Πώς πέντε λεπτά διαφημίσεων αυξάνουν την κατανάλωση θερμίδων στα παιδιά
Πέντε λεπτά διαφημίσεων πρόχειρου φαγητού αρκούν για να αυξήσουν σημαντικά την κατανάλωση θερμίδων στα παιδιά
Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου και ανθυγιεινού φαγητού έχει άμεσο αντίκτυπο στις διατροφικές τους συνήθειες, οδηγώντας τα σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα.
Η μελέτη διεξήχθη σε 240 παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών, από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ στην Αγγλία, με σκοπό να εξεταστεί πώς επηρεάζεται η κατανάλωση τροφής από την έκθεση σε διαφημίσεις και κατά πόσο αυτή επηρεάζεται από το μέσο προβολής ή το περιεχόμενο της διαφήμισης.
Πώς έγινε η έρευνα στα παιδιά
Τα παιδιά εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων, καθώς και σε διαφημίσεις μη τροφίμων, μέσα από τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: τηλεοπτικά, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, podcasts και χάρτινες πινακίδες.
Το αποτέλεσμα ήταν ξεκάθαρο: τα παιδιά που παρακολούθησαν τις διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού κατανάλωσαν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες μέσα στην ημέρα… ποσότητα αντίστοιχη με δύο φέτες ψωμιού.
Η αύξηση αφορούσε κυρίως την κατανάλωση σνακ και μεσημεριανού, αποδεικνύοντας πως ακόμη και σύντομη έκθεση σε τέτοιες διαφημίσεις έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα στη συμπεριφορά των παιδιών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο τύπος της διαφήμισης (είτε προβαλλόταν προϊόν είτε απλώς η επωνυμία), το μέσο μετάδοσης αλλά και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών δεν μετρίασαν την επίδραση της έκθεσης.
Τα ευρήματα ενισχύουν την ανάγκη για αυστηρότερους κανονισμούς γύρω από τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων σε ανήλικους, καθώς όλο και περισσότερες χώρες εξετάζουν σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
- «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» με τον Λάκη Λαζόπουλο: Έρχεται η τελευταία εκπομπή για το 2025
- Παχυσαρκία: Ξεκινά η διαδικασία για δωρεάν διανομή φαρμάκων
- Μπιλ Γκέιτς για AI: Γιατί κάποιες εταιρείες θα αξίζουν λιγότερο στο μέλλον
- Η δικαιοσύνη στο Καζακστάν και…. οι Γερμανοί ξανάρχονται
- Ελεγκτικό Συνέδριο: Στο μικροσκόπιο του δημόσια έργα… μιας χρήσης – Το μωσαϊκό των αστοχιών
- Τίνος είσαι εσύ; Η Φραντσέσκα Σκορσέζε δεν ντρέπεται να πει ότι βρήκε δουλειά χάρη στο διάσημο επίθετό της



