Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποστολή στην ΙσπανίαHyundai i20: Η δυναστεία των i συνεχίζεται

Αποστολή στην ΙσπανίαHyundai i20: Η δυναστεία των i συνεχίζεται

Το τελευταίο μέλος της οικογενείας των i προστίθεται στην γκάμα της Hyundai, δίνοντας συνέχεια στις προσπάθειες εξευρωπαϊσμού της κορεατικής φίρμας.

Γιάννης Αδάναλης

Η εποχή που η Hyundai περνούσε στα ψιλά γράμματα της ευρωπαϊκής -και όχι μόνο- αγοράς ανήκει στο μακρινό παρελθόν. Εκπλήσσοντας ευχάριστα ακόμη και τους πιο αισιόδοξους υποστηρικτές της, η κορεατική φίρμα κέρδισε την τελευταία δεκαετία μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές της υφηλίου.

Μέχρι το 2012, μάλιστα, η Hyundai φιλοδοξεί να υπερβεί την ετήσια παραγωγή των 6 εκατομμυρίων οχημάτων, ξεπερνώντας στη σχετική κατάταξη βαριά ονόματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.



Στην πραγματικότητα, πάντως, τα νούμερα της παραγωγής φανερώνουν μόνο τη μισή αλήθεια, καθώς η άλλη μισή κρύβεται πίσω από την εμφανέστατη ποιοτική αναβάθμιση των τετράτροχων προϊόντων της. Μετά το μικρομεσαίο i30 και το λιλιπούτειο i10, η Hyundai έχει να παρουσιάσει ένα νέο, εξευρωπαϊσμένο πρόσωπο, που αναμένεται να ενισχυθεί με την άφιξη του i20.



Ο αντικαταστάτης του δημοφιλέστατου Getz δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Δικαιολογημένα, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο και όχι με την βελτιωμένη εκδοχή του απερχόμενου μοντέλου.



Ξεκινώντας, λοιπόν, από λευκό χαρτί η Hyundai επέλεξε να δημιουργήσει μια πρόταση που θα κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό και δεν θα αρκεστεί στην ούτως ή άλλως υψηλή σχέση τιμής-αξίας που διαθέτει.



Το Value for money, σημαία του κατασκευαστή στο ξεκίνημα της ευρωπαϊκής του πορείας, έχει αντικατασταθεί από αξίες, όπως η ποιότητα κατασκευής και η αξιοπιστία.



True quality matters αναφωνούν οι ιθύνοντες της Hyundai, με φόντο το αξιόμαχο i20, δηλώνοντας με περηφάνια την ευρωπαϊκή καταγωγή του αυτοκινήτου.



Σχεδιασμένο στo Russelsheim της Γερμανίας -έδρα της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη γηραιά ήπειρο- το i20 πείθει με το φρέσκο παρουσιαστικό του και πολύ περισσότερο με τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του.



Σε σχέση με το παρελθόν, το μήκος του αυτοκινήτου έχει κερδίσει 12,5 εκατοστά και το πλάτος 4,5, ενώ ανάλογη είναι και η αύξηση του μεταξονίου.



Έχοντας εξασφαλίσει την άνεση και την ευρυχωρία στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, το i20 όφειλε να αναβαθμίσει την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό, ώστε να συναντήσει τα ευρωπαϊκά κατασκευαστικά πρότυπα της κατηγορίας.



Μπορεί η εικόνα να είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο, τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά στο ταμπλό παραμένουν, ενώ το φινίρισμα και η υφή τους δεν είναι τα κορυφαία στην κατηγορία.



Πληρέστατος, αντίθετα, αναμένεται να είναι ο εξοπλισμός -τα στοιχεία των τεσσάρων επιπέδων του θα ανακοινωθούν ταυτόχρονα με την έλευση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά-, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ηχοσύστημα, air condition και τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες.



Ενθαρρυντικά είναι και τα πρώτα δείγματα γραφής του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Το i20 ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική ευκολία στις αστικές συνθήκες κίνησης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερεί στον αυτοκινητόδρομο.



Η υψηλή ποιότητα κύλισης επιβεβαιώνει τις δυνατότητες του πλαισίου, που αυτήν τη φορά έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Τα φαινόμενα πλεύσης που παρατηρούσε κανείς στο Getz απουσιάζουν από τη συμπεριφορά του μικρού Hyundai, ενώ αξιοπρεπής θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το σύστημα διεύθυνσης.



Το δικό τους ρόλο στη συνολική αναβάθμιση της κορεατικής πρότασης καλούνται να παίξουν και οι νέοι κινητήρες βενζίνης της Hyundai. Το i20 θα εξοπλίζεται με τρία βενζινοκίνητα σύνολα, ξεκινώντας από τα 1.200 κ.εκ. και τους 78 ίππους.



Σε αυτήν την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα νέο, αλουμινένιο σύνολο που πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 4, καταναλώνοντας μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμποντας 124 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.



Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 100 ίππους και 137 Nm ροπής, κινώντας αξιοπρεπώς τα 1.035 κιλά του μικρού Hyundai.



Tην βενζινοκίνητη γκάμα του i20 συμπληρώνει ένας ακόμα κινητήρας 1.600 κ.εκ., ο οποίος ωστόσο δεν θα διατεθεί στην ελληνική αγορά.



Το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου στη χώρα μας θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο του 2009, ενώ πριν το τέλος του πρώτου εξαμήνου της ίδιας χρονιάς αναμένεται να διατεθεί και η τρίθυρη έκδοσή του.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο