36

Η ανάπτυξη του δορυφορικού συστήματος Galileo, απάντηση της ΕΕ στο αμερικανικό σύστημα προσδιορισμού στίγματος GPS, καθυστερεί σημαντικά λόγω αμφιβολιών των εργολάβων για τη μελλοντική κερδοφορία του, γράφουν την Πέμπτη οι Financial Times.

Ο επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Ζακ Μπαρό δήλωσε την Τετάρτη ότι στέλνει επιστολές στις οκτώ εταιρείες της κοινοπραξίας ζητώντας να μάθει την αιτία της καθυστέρησης, που φτάνει ήδη τον ένα χρόνο. Οι εταιρείες «απλά δεν δουλεύουν» δήλωσε ο εκπρόσωπός του.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ανησυχούν ότι το Galileo, που προγραμματιζόταν να τεθεί σε λειτουργία το 2010, δεν θα είναι έτοιμο όταν ξεκινήσει τη λειτουργία του το αντίστοιχο κινεζικό σύστημα Beidou, το οποίο από το 2008 θα καλύπτει χώρες της Ασίας και αργότερα όλο τον κόσμο. Την επόμενη εβδομάδα «θα δώσουμε στις εταιρείες τελεσίγραφο» δήλωσε Γάλλος διπλωμάτης που δεν κατονομάζεται.

Πηγή στην αεροδιαστημική βιομηχανία δήλωσε ότι αμφιβάλλει για το κατά πόσο οι εργασίες θα ξαναρχίσουν αν δεν υπάρξουν εγγυήσεις για τα μελλοντικά κέρδη του Galileo.

Το πρόβλημα είναι ότι οι υπηρεσίες του αμερικανικού GPS διατίθενται δωρεάν. «Υπάρχουν αμφιβολίες για τα κέρδη. Γιατί να πουλάει κανείς Pepsi όταν έχει την Coca Cola τζάμπα;» σχολίασε το στέλεχος. Πρόσθεσε ότι οι κυβερνήσεις ίσως θα πρέπει να υποσχεθούν ότι οι υπηρεσίες εκτάκτων αναγκών, όπως η πυροσβεστική και τα ασθενοφόρα, θα πρέπει να πληρώνουν για το Galileo.

Οι 30 δορυφόροι Galileo, που θα παραμείνει υπό πολιτικό έλεγχο, θα προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με το GPS, το οποίο ανήκει στον αμερικανικό στρατό.

Οι εταιρείες της κοινοπραξίας του Galileo είναι ο ευρωπαϊκός αεροδιαστημικός όμιλος EADS, οι γαλλικές Thales και Alcatel-Lucent, η βρετανική Inmarsat, η ιταλική Finmeccanica, οι ισπανικές AENA και Hispasat, καθώς και ένας γερμανικός όμιλος με επικεφαλής την Deutsche Telekom.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ