Ένας επιδραστικός δημοσιογράφος που έβαλε την αυτοκίνηση στον ειδησεογραφικό χάρτη, ο Κώστας Καββαθάς «αναχώρησε» στην τελευταία του πτήση. Ναι, ο Κώστας Καββαθάς, πριν κάνει οτιδήποτε, ήξερε και να πιλοτάρει.

Tην είδηση της απώλειας έκανε γνωστή το προφίλ του στο Facebook.

Πολυσχιδής και ανήσυχος, ο Καββαθάς κάθισε σε κόκπιτ αεροσκαφών, στο τιμόνι αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και προτού καν ασχοληθεί με τον Τύπο φέρνοντας επανάσταση με τους ιδιαίτερα επιτυχημένους τίτλους του στην απαρχή της κυκλοφορίας τους, είχε άδεια χειριστή ανεμόπτερου.

Ο Κώστας Καββαθάς άφησε στα 86 χρόνια του, το δικό του αποτύπωμα στην ελληνική αυτοκίνηση.

Διαβάζει το βιογραφικό του στην ιστοσελίδα που διατηρούσε:

«Ο Κωνσταντίνος Καββαθάς, του Δημητρίου και της Ερασμίας, γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα.

Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στις γειτονιές του Νέου Κόσμου, της Δάφνης και της Ηλιούπολης, σε μια εποχή που οι Γερμανοί κατακτητές και μετέπειτα τα Δεκεμβριανά και ο Εμφύλιος έκαναν τη ζωή δύσκολη και την καθημερινότητα σκληρή.

Ο πατέρας του, που ασκούσε το λειτούργημα (τότε) του δικηγόρου, ήταν ο άνθρωπος που του ενέπνευσε ιδανικά και αξίες, οι οποίες και τον ακολουθούν.

Από νωρίς το ενδιαφέρον του συγκέντρωσαν η ευρηματικότητα και τα επιτεύγματα του ανθρώπου στη μηχανολογία, που τον έκαναν να ξεπερνά τον εαυτό του και να πηγαίνει μπροστά.

Aπο τότε χρονολογείται η έφεσή του σε κάθε θέμα που αφορούσε τις δύο σημαντικότερες κατασκευές του 20ου αιώνα: το αυτοκίνητο και το αεροπλάνο, αγάπες που στη συνέχεια ποτέ δεν εγκατέλειψε.

Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 αποδείχθηκε καθοριστικό για το μέλλον του, καθώς από εκείνη την εποχή ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα και στους δύο τομείς: συμμετείχε στην γέννηση και ανάπτυξη του αεραθλητισμού στην Ελλάδα, ενώ σπουδάζοντας στην Αγγλία γνώρισε από κοντά τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν στη παγκόσμια αγωνιστική σκηνή.

Στο επάγγελμα του δημοσιογράφου αφιερώθηκε πλήρως από το 1963 κι έπειτα, όταν ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Παράλληλα, συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (δεξιοτεχνίες, αναβάσεις, σιρκουί και ράλλυ), οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT.

Γρήγορα έδειξε ότι μπορούσε να κάνει το διαφορετικό στον Ειδικό Τύπο, που τότε στη χώρα μας βρισκόταν σε πρώιμη φάση και ζούσε ακόμη την «ερασιτεχνική» του εποχή.

Η εξειδίκευση και η προσήλωση στο χώρο του αυτοκινήτου έφερε συνεργασίες με όλα σχεδόν τα περιοδικά εκείνης της εποχής, ενώ ήταν από τους πρώτους επαγγελματίες που ξεκίνησαν συνεργασία σε θέματα αυτοκινήτου με τον ημερήσιο τύπο».

Μετά την αποφοίτηση του από το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, ο Κώστας Καββαθάς εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως.

Το 1958 αναχώρησε για το Λονδίνο όπου και φοίτησε στο London Northern Polytechnic για την ειδικότητα του μηχανολόγου -αλλά δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές του.

Ο Καββαθάς ξεκινά τη δημοσιογραφική του καριέρα το 1959 με το περιοδικό Ταχύτης και από το 1963 και για τρία χρόνια, διατηρεί τη στήλη του αυτοκινήτου στην εφημερίδα Μεσημβρινή.

Μετά από διάφορες στροφές και ευθείες, ο Καββαθάς γίνεται κομμάτι της συνατκτικής ομάδας του περιοδικού Αuto Eξπρές, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967 όπου και έγινε για πρώτη φορά αρχισυντάκτης.

Τον Φεβρουάριο του 1968 παντρεύεται τη Σοφία Μπλέτσα και μαζί δημιουργούν ένα χρόνο αργότερα την εταιρεία Τεχνικές Εκδόσεις ΕΠΕ.

Τον Οκτώβριο του 1970, κυκλοφορεί ο πρώτος τους τίτλος, οι 4Τροχοί. Θα ήταν μόνο η αρχή.

Ο Καββαθάς αρθρογράφησε στο εβδομαδιαίο περιοδικό Επίκαιρα, Το Βήμα (1991 έως το 1998), την Καθημερινή και στο Πρώτο Θέμα.

Λάτρης της μηχανοκίνησης, ο Καββαθάς συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (μέτρησε πέντε συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις), και σε άλλες κούρσες οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT με το ψευδώνυμο Πηλέας.

Συγγραφέας δύο βιβλίων, τα Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα του Richard von Frankenberg που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη διακεκριμένους συναδέλφους του και το Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού, ο Κώστας Καββαθάς έκανε πέρασμα και από την ελληνική τηλεόραση σε ιστορικές στιγμές της.

Ο Κώστας Καββαθάς έκανε μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη τη ζωντανή περιγραφή της αποστολής του Απόλλων 11 και της προσελήνωσης, στο κανάλι της ΕΙΡΤ, μετέπειτα ΕΡΤ, το 1969.

Οικοδεσπότης της πρώτης εκπομπής για το αυτοκίνητο στην ελληνική τηλεόραση, το Τροχοί & Δρόμοι στο Mega Channel, ο Καββαθάς κατέβηκε στις δημοτικές εκλογές του 1990 όταν και εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με τον Αντώνη Τρίτση.

Για πολλούς ο πατέρας του ειδικού Τύπου στην Ελλάδα -πιο συγκεκριμένα τον Τύπο του αυτοκινήτου, μέσω του οποίου καθιερώθηκε- ο Καββαθάς μετά τους 4Τροχούς πρόσθεσε και άλλους τίτλους στο εκδοτικό του πορτφόλιο.

Πτήση & Διάστημα, Ήχος & Hi-Fi, Ram, 2 Τροχοί, καθώς και ο ραδιοφωνικός σταθμός Εν Λευκώ ήταν μερικές μόνο από τις μπράντες που έφεραν την υπογραφή του.

Λάτρης των νέων τεχνολογιών, δημιούργησε το 1994, τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα με το τίτλο Techlink αλλά και το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, τη Safetrack A.E.

Ο Κώστας Καββαθάς ήταν δραστήριος μέχρι το 2013 ωστόσο το αποτύπωμα του μένει εδώ και τρέχει με χίλια στον αυτοκινητόδρομο της έμπνευσης.

Ενδεικτικό του αιχμηρού πνεύματος του, ένα απόσπασμα από την αρθρογραφία του στο ΒΗΜΑ όταν σχολίαζε το 1998 το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στην Ελλάδα.

….

Οι ελληνικές πόλεις (και οι ελληνικοί δρόμοι) δεν εξυπηρετούν πλέον όλους πολίτες αλλά μικρά, σικάτα, άκρως εγωιστικά, 100% ρατσιστικά γκρουπάκια και γκρουπούσκουλα τα οποία, επειδή διαθέτουν το απαραίτητο «βύσμα» στο ένα ή στο άλλο κόμμα, μετατρέπουν τις περιοχές τους σε μικρούς ιδιωτικούς «παράδεισους», πάντα βέβαια «για την υγεία των παιδιών τους».

Μακάρι να είχα τον χώρο για μερικές φωτογραφίες από αυτά τα γκέτο, για να δείτε πού και πώς παρκάρουν οι βυσματούχοι και πού οι απλοί πολίτες.

Ελευθερία και έλεγχος

Ποια είναι τελικά η άποψη του γράφοντος; Απλά…όλοι οι δρόμοι (με την εξαίρεση εκείνων που περνούν μπροστά από σχολεία, νοσοκομεία, οίκους ευγηρίας κλπ.) πρέπει να είναι ελεύθεροι για χρήση από όλους τους πολίτες.

Επειδή όμως υπάρχουν και πολλοί τοπικοί άρχοντες που τιμούν τη λαϊκή εντολή και θέλουν να κάνουν καλύτερη τη ζωή των πολιτών, επειδή καλώς ή κακώς ο σύγχρονος άνθρωπος χρησιμοποιεί το επιβατικό αυτοκίνητο και επειδή η βελτίωση της ποιότητας απαιτεί χρήμα, λέω όχι απλώς «ναι» στην ελεγχόμενη στάθμευση αλλά ελπίζω να επεκταθεί παντού, ακόμη και στα γκέτο που ανέφερα πιο πάνω.

….

Όλες οι φωτογραφίες από τη σελίδα του Κώστα Καββαθά στο Facebook/kavvathas