Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Alfa Romeo Giulietta: Επιστροφή στο μέλλον

Alfa Romeo Giulietta: Επιστροφή στο μέλλον

Το γεμάτο σε επιτυχίες παρελθόν της Alfa Romeo συναντά το πολλά υποσχόμενο μέλλον της εντυπωσιακής, σε σχεδίαση και χαρακτηριστικά, Giulietta.

Το 2004, η συμπλήρωση πενήντα ετών από την έναρξη παραγωγής της Giulietta ήταν μόνο η αφορμή. Εκατοντάδες δείγματα από το ένδοξο παρελθόν της Alfa Romeo κατέκλυσαν την πλατεία του καθεδρικού ναού στο Μιλάνο, αποδεικνύοντας πως ο σφυγμός της ιταλικής φίρμας εξακολουθεί να χτυπά στις καρδιές των Alfisti.



Έξι χρόνια μετά, η είδηση πως η Alfa Romeo επιστρέφει στη δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, αντικαθιστώντας τη μέχρι σήμερα γνωστή 147 με τη σύγχρονη εκδοχή της Giulietta, γέμισε με ανυπομονησία όλους όσους δήλωναν θαυμαστές της ιταλικής σχολής και των βασικών αρχών που με συνέπεια υπηρετεί.



Αναζητώντας, βέβαια, ένα κοινό σημείο αναφοράς ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες της μιλανέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς πως η Giulietta του 21ου αιώνα δεν θυμίζει σε τίποτα το πλούσιο σε επιτυχίες παρελθόν.



Τα ρετρό χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στο MINI ή ακόμη καλύτερα στο ομόσταβλο Fiat 500 απουσιάζουν.



Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για τις σχεδιαστικές ομοιότητες με την 147, καθώς το μπροστινό τμήμα της πολυαναμενόμενης Alfa θυμίζει περισσότερο MiTo και λιγότερο κάποια από τις προγενέστερες προτάσεις του Ιταλού κατασκευαστή.



Από την άλλη, οι πληθωρικές για τα δεδομένα της κατηγορίας διαστάσεις του αμαξώματος δείχνουν το δρόμο της υπεροχής, αν και σε πρώτη ανάγνωση ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών αφήνει ανεκμετάλλευτο ένα σαφές και εύκολα εξαργυρώσιμο πλεονέκτημα.



Τα 350 λίτρα του χώρου αποσκευών συναντούν το μέσο όρο της κατηγορίας, παρόλα αυτά δεν δικαιολογούν το μήκος των 4,35 μέτρων.



Στις ενστάσεις για την αποτελεσματική διαχείριση-εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος θα πρέπει να προσθέσουμε και τους όποιους συμβιβασμούς έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο ποιότητας.



Περιμένοντας να συναντήσεις τη μικρογραφία μιας 159, με τα μαλακά πλαστικά να καλύπτουν το σύνολο των επιφανειών του ταμπλό και τα μεταλλικά τμήματα της κεντρικής κονσόλας να συνυπογραφούν την προσπάθεια διαφοροποίησης από τα αναλώσιμα προϊόντα μαζικής παραγωγής, η επιλογή των υλικών στο εσωτερικό της Giulietta ίσως σε απογοητεύσει.



Αντιθέτως, ο σχεδιασμός δεν επιδέχεται ουσιαστικής κριτικής, θυμίζοντας σε αρκετές περιπτώσεις τη μοναδική εξωτική πρόταση της φίρμας.



Με νέο δάπεδο -compact platform το ονομάζει η ιταλική φίρμα- κρίσιμο παραμένει το ερώτημα αν η νέα Giulietta υποστηρίζει ή εξελίσσει ιδανικά τα χαρακτηριστικά κίνησης ενός τυπικού μικρομεσαίου που ισορροπεί ανάμεσα στο premium προφίλ ενός Audi A3 και στον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό της πισωκίνητης BMW Σειρά 1.



Όλα δείχνουν πως ξεκινούν από τη νέα διάταξη της πίσω ανάρτησης, καθώς οι πολλαπλοί σύνδεσμοι ενισχύουν την άνεση, χωρίς να υποβαθμίζουν τις δυνατότητες του ιταλικού συνόλου.



Αισθητά βελτιωμένο, βέβαια, σε σχέση με τις αντίστοιχες προτάσεις του ομίλου είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι παραμένει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, ωστόσο, η ακρίβεια και η αμεσότητα που το διακρίνει εμπνέουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.



Δεν θα πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε και το σύστημα DNA της Alfa Romeo, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Normal, Dynamic, All Weather), μεταβάλλοντας, μεταξύ άλλων, τη υποβοήθηση της κρεμαγιέρας και την απόκριση-λειτουργία των αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης.



Οι τελευταίοι ξεκινούν από τα 1,4 λίτρα αποδίδοντας 120 ίππους στην περίπτωση του T-Jet και 170 ίππους στη Multiair εκδοχή του ίδιου μοτέρ.



Αντίστοιχα, τους 235 ίππους αγγίζει η ισχυρότερη, μέχρι σήμερα, έκδοση της Giulietta, η οποία εξοπλίζεται με τον turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1.742 κ.εκ.



Και στις τρεις περιπτώσεις το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων που συναντάς στις βασικές εξοπλιστικές εκδόσεις στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, αν και το υπό εξέλιξη κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι αυτό που θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση του ιταλικού μικρομεσαίου απέναντι στον ανταγωνισμό.



Πλήρως εξοπλισμένη από την βασική έκδοση Progression των 1,4 λίτρων, η Giulietta αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Ιουνίου ξεκινώντας από τα 20.400 ευρώ, φτάνοντας στην κορυφαία έκδοση Quadrifoglio Verde τα 30.750 ευρώ.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο