39

Σε δύο χρόνια ένας νέος οπτικός δίσκος σε μέγεθος γραμματοσήμου θα είναι αρκετός για να αποθηκεύσει ταινίες, φωτογραφίες, παιχνίδια και μουσική, υπόσχεται η Philips Electronics. Τα ερευνητικά της εργαστήρια στο Σαουθάμπτον έχουν ήδη κατασκευάσει τη σχετική συσκευή που μπορεί να συνοδεύει τα κινητά τηλέφωνα ή τους υπολογιστές χειρός του άμεσου μέλλοντος.

Ο οδηγός (drive) που έχει κατασκευάσει η γνωστή εταιρεία ηλεκτρονικών συσκευών διαβάζει ένα δισκάκι διαμέτρου τριών μόλις εκατοστών με χωρητικότητα 4GB. Η χωρητικότητα αυτή, εξηγεί η εταιρεία, είναι αρκετή για να αποθηκευτούν πέντε ταινίες δίωρης διάρκειας, 25.000 φωτογραφίες και αρχεία ήχου σε φορμά MP3 διάρκειας 48 ωρών.

Η Philips επέδειξε το κατόρθωμά της, γνωστό προς το παρόν ως τεχνολογία SFFO (Small Form Factor Optical) την περασμένη εβδομάδα στην Ιαπωνία. Για την εγγραφή, επανεγγραφή ή διαγραφή των δεδομένων στο μικρό αυτό δισκάκι χρησιμοποιείται η τεχνολογία μπλε λέιζερ, Blu-ray, που χρησιμοποιείται και για την κατασκευή συσκευών εγγραφής βίντεο υψηλής ανάλυσης.

Ο οδηγός της Philips θα έχει διαστάσεις 0,5 εκατοστά πάχος, 5,6 εκατοστά μήκος και 3,4 εκατοστά πλάτος, ιδανικές δηλαδή για διάφορες μικροσκοπικές ηλεκτρονικές συσκευές. Η τεχνολογία Blu-ray προωθείται από μεγάλους κατασκευαστές όπως η Panasonic, η Pioneer, η Philips, η Samsung, η Sharp και η Sony.

Οι πρώτες συσκευές SFFO, που εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσουν στην αγορά σε δύο μόλις χρόνια, θα μπορούν να χειριστούν δισκάκια 1GB, αλλά η χωρητικότητα αυτή αναμένεται να αυξηθεί γρήγορα στα 4GB με διπλή ειδική επίστρωση ανά πλευρά. Το κόστος των δίσκων εκτιμάται ότι θα είναι εξαιρετικά χαμηλό («μερικά σεντς») όπως και του οδηγού (100 περίπου ευρώ).

Η μόνη ανταγωνιστική τεχνολογία είχε αναπτυχθεί από μία αμερικανική εταιρεία, την DataPlay, όπως αναφέρει στο δικτυακό του τόπο το περιοδικό New Scientist. H εταιρεία πωλούσε ήδη έναν οδηγό δίσκων 3,2 εκατοστών με χωρητικότητα 250ΜΒ ανά πλευρά. Αρχικά, το προϊόν εγκωμιάστηκε, βραβεύτηκε για την τεχνολογική του καινοτομία το 2001 και έτυχε της υποστήριξης μεγάλων εταιρειών όπως οι Intel, Imation, SonicBlue, Creative Labs και Samsung Electronics. Ωστόσο, η DataPlay πέρασε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο, απέλυσε το προσωπικό της και σήμερα, αναζητά χρηματοδότες για να ανακάμψει. Στελέχη της Philips δηλώνουν ότι η απόφαση της εταιρείας να προβάλλει τώρα το SFFO δεν είναι παρά «απλή σύμπτωση».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ