39

Το πρώτο μεγάλο επίτευγμα στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας θεωρήθηκε η πρόσφατη «διαφορετική» επικοινωνία των επιστημόνων του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης και του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου: ένιωσαν τη δύναμη από το αμοιβαίο άγγιγμα, η οποία πέρασε τον Ατλαντικό ωκεανό μέσω διαδικτύου.

Στο πείραμα που έκαναν οι επιστήμονες των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, άνθρωποι στα εργαστήρια κάθε πανεπιστημίου χρησιμοποίησαν έναν μηχανικό βραχίονα, γνωστό ως PHANToM, για να ανασηκώσουν κάτι που έμοιαζε με έναν μαύρο κύβο σε ένα εικονικό δωμάτιο στην οθόνη ενός υπολογιστή. Κάθε χρήστης που επιχειρούσε να καθοδηγήσει το εικονικό αντικείμενο (με τον ρομποτικό βραχίονα σε ρόλο ποντικιού) μπορούσε να αισθανθεί τη δύναμη που ασκούσε επάνω σε αυτό και ο συνάδελφός του, από τα σήματα που λάμβανε και μετέδιδε ο PHANToM στον Παγκόσμιο Ιστό.

Ο υπεύθυνος του εργαστηρίου Touch Lab στο ΜΙΤ δηλώνει ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που μεταδίδεται ένα τέτοιο σήμα σε τόσο μεγάλη απόσταση. Η μέθοδος εφαρμόστηκε πρώτη φορά στις 23 Μαΐου και έκτοτε έχει επαναληφθεί αρκετές φορές για να ελεγχθεί η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της. Απώτερος στόχος των επιστημόνων είναι να βελτιώσουν την εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας για να δώσουν ένα χρήσιμο εργαλείο σε ιατρούς (τηλεϊατρική), εκπαιδευτικούς (εικονική διδασκαλία) και καλλιτέχνες (συνεργασία στο ίδιο έργο).

Έτσι, εκτός από ακοή και όραση, τα προγράμματα εικονικής πραγματικότητας θα έχουν και αφή, καταλήγουν οι επιστήμονες.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ