Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Peugeot BB1: Μια γαλλική ιδέα με ελληνικό ενδιαφέρον

Peugeot BB1: Μια γαλλική ιδέα με ελληνικό ενδιαφέρον

Με την συμμετοχή του Ελληνα σχεδιαστή Θανάση Τουμπίδη, το BB1 δεν διεκδικεί απλώς τον τίτλο του πιο ριζοσπαστικού οχήματος της χρονιάς αλλά βρίσκεται ήδη στον προθάλαμο της γραμμής παραγωγής.

Jack Rix

Η Peugeot αποκάλυψε το όραμά της για το μέλλον το οποίο ακούει στο όνομα BB1. Το ηλεκτροκίνητο, αστικού προσανατολισμού, όχημα κατάφερε χάρη στη μάλλον απόκοσμη  αισθητική του και την ευφυή τεχνολογία του να εκπλήξει τα πλήθη στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο.







Η άποψή μας

Από άποψη σχεδιασμού η Peugeot φαίνεται να ξεπέρασε τον εαυτό της με το ΒΒ1 να αποτελεί μακράν το εντυπωσιακότερης σχεδίασης και το πιο θαρραλέο project της μέχρι στιγμής. Συνδυάζοντας το ιδιαίτερο design με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χώρο για τέσσερα άτομα, το ΒΒ1 δεν έχει κάποιο στοιχείο που θα το καθιστούσε αντιπαθητικό σε οποιονδήποτε. Το καλύτερο όλων είναι ότι πολλά από τα μέρη που το συναποτελούν όπως π.χ. οι ηλεκτροκινητήρες του -αποτέλεσμα συνεργασίας με την Michelin- είναι άμεσα διαθέσιμα. Η γαλλική φίρμα βρίσκεται, πλέον, στο στάδιο της σφυγμομέτρησης για το κατά πόσο αρέσει στον κόσμο αυτή η ριζική αναθεώρηση του παραδοσιακού αστικού αυτοκινήτου και απ΄ότι φαίνεται οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές.


Λίγο αργότερα, το AutoExpress έλαβε πρόσκληση για μια αποκλειστική βόλτα με το πιο εντυπωσιακό πρωτότυπο της χρονιάς.

Με μήκος 2,5 μέτρα, το ΒΒ1 είναι μικρότερο από τα smart fortwo και Toyota iQ κατά 20 και 49 εκατοστά αντιστοίχως, χωρίς αυτό να το εμποδίζει να διαθέτει τέσσερα χρηστικά καθίσματα.



Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε περισσότερο όρθια στάση σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο ενώ οι δύο πίσω επιβατές ουσιαστικά αγκαλιάζουν, με τα πόδια τους, τα μπροστινά καθίσματα.



Αν τώρα βρίσκεστε μόνος στο εντυπωσιακό τετράτροχο, τότε θα μπορέσετε να επωφεληθείτε από τα 885 λίτρα αποθηκευτικού χώρου που δημιουργεί η αναδίπλωση των υπόλοιπων καθισμάτων.



Το τιμόνι στο ΒΒ1 αντικαθίσταται από σύστημα διεύθυνσης που προσομοιάζει σε μοτοσυκλέτα, με το γκάζι να βρίσκεται στο δεξί σας χέρι, όπως ακριβώς και στα δίκυκλα, ενώ το ίδιο ισχύει και για το φρένο. Αρα δεν χρειάζονται πεντάλ για την επιτάχυνση και την επιβράδυνση στο δάπεδο του αυτοκινήτου.

Κάτω από το ανθρακονημάτινο σκαρί του BB1, κρύβεται το σωληνωτό πλαίσιο, δημιούργημα του τμήματος εξέλιξης μοτοσυκλετών της Peugeot, στοιχείο που δικαιολογεί τη σχέση του concept car με τον κόσμο των δύο τροχών.




Χάρη στην ελαφριά του κατασκευή το ΒΒ1 ζυγίζει λιγότερο από 600 κιλά, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών ιόντων λιθίου που έχουν τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 10 ίππων που τοποθετούνται σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς εξασφαλίζoυν στο BB1 όση ισχύ απαιτείται για μετακίνηση εντός των ορίων της πόλης.



Στις επιταχύνσεις του μάλιστα διακρίνεται από σπιρτάδα και σίγουρα δίνει την αίσθηση ενός πιο γρήγορου οχήματος από ότι περιμένει κανείς λαμβάνοντας υπόψη την ισχύ των 20 ίππων.



Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του ΒΒ1 κατά ένα περίεργο τρόπο, δείχνει να προσομοιάζει σε μοτοσυκλέτα. Σε πλήρη επιτάχυνση θα παρατηρήσετε ότι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει την τάση να χαμηλώνει ενώ σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος ανάλογες τάσεις παρουσιάζει το μπροστινό μέρος. Στις δε στροφές εμφανίζει κλίσεις και συμπεριφέρεται, περίπου, όπως μία μοτοσυκλέτα.



Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η αντίδραση του κόσμου στην θέα ενός τόσο αντισυμβατικού τετράτροχου και αποτελεί ένα από τα στοιχεία που συνεκτιμώνται από την Peugeot κατά την διάρκεια της ευρωπαϊκής περιοδείας του μοντέλου.



Ανεξαρτήτως αυτών πάντως, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της γαλλικής φίρμας το BB1 βρίσκεται καθ΄οδόν προς τη γραμμή παραγωγής και αν αναλογιστεί κανείς ότι το εντυπωσιακό coupe RC Z κατάφερε, μέσα σε μόλις δύο χρόνια, να γίνει από πρωτότυπο πραγματικότητα, έτσι και το BB1 ενδέχεται να βρίσκεται στις αντιπροσωπείες της Peugeot ήδη από το 2011.


Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο