Ανατριχιαστικές προειδοποιητικές εικόνες στα πακέτα των τσιγάρων ίσως επιβάλει η ΕΕ
Οι υπάρχουσες προειδοποιήσεις στα πακέτα των τσιγάρων έχουν χάσει την ισχύ τους και ίσως πρέπει να αντικατασταθούν από φωτογραφίες που δείχνουν τις επιπτώσεις του καπνίσματος σε ασθενείς, καταλήγει έκθεση για λογαριασμό της Κομισιόν.
36
Οι υπάρχουσες προειδοποιήσεις στα πακέτα των τσιγάρων έχουν χάσει την ισχύ τους και ίσως πρέπει να αντικατασταθούν από φωτογραφίες που δείχνουν τις επιπτώσεις του καπνίσματος σε ασθενείς, καταλήγει έκθεση για λογαριασμό της Κομισιόν.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται τώρα στη διαδικασία επιλογής των εικόνων που θα είναι διαθέσιμες και της μορφής που θα πάρουν» δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο καθηγητής Τζέραρντ Χάστινγκς, επικεφαλής της έρευνας του βρετανικού οργανισμού για την καταπολέμηση του καρκίνου Cancer Research UK.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, έδειξε ότι η πλειονότητα των καπνιστών αγονεί τις παλαιότερες προειδοποιήσεις στα πακέτα των τσιγάρων, που έχουν μείνει απαράλακτες για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Χαμηλή φαίνεται να είναι και η αποτελεσματικότητα των νέων προειδοποιήσεων που επέβαλε η ΕΕ -οι οποίες δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνίσή τους στην Ελλάδα-, οι οποίες είναι τυπωμένες ασπρόμαυρες και καταλαμβάνουν το 30% της μπροστινής και το 40% της πίσω επιφάνειας των πακέτων.
Σύμφωνα με την έρευνα, πολλοί καπνιστές πιστεύουν ότι οι προειδοποιήσεις είναι απλά ένας εύκολος τρόπος να αποποιηθούν τις ευθύνες τους οι καπνοβιομηχανίες, αλλά και οι κυβερνήσεις, που είναι μεν υποχρεωμένες να προστατεύουν τη δημόσια υγεία, αλλά συνεχίζουν να έχουν τεράστια κέρδη από τη φορολόγηση του καπνού.
Η Cancer Research UK παροτρείνει στην Κομισιόν να ακολουθήσει το παράδειγμα του Καναδά και να συνοδεύει τις προειδοποιήσεις με φωτογραφίες πνευμονικών όγκων και βλαβών του στόματος, οι οποίες θα ανανεώνονται συχνά για να μην χάνουν την ισχύ τους.
Όπως τόνισε ο Χάστινγκς, η συχνή ανανέωση των προειδοποιήσεων έχει ιδιαίτερη σημασία. Καμία καπνοβιομηχανία δεν θα χρησιμοποιούσε την ίδια διαφήμιση για τα προϊόντα της επί συνεχόμενα 20 έτη, είπε.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Καταναλωτές: Η επιστροφή στο σπίτι και το στοίχημα της εξυπηρέτησης
- Για το διάλειμμα: Πέντε υγιεινά σνακ που δίνουν ενέργεια
- Ο Τομ Κρουζ χορεύει με ένα… φτυάρι στη νέα ταινία του – Οι πρώτες εικόνες
- Μπορεί ένα χριστουγεννιάτικο κομμάτι να μας οδηγήσει στην υπερκατανάλωση; Το φαινόμενο Mariah Carey
- Γιατί οι ευρωπαϊκές φαρμακοβιομηχανίες πουλάνε περισσότερο στις… ΗΠΑ
- Σε ασφυκτικό κλοιό το Μαξίμου – Τέσσερα ανοιχτά μέτωπα ρίχνουν τις κυβερνητικές προσπάθειες αλλαγής ατζέντας στο κενό





