Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Δυνατές ερμηνείες και άνευρη σκηνοθεσία στις «Τρωάδες»

Δυνατές ερμηνείες και άνευρη σκηνοθεσία στις «Τρωάδες»

Η κραυγή του σπαραγμού, το βάρος του πόνου, τα θρύψαλα του πολέμου «εμφανίστηκαν» με άγριο και μυστηριώδη τρόπο. Με κοστούμια και σκηνικά που θύμιζαν αρχαία Ελλάδα, η διαχρονική κωμωδία του Ευριπίδη, «Τρωάδες», έδωσε το παρών στο Θέατρο Πέτρας τη Δευτέρα 30 Ιουνίου. Η κραυγή του σπαραγμού, το βάρος του πόνου, τα θρύψαλα του πολέμου «εμφανίστηκαν» […]

Η κραυγή του σπαραγμού, το βάρος του πόνου, τα θρύψαλα του πολέμου «εμφανίστηκαν» με άγριο και μυστηριώδη τρόπο. Με κοστούμια και σκηνικά που θύμιζαν αρχαία Ελλάδα, η διαχρονική κωμωδία του Ευριπίδη, «Τρωάδες», έδωσε το παρών στο Θέατρο Πέτρας τη Δευτέρα 30 Ιουνίου.
Η κραυγή του σπαραγμού, το βάρος του πόνου, τα θρύψαλα του πολέμου «εμφανίστηκαν» με άγριο και μυστηριώδη τρόπο. Με κοστούμια και σκηνικά που θύμιζαν αρχαία Ελλάδα, η διαχρονική κωμωδία του Ευριπίδη, «Τρωάδες», έδωσε το παρών στο Θέατρο Πέτρας τη Δευτέρα 30 Ιουνίου.

H παράσταση που κάνει περιοδεία ανά την Ελλάδα, ανέδειξε το αντιπολεμικό μήνυμα, που επεδίωξε να περάσει ο Ευρυπίδης αιώνες πριν, μέσα από μια πλειάδα γνωστών ηθοποιιών.

Η σκηνοθεσία, όμως, του Θέμη Μουμουλίδη θα μπορούσε να πει κανείς πως «έριξε» μια «κλασική» ματιά στο έργο. Μπορεί να μην έθαβε τα νοήματα της τραγωδίας, έπεσε όμως στην «παγίδα» της τετριμμένης ανάγνωσης.

Η παράσταση ανέβηκε με έναν αναμενόμενο και όχι σύγχρονο τρόπο. Η συνταγή του αναμενόμενου κρατούσε την προσοχή του θεατή, έχει δοκιμαστεί όμως πολλές φορές. Επιδιωκόμενος σκοπός ήταν το έργο να «διαβαστεί» σύγχρονα.

Η οδύνη του θανάτου και η δυστυχία μια μάνας που χάνει το παιδί της, ήταν στοιχεία που «ανέβηκαν» στο σανίδι. Τόσο μέσα από τους δραματικούς μονολόγους όσο και μέσα από τις καλές ερμηνείες, που ανεδείκνυαν το τραγικό «πρόσημο» του έργο, η παράσταση κατάφερε να μυήσει το θεατή στην φιλειρηνική ματιά του Ευριπίδη.

Η στενή σχέση ζωής και θανάτου, ο τετριμμένος χαρακτήρας της απώλειας σε καιρό πολέμου, η δυστυχία των γυναικών και το ύπουλο «παιχνίδι» της μοίρας, κατείχαν σημαντική θέση στην παράσταση.

Η τραγική ειρωνεία στο τέλος, αλλά και η οπτική του Ευριπίδη, που αναδεικνύει τους ηττημένους ,διατηρήθηκαν, επίσης, ακέραια μέσα από την παράσταση που έκλεισε με κυκλικό τρόπο.Ο πόνος του ξεριζωμού ήταν ένας από τους βασικούς «συντελεστές» , όπως και το αίσθημα της ανεπάρκειας.

Oι καλές ερμηνείες ήταν, όμως, εκείνες που έβαλαν το «τρίποντο» και έκλεψαν κυριολεκτικά την παράσταση. Ξεχώρισαν η Φιλαρέτη Κομνηνού στο ρόλο της Εκάβης και η Μαρία Πρωτόπαπα στο ρόλο της Ανδρομάχης.

Η Φιλαρέτη Κομνηνού κατάφερε μέσα από σπαρακτικά λόγια και με πικρία στη φωνή να μπει στο «πετσί» της Εκάβης. Η Μαρία Πρωτόπαπα, από την άλλη, ανέδειξε την τραγικότητα που περιβάλει την Ανδρομάχη, μια γυναίκα δύστυχη, μια μάνα πονεμένη.

Η επιλογή της Ζέτας Δούκα στο ρόλο της Ωραίας Ελένης ήταν επιτυχημένη, ενώ τα σκηνικά του Γιώργου Πάτσα, τα κοστούμια της Παναγιώτας Κοκορού και η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου έβαλαν ένα εποικοδομητικό «λιθαράκι».

Το δυνατό «χαρτί» της παράστασης είναι οι ερμηνείες. Υπερισχύουν της σκηνοθεσίας που «επαναπαύεται» στην ενδιαφέρουσα ιστορία, εντάσσει όμως και λίγα κωμικά στοιχεία, αλλά ορισμένες φορές η πλοκή φαίνεται να έχει κενά.

Ελισάβετ Σταμοπούλου

Τους ρόλους και τα χορικά κείμενα ερμηνεύουν:
Φιλαρέτη Κομνηνού, Στέλιος Μάινας, Μαρία Πρωτόπαππα, Άρης Λεμπεσόπουλος, Ιωάννα Παππά, Ζέτα Δούκα, Λουκία Μιχαλοπούλου, Χρήστος Πλαΐνης, Λένα Παπαληγούρα, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου, Ιώ Κυριακίδη (ακορντεόν), Ίρις Μάρα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ

ΙΟΥΛΙΟΣ
2 ΙΩΑΝΝΙΝΑ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ – ΦΡΟΝΤΖΟΥ
3 ΚΟΖΑΝΗ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
4 ΓΡΕΒΕΝΑ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ
5 ΚΑΣΤΟΡΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΥΝΟΥ
7 –8 -9 -10 -11 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
12 ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΣΙΒΗΡΗΣ
14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΓΝΑΤΙΑ
15 ΚΟΜΟΤΗΝΗ, ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
16 ΞΑΝΘΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΡΙΝΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
17 ΒΕΡΟΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
18 ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
19 ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ
20 ΤΡΙΚΑΛΑ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΟΥΡΙΟ
21 ΛΑΡΙΣΑ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
22 ΒΟΛΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
23 ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
24 -25 ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ
26 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ
27 ΛΑΥΡΙΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
29 ΤΡΙΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
1 ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
2 ΑΜΑΛΙΑΔΑ, ΑΡΧΑΙΑ ΗΛΙΔΑ
3 ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
4 ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΞΕΝΙΑ
7 -8 ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
9 ΣΗΤΕΙΑ, ΑΛΣΟΣ ΧΛΟΥΒΕΡΑΚΗ
10 ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ, ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ
11 ΡΕΘΥΜΝΟ, ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΩΦΙΛΗ
12 –13 ΧΑΝΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ ΦΟΡΤΕΤΖΑ
22 –23 ΚΑΒΑΛΑ, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
24 ΚΙΛΚΙΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΛΟΦΟΥ
25 -26 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΚΕΩΝ
27 ΥΠΑΤΗ ΛΑΜΙΑΣ, ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΩΝ ΧΩΡΑ
28 -29 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ Δ. ΚΙΝΤΗΣ
30 ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
31 ΡΑΦΗΝΑ, ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
1 ΤΗΝΟΣ, ΛΟΥΤΡΑ
3 ΠΑΤΡΑ, ΡΩΜΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ
5 ΝΙΚΑΙΑ, ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
6 ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ
7 ΘΗΒΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΣΧΟΠΟΔΙΟΥ
10 ΠΑΠΑΓΟΥ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο