36

Ένας Καναδός καθηγητής πανεπιστημίου ανέπτυξε μια συσκευή που επιτρέπει στους διαφημιστές να μετρούν πόσοι άνθρωποι κοιτάζουν τις καταχωρίσεις τους σε διαφημιστικές πινακίδες και οθόνες.

Η φορητή συσκευή eyebox2 περιλαμβάνει μια κάμερα που παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών, από απόσταση έως και 10 μέτρων, και αναγνωρίζει αυτόματα αν κάποιος την κοιτάζει.

Σύμφωνα με τον Ρόλ Βέρτεγκααλ, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Queens στο Κίνγκστον του Οντάριο, παλαιότερες τεχνολογίες που παρακολουθούν τα βλέμματα είναι αποτελεσματικές σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου και μόνο αν ο περαστικός έμενε για λίγο ακίνητος. Είναι επίσης πολύ ακριβότερες, καθώς κοστίζουν γύρω στα 25.000 δολάρια, συγκριτικά με 999 δολάρια για το eyebox2.

Το νέο σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε διαφημιστικές οθόνες πλάσματος, οι οποίες διαρκώς πληθαίνουν στα εμπορικά κέντρα, τα εστιατόρια και άλλους δημόσιους χώρους.

Ο Βέρτεγκααλ Εκτιμά ότι οι τεχνολογίες καταγραφής βλεμμάτων θα επέτρεπαν στους διαφημιστές να υιοθετήσουν νέο επιχειρηματικό μοντέλο και να κοστολογούν τις καταχωρήσεις ανάλογα με την προσοχή που λαμβάνουν.

Δήλωσε ότι το eyebox2 χρησιμοποείται ήδη από διαφημιστές στη Βρετανία και ο ίδιος περιμένει την εκδήλωση ανάλογου ενδιαφέροντος και στην αγορά της Αμερικής.

Ο καθηγητής μίλησε πρόσφατα για την τεχνολογία στα κεντρικά της Google στη Σίλικον Βάλει. Εκπρόσωπος διευκρίνισε ότι η ομιλία του δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η εταιρεία θα υιοθετήσει την τεχνολογία -απλώς η Google καλεί συχνά στα γραφεία της «ενδιαφέροντες ανθρώπους».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press