Όταν ο EuroNCAP πρωτοσυστάθηκε το 1997, ήταν σχεδόν ακατόρθωτο για τα μοντέλα στα οποία πραγματοποιούνταν οι δοκιμές πρόσκρούσης του οργανισμού να πάρουν πέντε αστέρια στην προστασία των ενήλικων επιβατών. Δέκα χρόνια μετά, τα αυτοκίνητα έχουν παρουσιάσει αξιοσημείωτες βελτιώσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, με το 97% των μοντέλων που πέρασαν από τα εργαστήρια του οργανισμού να […]
Όταν ο EuroNCAP πρωτοσυστάθηκε το 1997, ήταν σχεδόν ακατόρθωτο για τα μοντέλα στα οποία πραγματοποιούνταν οι δοκιμές πρόσκρούσης του οργανισμού να πάρουν πέντε αστέρια στην προστασία των ενήλικων επιβατών. Δέκα χρόνια μετά, τα αυτοκίνητα έχουν παρουσιάσει αξιοσημείωτες βελτιώσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, με το 97% των μοντέλων που πέρασαν από τα εργαστήρια του οργανισμού να σημειώνουν άριστα σε αυτήν κατηγορία.
Ωστόσο, για το EuroNCAP αυτό δεν είναι αρκετό καθώς τα αποτελέσματα που αφορούν στην ασφάλεια πεζών αλλά και παιδιών υπολείπονται κατά πολύ εν συγκρίσει με τα αντίστοιχα για την προστασία ενηλίκων επιβατών.
Κατ΄επέκταση, ο ανεξάρτητος οργανισμός θα λανσάρει νέο σύστημα βαθμολογίας από το Φεβρουάριο του 2009 σύμφωνα με το οποίο το σύνολο της βαθμολογίας ενός αυτοκινήτου θα προκύπτει και από τις τρεις –μέχρι τώρα ξεχωριστές- κατηγορίες βαθμολόγησης και θα αντικατοπτρίζει τις επιδόσεις του αυτοκίνητου όσον αφορά την συνολική ασφάλεια που παρέχει, τόσο σε ενήλικους όσο σε ανήλικους επιβαίνοντες και πεζούς.
Επίσης για πρώτη φορά, θα λαμβάνονται υπόψη και η ύπαρξη συστήματων υποβοήθησης ενός αυτοκινήτου όπως για παράδειγμα, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας.
Το νέο σύστημα βαθμολόγησης σχολιάστηκε από το Γεν. Γραμματέα του οργανισμού, Michiel van Ratingen ο οποίος έθεσε εύστοχα τον σκοπό αυτής της αλλαγής : Αποτελεί επιτακτική ανάγκη o EuroNCAP, να συνεχίσει να θέτει προκλήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να βελτιώνονται ολοένα και περισσότερο. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το νέο σύστημα βαθμολόγησης. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες θα ανταποκριθούν στην πρόκληση όπως και όταν πρωτοξεκινήσαμε.
Ο Σπυρίδων Περεσιάδης (1854–1918) ήταν σημαντικός Έλληνας θεατρικός συγγραφέας της ύστερης περιόδου του 19ου αιώνα, γνωστός για την ικανότητά του να συνδυάζει την ηθογραφία με τον λυρισμό, όπως στο έργο «Ο Μαγεμένος Βοσκός».
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας