36

Η τεχνική της νευροανάδρασης, που αποσκοπεί στην εκούσια μεταβολή της εγκεφαλικής δραστηριότητας, μπορεί να αυξήσει την επίδοση μαθητών μουσικής έως και 17%, το ισοδύναμο μιας τάξης στο ωδείο.

Η μέθοδος, που δοκιμάστηκε σε 97 φοιτητές του Βασιλικού Κολεγίου Μουσικής στο Λονδίνο, βασίζεται στην καταγραφή της εγκεφαλική δραστηριότητας από ηλεκτρόδια που τοποθετούνται στο κεφάλι.

Το σήμα περνάει από ένα σύστημα φίλτρων που διαχωρίζει τα διάφορα είδη εγκεφαλικών σημάτων και τα «ανατροφοδοτεί» στον μαθητή, με τη μορφή βιντεοπαιχνιδιού που προβάλλεται σε μια οθόνη.

Ο μαθητής μαθαίνει να ελέγχει το παιχνίδι αλλάζοντας τα πρότυπα της εγκεφαλικής του λειτουργίας, αυξάνοντας έτσι τις νοητικές του επιδόσεις.

Η νευροανάδραση «έχει χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση παθήσεων όπως η διαταραχή ελλειματικής προσοχής και η επιληψία, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται για τη βελτίωση ενός περίπλοκου συνόλου ικανοτήτων όπως η απόδοση της μουσικής από υγιείς φοιτητές» σχολιάζει στο EurekAlert o Δρ. Τομπάιας Εγκνερ, επικεφαλής των ερευνητών στο Κολέγιο Imperial και το Νοσοκομείου του Τσάρινγκ Κρος του Λονδίνου.

Η βελτίωση των μαθητών επιβεβαιώθηκε από ομάδα ανεξάρτητων κριτών που τους βαθμολόγησε πριν και μετά την εκπαίδευση με τη νευροανάδραση, χωρίς να ξέρουν τι είχε μεσολαβήσει.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τρία διαφορετικά πρωτόκολλα νευροανάδρασης, το SMR, το βήτα 1 και το πρωτόκολλο βαθιάς χαλάρωσης με εναλλαγή κυμάτων άλφα και θήτα, το οποίο ήταν και το πιο αποτελεσματικό.

Η έρευνα θα δημοσιευτεί στο περιοδικό Neuroreport.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ