

Χάρη στο νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού «BlueDIRECT», ο μέχρι σήμερα γνωστός ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3.498 κ.εκ. αποδίδει 14 επιπλέον ίππους, φτάνοντας τους 306, σε αντίθεση με την κατανάλωση καυσίμου που έχει περιοριστεί κατά 25% και δεν ξεπερνά τα 6,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Αντίστοιχο, είναι το παράδειγμα του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8, ο οποίος έφτασε από τους 388 στους 408 ίππους και από τα 530 στα 600 Nm ροπής.

Αναβαθμισμένες επιστρέφουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αποδίδοντας 204 ίππους και 500 Nm ροπής από 2.143 κ.εκ. ή 265 ίππους και 620 Nm ροπής από 2.987 κ.εκ.

Σημείο αναφοράς και για τα τέσσερα κινητήρια σύνολα της νέας CLS αποτελεί, τόσο το αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC όσο και το σύστημα Start&Stop, το οποίο συμβάλει με τη σειρά του στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου.

Αν και μια καθωσπρέπει Mercedes-Benz δεν θα αναλωθεί σε… αψιμαχίες, η αμεσότητα-ακρίβεια του ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης και η ισορροπία που εξασφαλίζουν στις κινήσεις σου οι αναρτήσεις, υποστηρίζουν με ευκολία το δυναμικό προφίλ που δικαίως αναζητάς πίσω από τις καλοσχεδιασμένες επιφάνειες ενός, τετράθυρου ή μη, coupe της ευρωπαϊκής αγοράς.

Η νέα Mercedes-Benz CLS αναμένεται να διατεθεί στη χώρα μας στις αρχές του 2011, στις εξακύλινδρες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου 350 CDI και 350 CGI, καθώς ο μικρότερος σε ισχύ και κυβισμό diesel κινητήρας των 2.143 κ.εκ. θα είναι διαθέσιμος το Μάρτιο και ο biturbo βενζινοκινητήρας των 408 ίππων τον Απρίλιο.

Μέσα στο 2011 στην γκάμα του τετράθυρου coupe θα προστεθούν τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ στα πλάνα της γερμανικής φίρμας βρίσκεται και η δημιουργία ενός υβριδικού συνόλου, που για πρώτη φορά πρόκειται να τοποθετηθεί στην E-Class.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο